Presunúť na hlavný obsah

5 krokov, ako obmedziť cukor najmä v lete: Takto nielen schudnete, ale urobíte niečo pre svoju pleť aj zdravie

Chudnutie a diéty

Bolí vás často hlava a neviete prečo? Ste nespokojné s kvalitou svojej pleti? Skúšate schudnúť, no nevidíte stále výsledky? Možno za to môže obyčajný cukor. Obzvlášť v lete vám totiž môže oveľa viac jeho nadmerné množstvo v organizme spôsobovať problémy.

Cítite sa neustále unavená, bez energie, trápi vás nafúknuté brucho a neviete, čím to môže byť? My pravdepodobne áno. Mnohé z týchto vecí totiž spôsobuje obyčajný cukor. Ak ho totiž prijímate v príliš veľkom množstve, odzrkadlí sa to nielen na vašej pleti, postave, ale aj zdraví. No a v lete, v období horúčav obzvlášť. 

Čítajte tiež: Aký je váš metabolický vek v porovnaní so skutočným? Tento vzorec odhalí veľa o vašej fyzickej kondícii a zdraví

Na vine sú nasýtené tuky a jednoduché cukry: sladkosti, lepok, mlieko, káva, alkohol… Práve preto by ste mali dať potravinám a jedlám obsahujúcim cukor zbohom. V letných mesiacoch sa tak navyše vyhnete aj zbytočnému "zavodneniu" tela. Hoci pre väčšinu z nás je cukor neodmysliteľnou súčasťou nášho života, určite to pôjde. Pozrite sa, ako na to. 

1. Začnite deň bielkovinovými raňajkami

Milujete ovsené vločky s ovocím a jogurtom práve na raňajky? Tak to je veľká chyba. Skúste ich na pár dní vymeniť za jedlo s vyšším podielom bielkovín. Skvelou voľbou je napríklad omeleta, či praženica. Nieleže vás zasýti, ale pár hodín rozhodne nebudete mať tendencie siahnuť po ničom sladkom. 

2. Zabunite na "fresh" ovocné šťavy 

Áno, uznávame, čerstvá pomarančová šťava chutí v lete perfektne. Avšak, či sa vám to páči alebo nie, obsahuje pomerne dosť cukru. Pokiaľ zostanete pri jednom poháriku, všetko je, samozrejme, v poriadku. Ak ju však pijete v každej chvíli, kedy cítite smäd, svojmu telu rozhodne nepomáhate. Práve naopak. Vymeňte obľúbené ovocné šťavy, za čistú vodu, či zelený čaj. Postačí pár dní a budete sa cítiť oveľa lepšie. 

Mohlo by vás zaujímať: Táto časť ženského tela starne najrýchlejšie: Poradíme vám cviky, ktorými si predĺžite mladosť

3. Vymeňte cukor za koreniny či bylinky

Svoje chúťky na sladké môžete uspokojiť aj inak, ako len pomocou rafinovaného cukru. Skúste to s bylinkami, či koreninami. Napríklad taká vanilka, škorica, kardamon, či muškátový oriešok chutia tiež výborne a navyše, sú bez zbytočných kalórií. 

4. Čítajte medzi riadkami

Cukor je návyková látka. To je fakt. Pri jeho nedostatku môžete pociťovať klasické abstinečné príznaky. Ak ho teda chcete eliminovať zo svojho života, treba na to ísť postupne. Základom je už pri samotnom nakupovaní potravín čítať etikety. Výrobcovia ho totiž pridávajú takmer všade. Nájdete ho dokonca aj v potravinách, kde by ste to rozhodne nečakali. 

5. Eliminujte ho v domácnosti

Hoci to znie tak trošku absurdne a možno až sci-fi, skúste to. Naozaj platí, že ak doma niečo nemáte, jednoducho to nepoužívate. Pokiaľ z domu vyhodíte všetky cukrovinky, sladkosti a cukor samotný, pomerne rýchlo si zvyknete žiť bez neho. A verte nám, že vieme, o čom hovoríme. Vyskúšali sme to sami na sebe a toto pravidlo funguje absolútne najlepšie. 

- Najčítanejšie -