Stylistka Let's Dance Zuzana Kanisová: Kamera môže skresľovať proporcie, preto sa osobitný dôraz kladie na siluetu
Má za sebou najväčšie televízne shows, medzi nimi aj Let's Dance a už vyše desať rokov oblieka Adelu Vinczeovú. Stylistka Zuzana Kanisová sa podieľa na výbere šiat pre ctenú porotu a moderátorov. Ako vyzerá práca stylistky na takej veľkolepej show?
Zuzana Kanisová, najúspešnejšia slovenská stylistka sa venuje veľkým televíznym shows a reláciám, kde oblieka najčastejšie rovnako úspešnú a obľúbenú moderátorku Adelu Vinczeovú.
Čítajte tiež: Let's Dance v znamení folklóru: Dominika Cibulková očarila, krásna Zuzana Šebová v ľudovom kroji a ďalší
Najpopulárnejšia tanečná show Let's Dance vrcholí a dnes večer nás čaká veľkolepé finále. Vizuálny zážitok skvelých tanečných výkonov populárnych osobností, ktoré to zobrali ako výzvu, krásne tanečné kostýmy, ale aj prehliadka spoločenských šiat a stylingov poroty a moderátorov, ktorými sú Adela Vincezová, Tatiana Drexler, Ján Ďurovčík či Viktor Vincze a Martina Zábranská. Práve tie má na svedomí Zuzana Kanisová.
Práca stylistky na televíznej show nie je zďaleka jednoduchá a vyžaduje si profesionálny prístup a dlhoročné skúsenosti. Tie Zuzana jednoznačne má a tí, ktorí ju poznajú vedia, že funguje vždy na 100%. V televízii totiž neexistuje jedno zaváhanie, o čom by iste vedel rozprávať aj samotný režisér Pepe Majeský. Ako funguje práca stylistky a čo všetko sa skrýva za pozlátkom, ktoré vidíme vo finále na obraze?
Ako stylistka máš na svedomí najväčšie televízne shows, medzi nimi aj Let's Dance, kde obliekaš porotu a moderátorov. Ako vznikajú stylingy na desať kôl?
Na takýto typ projektu sa pripravujem s dosť veľkým časovým predstihom. Vždy sa zohľadňuje, o aký projekt ide, koho budem obliekať, aká bude scéna, či ide o živý prenos alebo záznam, koľko bude epizód. Podľa toho si vytváram celkovú predstavu, ako by mali účinkujúci (moderátori, porota) vyzerať. Ide o to, aby sa výzorom odlišovali, aby sa šaty neopakovali, ale pritom, aby si každý držal určitý štýl.
Robievaš si predtým aj nejaký rešerš? Moodboard alebo niečo na ten štýl? Ako pracuješ na takomto veľkolepom projekte?
Inšpiráciu hľadám na červených kobercoch, odovzdávaniach rôznych cien ako Oscari, Emmy´s, filmových festivaloch a premiérach. Taktiež vo filmoch a u módnych návrhárov.
Ako vyzerá tvoj týždeň pred každým kolom a v deň, kedy sa v prime time vysiela galavečer?
Štandardne máme oblečenie pripravené na niekoľko kôl dopredu. Konkrétnemu finálnemu looku, ktorý divák vidí v priamom prenose predchádza od ideovej prípravy, komunikácia s návrhármi a módnymi značkami, komunikácia so samotnými účinkujúcimi, niekoľko kostýmových skúšok, kamerová skúška až po odobrenie režisérom. Tak sa to deje štandardne a vo väčšine prípadov. Čiže v deň natáčania/vysielania sa už dolaďujú len detaily, tvorí sa účes a makeup. Kompletný výzor je výsledok tímovej práce.
Režisérom tanečnej show je Pepe Majeský. Do akej miery zasahuje aj on do výberu stylingov?
Ako režisér má Pepe prvé a posledné slovo. Na začiatku projektu si vždy definujeme ako chceme, aby relácia pôsobila. Priebežne si prejdeme návrhy modelov, strihov a materiálov. Pepe potom schvaľuje výsledný look. A to buď na kamerovej skúške alebo nafotený na celebrite.
Keď sa povie móda a tanec. Čo si pod tým predstavíš?
Tango. Krásne čierne zamatové šaty na ženách a čierne oblečenie na mužoch. Ulízané vlasy. Dramatický vyraz a dokonalé pohyby.
Televízia je stále najsilnejšie médium. Styling je v nej mimoriadne dôležitý, v čom všetko je iný?
Obliekanie pre TV má svoje špecifiká, pretože je potrebné zohľadniť technické aspekty televíznej produkcie. Materiály, strihy, farby musíme prispôsobiť scéne, nasvieteniu, kamerám alebo zvukárom. Niektoré vzory sú nepoužiteľné, pretože rastrujú, rovnako nie každá farba alebo materiál vyzerá na obraze dobre. Kamera môže skresľovať proporcie, preto sa osobitný dôraz kladie na siluetu, obzvlášť u žien.
Adela Vinczeová, ktorá v tejto show vystupuje ako porotkyňa, žne poklony za to, ako vyzerá, ako je vždy v televízii oblečená. Podľa čoho ju obliekaš?
S Adelou spolupracujeme už pomerne dlho. Prirodzene sme sa dopracovali k určitému štýlu, v ktorom Adela vyzerá dobre a zodpovedá jej osobnosti. Hlavnou črtou je štíhla silueta a určitá jednoduchosť. Výber outfitov sa vždy prispôsobuje konkrétnym reláciám a celkový štýl samozrejme posúvame ďalej.
Neprehliadnite: Emme Čaputovej sa podarilo zatieniť aj tie najkrajšie Slovenky: Dcéra prezidentky sa však hrnie aj do iného povolania
Spolupracuješ s lokálnymi návrhármi, s akými to je počas Let's Dance a podľa čoho si ich vyberáš?
Veľa šiat sa šije priamo na mieru. Je to dosť náročné, nielen po vizuálnej, technickej, ale aj časovej stránke. Návrhár musí mať cit pre televíziu a kameru a to už pri výbere látky. Najčastejšie spolupracujem s Michaelou Ľuptákovou. Podobne vnímame dôležitosť ženskej siluety a práve Miška veľmi dobre narába s proporciami. Preto jej šaty skvele fungujú aj na kamere. Často spolupracujem aj s Ferom Mikloškom, mám rada jeho rukopis a drámu, ktorú vnáša do šiat.