Slováci radi skúšajú exotické príchute
Leto so sebou prináša aj potrebu mať v ruke neustále kvalitný drink. Práve v tomto období narastá dopyt po kvalitných džúsoch a ovocných šťavách. Po klasických príchutiach ako je pomaranč, multivitamín a jablko, ktoré si držia stabilnú pozíciu v prvej trojke, mierne narastá zastúpenie exotickejších príchutí, ako ananás, ružový grapefruit a rôzne kombinácie ovocných chutí, darí sa však i tradičným príchutiam ako hruška a čierna ríbezľa.
„Segment ovocných džúsov a nápojov je na Slovensku aj vo svete vysoko konkurenčný, a aj keď je slovenský zákazník cenovo senzitívny a segment nápojov sleduje sezónne výkyvy, teší ma, že spotrebitelia vnímajú rozdiely v kvalite a okrem obalu si všímajú aj kvalitatívne parametre, ako podiel ovocnej šťavy, absenciu konzervačných látok a podobne,“ hovorí riaditeľka spoločnosti Maspex Slovakia Trade, Wioleta Czaja.
Pri medziročnom porovnaní (2010 vs. 2009) prišlo v segmente ovocných džúsov, nektárov a ovocných nápojov k miernemu nárastu, +3 percentá v objeme a +5 percent v hodnote. Z hľadiska ovocného podielu sú najvýraznejšie rastúcim segmentom 100 percentné ovocné džúsy, ktoré medziročne vzrástli v objeme o 11 percent a v hodnote o 19 percent. 100 percentné džúsy majú takmer 40 percentný podiel na celkovej kategórii.
V rámci značiek sa darí najmä značkám Caprio, Relax, Happy day a Rio. Všeobecným trendom v kategórii ovocných džúsov, nektárov a ovocných nápojov je pretrvávajúci pokles v objeme aj hodnote predaja privátnych značiek, z 57 percent na začiatku roka 2010 na 43 percent na konci roka 2010.