Presunúť na hlavný obsah

Vďaka programu Visa She's Next mohli tri podnikateľky posunúť biznis do nového levelu: Čo všetko vďaka výhre dosiahli?

Kariéra

Vyspovedali sme tri víťazky úspešného slovenského globálneho programu Visa She's Next, ktoré okrem grantu vo výške 5000 €, získali aj odborné poradenstvo pripravené na mieru. Nás preto s odstupom času zaujímalo, kam sa posunuli a či sa ich sny a vízie pretavili do reality.

Katalin Papp Vargha: CHOCOMAZE

 

Stali ste sa jednou z troch víťaziek slovenského programu Visa She's Next. Ako s odstupom času túto výhru vnímate?

Bolo to veľké prekvapenie, je to ťažké dodnes uveriť. Súťaž mi od začiatku veľa dala, musela som si vystúpiť zo svojej komfortnej zóny, čo je vždy dobré. Zoznámila som sa so silnými a inšpiratívnymi ženami, jednou z nich je aj moja mentorka Petra Tóth. Jej odporúčania sa snažím dodržiavať a využívať v každodennej práci.

Kam Vás to kariérne posunulo?  

Svoju prácu snažím robiť tak isto, ako predtým, no určite nás spoznalo aj vďaka mediálnej podpore viac ľudí. Tento rok sme zmenili viac interných postupov aj prístup k nášmu podnikaniu, trošku sme si reorganizovali interné procesy.

Do čoho ste výhru v rámci svojho biznisu investovali? 

Hlavne som chcela spraviť zmenu v komunikácii našej značky. Priniesť ju viac naspať k zákazníkom. Naša webová stránka prešla úplnou rekonštrukciou, začala som viac dbať na komunikáciu cez sociálne siete. Takže grant bol hlavne využitý na marketingové účely.

Vidíte v tomto už prvé plody úspechu? 

Určite áno. Je to kombinácia, samozrejme, aj finančnej aj mentálnej podpory od mojej mentorky. Veľakrát, ale práve podpora od mentora znamená oveľa viac, ako tá finančná. Zákazníci si znova našli cestu k nášmu eshopu, čo bolo aj hlavným našim cieľom.

Kam ste sa vďaka tomuto projektu posunuli? 

Začala som veľa vecí vnímať inak. A hlavne, aby som sa nebála vystúpiť zo svojej komfortnej zóny. V mojom živote je to hlavne propagácia vlastnej značky cez videá, snažím sa zdokonalovať aj v tomto smere. Hoci som veľmi kritická na seba. 

Je ešte niečo, v čom máte víziu napredovať? 

Máme pred sebou nový rok plný výziev. Mojim cieľom je, aby sme napredovali na tej ceste, na ktorej sme teraz a som si istá, že nájdeme ešte viac spokojných zákazníkov.

Čo by ste chceli v blízkej a aj ďalekej budúcnosti dosiahnuť? 

Nerada si robím plány veľmi dopredu, budem veľmi spokojná, ak budeme aj naďalej napredovať na tej ceste, na ktorej sme teraz. 

 

Anna Brňáková: ZDRAVOTNÁ-PODPRSENKA

 

Stali ste sa jednou z troch víťaziek slovenského programu Visa She's Next. Ako s odstupom času túto výhru vnímate?

Výhru ako aj spomínanú súťaž vnímam veľmi citlivo. Je to pre mňa veľký záväzok,  pocta a uznanie zároveň. Ešte stále sa usmievam pri spomienke na tento projekt a ešte stále cítim dozvuky z tejto celej akcie.  

Kam Vás to kariérne posunulo? 

