Presunúť na hlavný obsah

Kombinácie jedál, ktoré vám naštartujú imunitu: Sú jednoduché, no ich účinky vás naozaj milo prekvapia

Zábava

Dobrá imunita je základ akéhokoľvek nášho fungovania. A v dnešnej dobe, predsa len možno o niečo viac. Pozrite sa spolu s nami, ako ju perfektne naštarujete vďaka jedálničku.

Nezáleží na tom, koľko máte rokov, faktom je, že choroba si nevyberá. Ten najlepší spôsob, ako ochrániť svoje telo je neustále zvyšovanie a podporovanie imunity. Práve stimulovanie obranyschopnosti nášho organizmu je nesmierne dôležité. A okrem zdravého pohybu, to dokážete dosiahnuť vhodnou kombináciou jedál.

Inšpirujte sa: Robte denne 5 minút tieto cviky: Uvoľnia vám krčnú chrbticu a už po týždni zbadáte rozdiel na tele

Probiotiká, probiotiká, probotiká

Najväčším imunitným orgánom v našom tele sú črevá. Až 70% – 80% imunitných buniek žije práve tu. Preto je veľmi dôležité podporiť ho správnymi potravinami, stravou plnou živín, vitamínov a vlákniny, obmedziť spracované potraviny, tuky a cukry. Ideálne je dopriať si probiotiká v kombinácii s vlákninou. Vtedy majú najlepšiu vstrebateľnosť. 

TIP na imunitne bohaté raňajky:

Zmiešajte ovčí jogurt s chia semiačkami, pridajte lyžičku medu, čerstvé maliny a čučoriedky. Toto je ideálny príklad raňajok, ktoré sú perfektné pre žalúdok a zároveň majú veľa antioxidantov. 

Jedlá s vysokým obsahom vitamínu C

Vitamín C je jeden z najlepších kamarátov nášho imunitného systému. Biele krvinky ho potrebujú, aby mohli bojovať proti infekciám. Najlepšie je, ak si jeho dennú dávku rozložíte na niekoľko častí počas dňa. 

TIP na obed:

Kapusta obsahuje veľké množstvo vitamínu C, B, ako aj A, K, E. Je vhodná pre tých, ktorí bojujú so zadržiavaním vody v organizme, vysokým tlakom a srdcovými problémami. Pripravte si na obed kapustový prívarok. Nakrájanú kapustu poukladajte vo vrstvách v hrnci, každú vrstvu osoľte. Pridajte vodu a varte, kým zmäkne. Na panvici opražte cibuľu, šampiňóny a paradajky. Pridajte ku kapuste a varte ešte 20 minút. Na záver všetko posypte kôprom.

Neprehliadnite: Robila som 100 drepov denne celý mesiac, no žiadny efekt to neprinieslo: Urobila som jednu zásadnú chybu

Alicín ako malý zázrak

Alicín je zložka cesnaku, ktorá je zodpovedná za jeho veľmi výraznú vôňu. Nielen to však. Alicín má aj svoje silné stránky. Účinne pôsobí proti vírusom, baktériám a mykózam. Vďaka naozaj bohatým zásobám síry je skvelým prostriedkom aj na detoxikáciu. Na podporenie imunity by ste mali jedávať aspoň jeden strúčik denne, no výborné je dávky zvýšiť najmä v chrípkovom období.

TIP na večeru:

Zrelé avokádo popučte vidličkou na kašu. Pridajte šťavu z polovice limetky, štipku soli, paradajky nakrájané na malé kocky, roztlačené dva strúčiky cesnaku a chilli papričku pokrájanú na malé kúsky.
Zmes poriadne premiešajte a servírujte.

Okrem toho je dôležitý aj pitný režim. Denne by mal človek vypiť aspoň 2,5 litra tekutín. Voda nielen hydratuje, vyplavuje škodliviny z nášho tela, ale aj podporuje trávenie. 

- Najčítanejšie -

Diskusia k článku

comments powered by Disqus