Jedna lyžička tejto superpotraviny je na nezaplatenie: Zbavuje voľných radikálov a skrýva takéto bohatstvo

Maca patrí medzi napopulárnejšie superpotraviny a to vďaka svojmu vysokému obsahu železa, ale aj ďalších vitamínov a minerálov.

Superpotravina, ktorú sa oplatí zaradiť do jedálnička

Superpotravina, ktorú sa oplatí zaradiť do jedálnička

Zdroj: Profimedia

Maca patrí medzi najlepšie superpotraviny, sám zaraďujem macu do jedálnička. Pôvodom je z Peru, jej slovenský názov je Žerucha peruánska. Domorodé kmene si  ju majú pravidelne na jedálnom lístku, považuje sa aj za liečivú bylinu. Jej koreň tvarom pripomína reďkovku. 

Superpotravina Maca v sebe skrýva bohatstvo vitamínov a minerálov

Bežne sa vyskytuje v práškovej forme, je bohatá na mnohé dôležité vitamíny a minerály, vrátane vitamínov skupiny B, C a E. Je skvelý antioxidant, ktorý podporuje sviežosť pleti a pomáha telo zbaviť sa voľných radikálov spôsobených toxínmi a znečistenými látkami v tele.  Vďaka vysokému podielu vitamínu B pomáha chrániť naše telo, pokiaľ sa dostane do vysokého stresu. Naše nadobličky, ktoré sú závislé na prítomnosti vitamínu B, hlavne keď sme v strese, znižujú podiel B vitamínov a preto musíme dbať na ich zvýšený príjem.

Čítajte tiež: Najlepší nápoj týchto dní pred letom: Potrebujete len dve suroviny a za päť dní môžete zhodiť až päť kíl

Ďalšie benefity tohto prírodného zázraku

Maca môže tiež zvýšiť hladinu energie v tele a môže pomôcť s výdržou pri cvičení. Taktiež maca prispieva pozitívne k zvýšeniu libida, sám môžem potvrdiť takéto účinky, sú naozaj veľmi výrazné. 
maca pôsobí ako stimulant a môžete ňou nahradiť kávu. Môžete ju teda pridávať aj do bežných potravín a zvýšite si tak energizáciu tela. 

Maca tiež obsahuje niektoré kľúčové minerály ako vápnik, zinok, železo, draslík a horčík – aj to je dôvod, prečo je tento prášok tak populárny. Železo je dôležité pre ženy, hlavne ak majú ťažké stresové obdobie, sú vegetarianky alebo vegánky a nemôžu tak jesť červené mäso. Taktiež železo zmierňuje menštruačné kŕče, zmeny nálad a mierni aj návaly horúčav.

Maca pomáha tak rovnováhe hormónov a má schopnosť pomáhať aj s plodnosťou – ale na druhej strane, nie je vhodné ju užívať počas tehotenstva a kojenia. 
Vápnik, horčík a draslík sa potom zúčastňujú v podpore zdravých procesov v tele, pomáhajú nervovým funkciám a svalom a regulujú krvný tlak.

Neprehliadnite: Najhoršie potraviny, ktoré vás zbytočne zavodňujú: Úpravou jedálnička sa zbavíte niekoľkých kíl navyše

Táto superpotravina obsahuje tiež aminokyseliny, ktoré môžete získať len z potravy, keďže telo si tieto nevie vyrobiť samo. Aminokyseliny sa potom využívajú na stavbu, výstavbu a opravu kostí a tkanív – tieto aminokyseliny nazývame esenciálnymi. 

Tak ako aj pri iných doplnkoch, užívajte macu vo forme prášku najprv v menšom množstve. A postupne mierne zvýšte dávkovanie. 

Maca:

15g maca prášku obsahuje:
54 kcal
0,1g tuku
11,4g sacharidov
2g bielkovín

Ako zaradiť macu do bežného stravovania?

Raňajky macasmoothie

Stredne veľký banán, veľká hrsť jahôd, 2-4 čajové lyžičky maca prášku, 1 čajová lyžička vanilkového extraktu, 1 čajová lyžička chia semiačok a 250ml mandľového mlieka. V mixéri všetko zmiešame.

Maca kaša

V hrnci vymiešame 45g ovsených vločiek, 1 čajovú lyžičku ľanových semiačok, 120ml mandľového mlieka, 120ml vody a ½ lyžičky škorice mletej. Priveďte do varu a nechajte chvíľu povariť za stáleho miešania, dodatočne pridáme 1 čajovú lyžičku maca prášku. Po uvarení vmiešame 1 čajovú lyžičku arašidového masla a ozdobíme plátkami banánu alebo hrsťou čučoriedok.

TIP: Doplňte si dôležité látky na posilnenie imunity a metabolizmu.

Foto:
Profimedia
Zdroj:
Michael Achberger

Súvisiace články

Vysetrenie.sk

Diskusia k článku

comments powered by Disqus

Najčítanejšie články

Staň sa fanúšikom

Starostlivosť o seba