Posunul sa najmä vnem od okolitého sveta smerom ku mne. Svoju prácu robím sama už 9 rokov a veľa mojich klientov eviduje túto výhru ako niečo, čo ich utvrdzuje v tom, že to, čo robím, robím dobre. Veľa z nich mi hovorí do dnešného dňa, že som človek na správnom mieste a nevedia si predstaviť, že by jednali s niekým iným a to mi dodáva ďalšiu silu a pozitívnu energiu. Pre mňa osobne to bolo prekvapenie a úprimne som bola až v šoku, keď som na galavečeri a vyhlásení víťazov počula svoje meno, ale teraz, keď si to všetko spätne prehrávam, som nesmierne rada za túto príležitosť, ktorú som dostala. Stále to vnímam ako malý zázrak. 

Do čoho ste výhru vrámci svojho biznisu investovali? 

Výhra ešte nie je úplne celá investovaná, nakoľko projekt, ktorý vďaka tejto súťaži vznikol, ešte nie je dokončený. Každopádne je to projekt, ktorý si vyžaduje precíznosť, čas - veľa času a množstvo informácii a ľudí, ktorí mi v tomto projekte pomáhajú. Je nesmierne ťažké toto všetko zladiť a preto suma, ktorú som vyhrala, ešte čaká na svoje plnohodnotné uplatnenie. Verte však, že bude využitá do posledného centu.

Vidíte v tomto už prvé plody úspechu? 

Ako som spomínala vyššie, prvé plody úspechu sa dostavili takmer okamžite a to vo forme gratulácii a uznania v biznise, ktorý robím. Z dlhodobého hľadiska sa plody úspechu dostavia po vydaní,  to viem povedať už dnes, nakoľko to, čo pripravujeme bude niečo jedinečné a som presvedčená o tom, že to celé bude mať veľký úspech. Už dnes mám neskutočne veľa pozitívnej podpory a ohlasov a to ešte nie sme vo finálnej verzii. Budem nesmierne rada a bude mi cťou, ak Vám budem môcť povedať viac aj následne,  keď už bude projekt ukončený a realizovaný.

Kam ste sa vďaka tomuto projektu posunuli? 

Posunula som sa od premýšľania a snenia, do konkrétnej realizácie projektu, ktorý vďaka tejto súťaži vznikol. Veľmi dlho som premýšľala, ako zlepšiť informovanosť, ako pomôcť pacientom dostať sa k informáciám, ako im zjednodušiť prejsť celý proces liečby a následného každodenného žitia po prekonaní rakoviny prsníka a verím, že vďaka spoločnosti Visa Slovakia a programu Visa She's Next, tak bude a reálne tým pomôžeme ženám na Slovensku.

Vďaka tomuto projektu som sa dostala do kontaktu s ľuďmi, ktorí mi vedia reálne pomôcť. Ak by som sa do tohto programu nezapojila a nevyhrala, nič z toho by som sama nedokázala zrealizovať. Som nesmierne vďačná za túto príležitosť, že som mohla byť súčasťou. Je to skvelý pocit, keď robíte niečo čo vás baví a vidíte pozitívne reakcie ako následok svojej práce. 

Je ešte niečo, v čom máte víziu napredovať? 

Vízii je veľa. Verím, že toto je iba začiatok a verím, že sa nám budú postupne dariť  realizovať aj ďalšie plány ktoré mám. Tým, že pracujem denno denne so ženami, ktoré majú túto diagnózu, viem, čo všetko na Slovensku chýba. A aj vďaka takýmto projektom sa nám darí situáciu zlepšiť a posúvať možnosti.

Čo by ste chceli v blízkej a aj ďalekej budúcnosti dosiahnuť? 

V blízkej budúcnosti by som chcela dosiahnuť, aby náš projekt už reálne uzrel svetlo sveta. Projekt by mal byť ukončený v máji tento rok. Zároveň si prajem, aby splnil očakávania a aby pomohol ženám, ktorým je určený. A do budúcnosti mám v pláne zrealizovať ďalšie dva projekty, ktoré sú taktiež venované ženám s rakovinou prsníka. Verím, že tak dokážeme zlepšiť situáciu na Slovensku, pomôcť ženám v náročnom období života a aspoň takouto formou prispieť k tomu, aby sa ženám s rakovinou prsníka na Slovensku dostalo väčšej pozornosti a starostlivosti. 

