Presunúť na hlavný obsah

Úspešný projekt FASHION DEALã priniesol do Starej tržnice umenie! Stretnutie urban kultúry pod jednou strechou

Zábava

Spojenie módy, umenia a všetkého, čo ku kultúre patrí. Presne to zahŕňa projekt s názvom FASHION DEALã, ktorý sa môže tešiť zo svojho druhého ročníka.

Priestory Starej tržnice ožili na tri dni umením, aké sme tu ešte nemali! Výnimočný projekt pod taktovkou mladých a kreatívnych ľudí je niečo, čo tu naozaj chýbalo a my sa tešíme, že aj na Slovensku existujú ľudia, ktorí sa snažia odprezentovať urban kultúru širšej verejnosti, tým najlepším možným spôsobom. 

Mohlo by vás zaujímať: Ulice Bratislavy sa už po piatykrát stali najväčším prehliadkovým mólom počas obľúbeného prvomájového pochodu Fashion Marš

Spojenie kultúry

Na FASHION DEALã sa stretli rôzne odvetia, aby odprezentovali to najlepšie zo svojho sveta. Hudobníci, tanečníci, street art umelci či známi bloggeri a youtuberi. To všetko sme mali možnosť vidieť na nedávnej akcii, ktorá prilákala množstvo zaujímavých ľudí a spojila tak kultúru ako takú.

Druhý ročník bol venovaný umeniu

Nultý a prvý ročník sa niesol v duchu "No space for hate, just pure love of the game", no prišiel čas FASHION DEALã znova posunúť na vyššiu úroveň. Organizátori tohto výnimočného projektu sa rozhodli podčiarknuť pôvodnú myšlienku, pre ktorú táto udalosť vznikla. Tou myšlienkou bolo stretnutie urban kultúry pod jednou strechou, a preto bol tento ročník venovaní najmä umeniu.

Galéria street kultúry

Podtitul druhého ročníka FASHION DEALã v bratislavskej starej tržnici znel GALLERY OF STREET CULTURE a my sme si tento event nenechali ujsť.

Prečítajte si aj: Zoznámte sa s talentovaným dizajnérom, ktorý si plní sny v Amerike: Úspešný Slovák Miki Bauer si išiel vlastnou cestou

Názor z druhej strany

Keďže nás zaujímal názor aj z druhej strany, tak sme sa pár otázok opýtali aj spoluorganizátorky projektu Lydky Vilkovej, ktorá je už tretí rok súčasťou tímu FASHION DEALã. Práve Lydka je človekom, ktorý komunikuje s účastníkmi, partnermi, klientmi a  je taktiež zodpovedná za tvorbu video vizuálov a programovej časti. Dá sa povedať, že je tzv. pravou rukou Yakshu, ktorý stojí za celou myšlienkou tohto nadčasového projektu. 

Druhý ročník projektu FASHION DEALã bol venovaný najmä umeniu. Čo bolo hlavným dôvodom tejto myšlienky?

Už od prvotnej myšlienky vzniku tohto podujatia sme vedeli, že chceme ľuďom predstaviť urban kultúru, ktorá však okrem módy zahŕňa napríklad aj umenie. Nechceli sme, aby ľudia vnímali FASHION DEALã len ako trh s oblečením a teniskami. A práve to bolo tohtoročným impulzom na zmenu konceptu. Naši pravidelní návštevníci sú prevažne mladí ľudia, ktorým je toto všetko už dobre známe. Naším cieľom bolo ukázať našu kultúru širokej verejnosti, čo sa nám nakoniec úspešne podarilo. 

Ako hodnotíš tento event z pohľadu organizátorky. Na čom ste si tento rok dali najviac záležať?

Musím povedať, že tento ročník považujem za náš najvydarenejší, a to nielen kvôli doteraz najvyššej návštevnosti. Ten úspech vidím práve v tom, o čom som hovorila pri predošlej otázke. Podarilo sa nám do priestorov dostať starších ľudí, ktorí sa zaujímali najmä o výstavu. Okrem SãLON DE PRAGUE si mnohí z nich s nadšením obzreli aj výstavu mladých umelcov, ktorá lemovala steny tržnice. Najviac sme si teda dali záležať práve na galérii, pretože to bolo tentokrát gro eventu.

Návštevníci FASHION DEALã mali možnosť vidieť vo finále výsledok skvelej práce. Čo všetko však zahŕňajú prípravy tak veľkého projektu?

No v podstate je to kopec mailov, káv a pretelefonovaných hodín. Počnúc vytváraním identity, stretávaním sa s partnermi a výberom priestorov cez komunikáciu s predajcami, kopec administratívy a množstvo ďalších vecí. Sme však skvelý tím a všetku prácu máme šikovne prerozdelenú. 

Koncom septembra máte naplánované odprezentovať tento projekt v Prahe. Vnímaš rozdiel medzi návštevníkmi FASHION DEALã v Bratislave a Prahe alebo v čom sa to väčšinou odlišuje?

Popravde, toto zatiaľ neviem celkom relevantne zhodnotiť. V Bratislave sme boli už po tretíkrát. V Prahe nás teraz po úspešnom nultom čaká oficiálny prvý ročník. Opäť zvažujeme zmenu konceptu a chceme prekvapiť návštevníkov niečím novým. Takže odlišovať sa určite budeme, ale ako, to zatiaľ neprezradím. S čistým svedomím však môžem prehlásiť, že v oboch mestách je atmosféra skvelá. Vidieť rady ľudí čakať na otvorenie brán je pre mňa ako spoluorganizátorku neskutočný pocit zadosťučinenia.