PRÍBEH ZNAČKY HEINZ
Jedinečný a výnimočný. Tak by sa dal stručne zhrnúť príbeh zakladateľa obľúbenej značky Heinz, Henryho J. Heinza. Svoje impérium založil pred viac ako 140. rokmi a odvtedy sa mu darí. Jeho výrobky patria k obľúbeným doplnkom na celom svete pre ich unikátne zloženie a lahodnú chuť. FEMINITY vám prináša príbeh tejto značky.
historia,pribeh,znacka,jedlo,chute sveta,Heinz,heinz
Keď mal Henry J. Heinz 25 rokov, spojil so svojim susedom L. Clarenc Nobleom a na okraji amerického Pittsburghu založil spoločnosť Heinz Noble and Company. V roku 1869 nikto ani len netušil, že sa práve z tejto malej firmy stane stelesnenie amerického sna a synonymum pre kvalitné produkty. Henry Heinz bol už od malička podnikavým. Keď mal 12 rokov, pestoval na záhradke zeleninu, ktorú priamo z konského povozu predával miestnym obchodníkom. Heinz už v detstve zistil, že cesta k úspechu nevedie cez lacné produkty, ale kvalitu. Práve preto pri svojich produktoch nikdy nepoužíval konzervanty, farbivá a iné chemické látky. Všetky výrobky, ktoré opustili spoločnosť Heinz Noble and Company spĺňali najprísnejšie hygienické zásady, čomu pomohla aj inovačná baliaca technika. Heinz svoj prvý výrobok, ručne strúhaný chren, predával v priesvitných sklenených fľašiach, aby jeho čistotu a kvalitu demonštroval už na prvý pohľad. Už vtedy sa na fľaši objavila etiketa, ktorá svojim tvarom predstavovala symbol Pensylvánie, teda miesta, kde sa Henry narodil. Po niekoľkých rokoch sa z nej stala ikona a dodnes je súčasťou každého obalu výrobkov Heinz. Úspešný Henry J. Heinz bol priekopníkom v oblasti kvality, čistoty a kontroly potravín a bol jedným z iniciátorom prísneho potravinárskeho zákona, ktorý od roku 1906 určuje kvalitu potravín v USA a celom svete. Sedem rokov po založení vlastnej spoločnosti, v roku 1876, predstavil Heinz produkt, ktorý je dodnes synonymom značky - legendárny kečup Heinz, ktorý sa dodnes vyrába podľa pôvodnej receptúry. Počas druhej svetovej vojny vyrábala spoločnosť Heinz pre armádu samoohrievacie konzervy. V tom čase išlo o dizajnovú revolúciu v obalovej technike plechoviek od polievok cez kakao až po kondenzované mlieko. Technika zahrievania spočívala v tom, že každá plechovka mala kovovú trubicu naplnenú nedymiacim chemickým palivom, ktoré sa do štyroch minút po odstránení ochranného obalu dalo ohriať zapaľovačom. Henry Heinz sa vyznačoval aj ako prezieravý marketingový stratég. Keď raz v New Yorku videl reklamu s nápisom 21 Styles of shoes, uvedomil si, že používanie čísiel v reklame má neuveriteľnú silu. Preto pre svoje produkty zvolil číslo 57 a nápis 57 Varieties a to aj napriek tomu, že v tom čase už bolo viac ako 60 výrobkov s jeho značkou. V roku 1900 mal Heinz prvú svetelnú reklamu na svete v samotnom centre New Yorku na rohu 23. ulice a Piatej Avenue. Za 140 rokov prešla značka Heinz mnohými zmenami, ktoré je významne pomohli. Dnes sa ich produkty predávajú vo viac ako 200 krajinách sveta a do portfólia značky patrí viac ako 5 700 výrobkov v šiestich kategóriach.