Lenka Zámečníková: PAATCHI

 

Stali ste sa jednou z troch víťaziek slovenského programu Visa She's Next. Ako s odstupom času túto výhru vnímate?      

Teším sa, že myšlienka dostať textilné návleky do škôlok a firiem sa páčila aj odbornej porote, ktorá ma ocenila. Naše textilné návleky nahrádzajú jednorazové plastové návleky. Kupujú si ich aj rodičia do kočíkov alebo do áut, aby ochránili priestory pred zašpinením. Myšlienka nie je nová, len bolo potrebné trošku ju oživiť a ponúknuť na podnose. Začalo to mnou a manželom, pokračovalo rodičmi a riaditeľkami škôlok a korunu tomu nasadila porota so spoločnosťou Visa.

Kam Vás to kariérne posunulo? 

Každá vec, ktorá sa mi v živote stane ma niekam posúva, tak ako každého. Je dôležité nabrať odvahu a výzvy prijať. A je jedno, či je to príjemná záležitosť alebo ťažká skúška. Táto výhra umožnila dostať do širšieho povedomia nielen tradíciu šitia na Slovensku. Upozorňuje aj na mikropodnikanie žien, ktoré sa pomaly, ale isto na Slovensku rozvíja a motivuje ženy v tom, aby sa nebáli robiť to, čo im robí radosť,  pretože je to to, čo ich zároveň môže aj živiť. Robí mi radosť, že moja malá myšlienka sa rozvíja a stále viac ľudí uprednostní trvácne, nepremokavé  návleky na obuv pred igelitovými. Vzrástá nám totiž počet odberateľov a zákazníkov.

Do čoho ste výhru vrámci svojho biznisu investovali? 

Podľa Baťovho vzoru investujem do reklamy a do strojov. Teraz investujeme aj  do ľudských zdrojov.

Vidíte v tomto už prvé plody úspechu? 

Keď sa k vám vracajú zákazníci je to veľmi príjemná odmena. Nemusíte totiž investovať tú energiu do hľadania nových zákazníkov. Zároveň je to aj ocenenie našej práce, zákazník sa vracia preto, lebo bol s produktom spokojný a dôveruje našej firme.

Kam ste sa vďaka tomuto projektu posunuli? 

Naše  návleky spoznáva čoraz viac spotrebiteľov a to znamená pre nás viac práce. V súčasnosti je ťažké ekonomické obdobie, preto som rada,  že nám sa darí.  

Je ešte niečo, v čom máte víziu napredovať?

Cieľom každej firmy je zisk. Pre našu spoločnosť Paatchi to nie je inak. Preto naše sily smerujeme aj na zahraničné trhy. Nie je to jednoduché, ale aj tam si naše návleky už našli svojich odberateľov, takže aj tam má naša práca zmysel.

Čo by ste chceli v blízkej a aj ďalekej budúcnosti dosiahnuť?    

Už štyri roky si budujeme odberateľskú základňu a v tom chceme pokračovať. Pracujeme aj na zlepšení našej ponuky a produktov. Pripravujeme sa na moment, kedy budeme môcť náš zisk investovať do vzdelávania a napredovania Slovenska.

Je to síce hudba budúcnosti, ale je pre nás dôležité, aby ľudia vedeli kriticky myslieť a konštruktívne sa rozhodovať. Aby si volili čestných, nekonfliktných, schopných politikov. Páčil by sa mi projekt, v ktorom by sa sociológovia a politici pravidelne (nielen pred voľbami) rozprávali s ľuďmi aj mimo Bratislavy, počúvali ich a diskutovali s nimi. Verím, že jedného dňa to bude realita, ktorej budem súčasťou.