Presunúť na hlavný obsah

10 zvykov slušne zarábajúcich ľudí: Oplatí sa ich osvojiť, ak chcete byť v živote úspešný a šťastný

Lifestyle

Bez ohľadu na to, o aký typ práce ide, dobré pracovné návyky nás môžu posunúť vpred, zvýšiť našu produktivitu, pracovnú spokojnosť, zlepšiť vzťahy medzi nami a šéfom, či medzi nami a kolegami. No môžu nás nakopnúť aj k naštartovaniu kariéry a tým aj k lepšiemu platu.

1. Naučte sa zvládať kritiku dobre

Nie je nič horšie než zamestnanec, ktorý neznesie kritiku voči svojej práci. Táto vlastnosť ešte nikoho vpred neposunula. Naopak, každý kto sa chce v živote presadiť, musí mať v sebe pokoru a s tým ide ruka v ruke aj prijatie konštruktívnej kritike voči svojej osobe, práci. Tie pripomienky, ak sú opodstatnené, sú presne to, čo z nás robí ešte lepších vo svojej profesii. 

2. Neohovárajte a osobné problémy držte mimo pracoviska

Klebety na pracovisku z vás dobrého zamestnanca rozhodne neurobia. Naopak, môžete si nimi len zatarasiť cestu nahor a naštrbiť vzťahy na pracovisku. To vás môže len rozptýliť vo vašich cieľoch. Rovnako neťahajte svoje alebo cudzie osobné problémy do práce. Tam rozhodne nepatria. 
 

3. Buďte riešiteľom problému, nie žiadateľom o nápravu

To znamená, že ak ste s niečím na pracovisku nespokojný, nesnažte sa na to len upozorniť nadriadeného alebo priamo šéfa, ale majte aj premyslené, ako to napraviť. Len vtedy to bude z vašej strany ocenené a uznania hodné. 

4. Buďte ochotní prísť do práce, aj keď nemusíte

Toto je presne tá vec, ktorú keď urobíte, stúpnete v očiach nadriadeného či šéfa kvôli vašej ochote a spoľahlivosti. No zároveň dbajte na to, aby ste vtedy nepôsobili negatívne, že musíte byť v práci, ale tak, akože to beriete s nadhľadom. 

5. Buďte pripravení na to, že neviete všetko 

Rovnako ako nebude uznaný klebetný, nesebakritický či nespoľahlivý zamestnanec, tak je to aj s zamestnancom, ktorý si myslí, že zhltol všetku múdrosť sveta. Radšej sa pýtajte na všetko, čo vám nie je jasné, pretože tým prejavíte snahu učiť sa a napredovať. Nebojte sa povedať slovíčko neviem. 

6. Požiadajte o pomoc a ponúknite ju tiež

Bez ohľadu na to, aký ste talentovaný a dobrý v svojej profesii, ak potrebujete s niečím pomôcť, tak o radu, pomoc požiadajte. Tým len stúpnete v očiach nadriadených. Rovnako, ak za vami príde niekto iný s radou o pomoc, ochotne mu ju poskytnete, aj to vám zaručí stúpnutie v očiach napríklad kolegov
 

7. Robte viac ako je potrebné

Kariérny úspech vám nezaručí len to, ak si dobre vykonáte prácu, ktorú ste mali. Ale ak robíte dobre aj prácu navyše, ktorú ste nemuseli. To váš šéf zaiste ocení a ak nie, potom naberiete aspoň ďalšie pracovné skúsenosti. 

8. Pozerajte sa na problémy ako na príležitosti a výzvy 

Keď vzniknú pracovné problémy, netreba sa tváriť že neexistujú alebo nech ich rieši niekto iný, ale chopte sa toho tak, aby ste mali šancu ukázať, že práve toto je vašou silnou stránkou. Nepanikárte, ale berte to ako výzvu, ktorú zdoláte. 

9. Svoju prácu si vždy otestujte

To znamená, že sa vždy ubezpečte, či ste všetko urobili tak, ako ste mali. Skontrolujte sa, aby ste odovzdali prácu, za ktorú sa nebudete musieť hanbiť a s vedomím, že ste ju odviedli najlepšie ako ste mohli. 
 

10. Na svoj pracovný deň sa vždy pripravte  

To znamená večer pred ďalším pracovným dňom si zrekapitulujte, čo vás čaká, čo je v ten deň dôležité urobiť ako prvé. Poprípade si to píšte, aby ste nezabudli. Do práce prichádzajte vždy o niečo skôr, nie o 5 minút 12, ako sa hovorí. Pretože nikdy neviete, kedy sa vám tých pár minút naviac bude hodiť.