Presunúť na hlavný obsah

Pridajte tieto potraviny do svojho jedálnička a nadúvanie či nafúknuté bruško vás nebude trápiť

Zdravie

Nafukovanie alebo nadúvanie brucha raz za čas potrápi každého z nás. No nie všetci sa vedia o tomto probléme baviť na rovinu.

A nájdu sa aj takí, ktorí o ňom nedokážu hovoriť ani pred svojím lekárom. Ak vás však trápi nafukovanie a zväčšené bruško po jedle, môže to byť spôsobené nie len surovinou, ktorá sa v ňom nachádzala, ale aj veľkosťou porcie, ktorú ste si práve dopriali. Nie nadarmo sa hovorí, že by sme mali konzumovať menšie porcie viackrát za deň... 

O tom, čo nafukovanie spôsobuje, a ktoré suroviny by sme mali vynechať z jedálnička už bolo popísaného až až. Kel, karfiol, strukoviny, presolené jedlá, ale aj jablko síce našim chuťovým bunkám ulahodia, ale spolu s nimi môže prísť aj nežiaduce nadúvanie.  Ale čo dokáže tomuto problému predchádzať? 

Mohlo by vás zaujímať: Najcennejší antioxidant ľudového liečiteľstva: Rýchly spúšťač spaľovania tukov, ale aj bojovník proti chorobám!

Šalátová uhorka – pomáha na opuchnuté oči a rovnako aj na nafúknuté bruško. Okrem klasických šalátov môžete vyskúšať aj pitie uhorkovej šťavy.

Papája – vďaka enzýnom, ktoré pomáhajú rozkladať bielkoviny v našom systéme, sa aj papája nachádza na zozname. Pravidelnou konzumáciou tohto ovocia vám bude lepšie tráviť. 

Banány – ovocie bohaté na draslík, zabraňuje zadržiavaniu tekutín v tele a reguluje hladinu sodíka, čo pomáha znižovať nadúvanie. Rovnako účinné sú aj pomaranče, kiwi, pistácie či avokádo.

Mätový a kamilkový čaj  vynechajte alebo aspoň obmedzte pitie bublinkových a sladených vôd. Namiesto toho si doprajte čistú vodu alebo čaje. A úplne najlepšie urobíte, ak zvolíte domáce mätové alebo kamilkové. 

Zázvor – jeden z najznámejších prírodných antioxidantov je nápomocný aj pri tomto probléme. Pridávajte ho do omáčok, šalátov alebo si z neho urobte čaj.

Prečítajte si: 


- Najčítanejšie -

Diskusia k článku

comments powered by Disqus