Rozhovor s influencerkou Klaudiou: Nie všetci, čo podnikajú prostredníctvom sociálnych sietí, sú hneď hlúpi
Má 22 rokov, študuje farmáciu v anglickom jazyku a aj keď sa považuje za bežné dievča, pravdou je, že sa od tých ostatných líši. A to až tak, že ju k dnešnému dňu sleduje na sociálnej sieti neuveriteľných 49-tisíc ľudí.
Skús sa predstaviť.
Ja som presne vedela, že sa toto spýtaš! Celú cestu som rozmýšľala nad tým, čo by som asi odpovedala, ale fakt neviem, pretože je je pre mňa ťažké, vybrať si pár slov, ktoré by ma mali opísať.
Niečím zaujímavá musíš byť, veď máš na sociálnych sieťach takmer 50-tisíc sledovateľov, tak prezraď...
Hm...tak prezradím, že som človek, ktorý sa neberie vážne, rád si zo seba robí srandu a je za každú spontánnu blbosť. Myslím, že to je dosť zjavné z mojich každodenných stories, haha. Ďalšia moja výrazná vlastnosť je asi to, že som úprimná a priama. Nerobí mi problém konfrontovať ľudí s hocičím. Niekedy sa to človeku môže zdať až príliš, ale tí, ktorí ma poznajú osobne, vedia, že ja to nemyslím v zlom, len si vždy vyberiem tú cestu povedať veci priamo do očí a som za to veľmi rada.
A k tomu všetkému si influencerka.
Tak sa ja úplne nekategorizujem. Chápem, že keď sa venujem reklame na sociálnej sieti, tak ma ľudia tak vnímajú. V konečnom dôsledku mi to nevadí, ani sa tomuto označeniu nebránim, no samú seba tak nevidím, pretože v mojom živote je to niečo vedľajšie. Študujem farmáciu, to je to, v čom sa v budúcnosti vidím a v čom by som chcela pokračovať. Instagram ma síce baví a čiastočne aj živí, no ak by nebol, zvládla by som to a vedela fungovať aj bez neho.
Toto bude znieť možno ako návod pre mladé dievčatá, ktoré túžia preraziť vo svete sociálnych médií, no nedá sa mi to neopýtať - je vôbec možné mať nejaký návod na to, ako sa stať influencerkou? Ako si sa ňou stala ty?
Popravde, ani neviem. U mňa to začalo tak, že som žila v Anglicku, kde som študovala na strednej škole. S kamoškou sme zaregistrovali aplikáciu Instagram, ktorá bola v zahraničí viac rozbehnutá ako u nás a keďže sme si povedali, že sa rady fotíme, začali sme s ňou a postupne pridávali fotky. Najskôr to boli také tie klasické, veľmi „nápadité“ ako Big Ben! Myslím, že ľuďom som prišla zaujímavá možno práve tým cudzím prostredím, Slovenka žijúca v zahraničí. Keď som sa vrátila na Slovensko, mala som už nejaký základ a len som v tom pokračovala. Iné bolo to, že keď som so sociálnymi sieťami začala ja, neboli tak presýtené, takže mám pocit, že to bolo celé možno jednoduchšie ako teraz.
Prečítajte si: Rozhovor s Eliškou Chomistek: Ako sa z dievčaťa z Oravy stala uznávaná stylistka s nenapodobiteľným štýlom
Kedy presne však nastal moment, keď si si povedala, že na Instagrame môžeš zarábať?
Myslím, že ten zlom bol 20-tisíc sledovateľov. Spočiatku to bolo len na báze, že nejaká známa niečo vyrábala, predávala a ja som jej to v prípade, že sa mi to pozdávalo, spromovala. Potom ma však postupne začali oslovovať firmy a ja som pochopila, že sa dá takto aj zarábať.
Inak toto si ja trošku neviem predstaviť, ako to funguje? Niekto ti len tak napíše aby si sa s jeho produktom odfotila a ty si od neho vypýtaš peniaze? Necítila si sa preto niekedy tak trochu.. zvláštne?
Zo začiatku som mala z toho zvláštny pocit aj ja a chvíľu mi trvalo, kým som si úplne zvykla, ale teraz to už, samozrejme, vidím úplne inak. Treba pochopiť, že ide o prácu, pri ktorej tvoríš reklamu firme a bolo by skôr zvláštne, si peniaze nevypýtať. Teda, aby to tak neznelo, nepýtam si priamo peniaze , len napíšem „podmienky spolupráce“.
Ako teda konkrétne vyzerá tvoja práca?
Najviac času mi zaberie styling. Samotné fotenie je väčšinou chvíľková záležitosť. Väčšinou to robievam tak, že v jeden deň urobím viacero reklamných postov a potom to priebežne pridávam. Najviac ma baví ich upravovanie, pri tom dokážem stráviť hodiny, aj keď nejde o fotky, ktoré chcem zverejniť. No najradšej na celom Instagrame mám tie neplatené veci ako je vymýšľanie mojich priblblých stories a viem, že aj ostatných to najviac baví, haha!
Na aké výrobky sa zameriavaš, respektíve čo propaguješ?
Veci, čo sa ku mne hodia a vyzerajú na mojom profile prirodzene. Skôr tie dievčenské veci – móda, kozmetika, yoga, typickou témou u mňa je starostlivosť o vlasy, s ktorými som mala v minulosti problém... Ale aj štúdium, pretože viem, že to dosť ľudí zaujíma, no nie je to žiadne pravidelné okienko.
Čo by si zasa nikdy nepropagovala?
Pracie prášky, haha! Ale nie, držím sa nejakého konceptu a ako som povedala, nech to vyzerá prirodzene. V poslednej dobe sa snažím vyhýbať spoluprácam s eshopmi, ktoré majú rovnaký tovar ako desať ďalších. Asi najviac bizarná ponuka na spoluprácu, čo mi kedy prišla, bola reklama na pneuservis, haha. To som odmietla, samozrejme. Celkovo sa snažím hovoriť len o témach, ktorým sa naozaj rozumiem a som si tým istá. Možno v tomto by som o sebe povedala, že sa líšim od tých spoločnosťou nazývaných ,,typických influenceriek“.
Aká je to tá typická influencerka? Zrejme tým myslíš tie, ktoré sú spoločnosťou dosť odsudzované, respektíve tie, ktoré na tento biznis nevrhajú príliš dobré svetlo...
Vážne sa chceme do tohto púšťať, haha. No dobre. Asi by som ju opísala ako človeka, ktorý sa vyjadruje k veciam, v ktorých nie je až tak vzdelaný, aby svoje názory postavoval pred tisíce ľudí, čo potom spôsobuje chaos u tých, ktorí tú osobu sledujú a veria jej. Niekto, kto si neuvedomuje zodpovednosť, ktorá prichádza s tým, že si ju denne vypočuje/pozrie veľké množstvo ľudí.
Neprehliadnite: Rozhovor s modelkou a influencerkou Tatianou Belodedovou: Odfotiť sa pekne na Instagram, neznamená byť modelkou