Presunúť na hlavný obsah

Nakupovanie nebolo nikdy šľachetnejšie: Výťažok z doplnkov a kúskov oblečenia poputuje pre ženy bojujúce s rakovinou

Zdravie

Mesiac október už niekoľko rokov po sebe upriamuje pozornosť na zákerné ochorenie, ktoré postihuje ženy čoraz viac. Nie nadarmo dostal prívlastok ružový - práve to je totiž farba, ktorá je symbolom boja proti rakovine prsníka.

Počas celého októbra sa svet sústredí primárne na boj proti rakovine prsníka. Tohto roku je však kvôli koronavírusu povedome o zákernej chorobe vtrochu v ústraní. Pripomenúť a prispieť k tomu, aby ženy dbali na prevenciu a zároveň podali pomocnú ruku tým, ktorí s ochorením už bojujú, sa rozhodla aj švédska značka Lindex. 

Práve preto sa rozhodli venovať 10% obratu predaja z prvého októbrového víkendu zo všetkých predajniach práve na boj s rakovinou prsníka. Okrem toho však zaradili do predaja ružové dáždniky či nákupné tašky vyrobené z recyklovaných materiálov. Pri ich zakúpení bude celá suma venovaná Lige proti rakovine, ktorá je najstašou a najväčšou organizáciou na Slovensku zameriavajúcou sa na zákerné ochorenie. Zákazníci majú počas tohto mesiaca možnosť zaokrúhľovať svoje nákupy práve v prospech tejto aktivity.

Prečítajte si: Potraviny, ktoré majú liečivý vplyv na naše orgány: Ak chcete posilniť hrubé črevo, neprehliadnite tento zoznam

Špeciálne tričká

Tak, ako aj minulého roku, aj tohto roku značka prekvapila krásnym dizajnovým tričkom, konkrétne z dielne Kristíny Tormovej. Tá od svojho typické dizajnu síce neupustila, no napriek tomu predstavila niečo nové, viac tématickejšie. Už na prvý pohľad badať, že ružové tričko poukazuje práve na dôležitosť rakoviny prsníka. „Toto je už štvrtýkrát, čo som navrhla pre Lindex tričko, ktoré pomáha. Ďakujem teda, že podporíte peknosť, ktorá pomáha. A aby som nezabudla - všetko sme to urobili bez nároku na akýkoľvek zisk pre nás, pre Lindex a aj pre našu firmičku, ktorá zariadila potlač,'' prezradila Kristína Tormová s tým, že špeciálne tričko je z udržateľnej kolekcie značky. Všetky sú totiž vyrobené z mäkkej organickej bavlny, v súlade s certifikátom GOTS, ktorý apeluje na dodržiavanie sociálnych a ekologických kritérií pri textilnej výrobe a produkt je okrem iného certfiikovaný organizáciou Control Union. Tričká si budú môcť záujemci vyzdvihnúť v hneď niekoľkých predajniach značky. Podmienkou je však prispieť práve na podporu Ligy proti rakovine minimálne v hodnote 15 eur.

Neprehliadnite: Na Slovensku každoročne zomrie na rakovinu prsníka stovka žien: Ako zákernej chorobe zabrániť?

Práve aj vďaka takýmto milým projektom sa značke darí zvyšovať povedomie o rakovine prsníka už viac, než 15 rokov. „Veríme, že spolu sme silnejší a že keď spojíme naše sily, spoločne dokážeme veľa zmeniť. V spoločnosti Lindex a v jej okolí pôsobí veľké množstvo žien a my cítime zodpovednosť voči každej jednej z nich, preto je pre nás dôležité podporovať boj proti rakovine. V priebehu rokov sme vyzbierali 14,8 miliónov eur a to všetko vďaka našim fantastickým zákazníkom a zamestnancom,'' uvádza generálna riaditeľka Susanne Ehnbågeová s tým, že dúfa, že aj tento rok bude pre získanie povedomia dobročinných iniciatív prospešný.