Cvik, ktorý si nevieme vynachváliť: Viete, ako dlho musíte držať pozíciu doska, aby ste videli výsledky?

Cvičenie, ktoré v súčasnosti naberá stále viac na popularite a my v našich končinách ho poznáme ako dosky, má tiež svoje pravidlá, aby bolo čo najefektívnejšie. Prezradíme vám, koľko musíte držať jednu pozíciu, aby sa dostavil výsledok.

Cvičenie, ktoré v súčasnosti naberá stále viac na popularite a my v našich končinách ho poznáme ako dosky, má tiež svoje pravidlá, aby bolo čo najefektívnejšie

Cvičenie, ktoré v súčasnosti naberá stále viac na popularite a my v našich končinách ho poznáme ako dosky, má tiež svoje pravidlá, aby bolo čo najefektívnejšie

Zdroj: Profimedia.sk

Jednoduchý koncept, ktorý má tiež svoje pravidlá

Samotný koncept „dosiek“ je v podstate veľmi jednoduchý. Dokonca aj jednoducho toto cvičenie vyzerá. Avšak, tí, ktorí sme to už skúsili, vieme, že je to rovnako drina, ako aj iné cvičenia. Ide o to, udržať sa v jednej a tej istej pozícii po určitú dobu a opakovať cvik aj niekoľkokrát za sebou. Potom vystriedať viacerí polohy dosiek, aby sme zapojili všetky svaly. Mnohí, hoci dosky aj cvičíme, nemáme jasno v tom, ako dlho udržať jednu pozíciu. Tu je odpoveď odborníka... 

Mohlo by vás zaujímať: 15 minút jógy s Vierkou Ayisi: Tieto cviky vám pomôžu nájsť rovnováhu a mať nadhľad

Tri sety do 60 sekúnd 

Odborník pre magazín Womenshealth prezradil, že najideálnejšia časová dĺžka pre udržanie jednej pozície je od 10 do 60 sekúnd. Odporúča, aby sme sa zamerali na vytvorenie troch setov do 60 sekúnd. 

Čítajte tiež: Efektívne cvičenie, ktoré naštartuje spomalený metabolizmus: Pri tomto pohybe sa poriadne zapotíte!

Začnite však s kratšími intervalmi 

„Je dobré začať s kratšími intervalmi a postupne sa prepracovať k 60 sekundám,“ dodáva spomínaný odborník pre známy magazín. Odporúča si vyčleniť na jednu pozíciu na začiatku 10 sekúnd, odpočinúť si 5 alebo rovnako 10 sekúnd a potom pozíciu opäť zopakovať v intervale 10 sekúnd cca 3 až 6krát. Aj s kratšími intervalmi dosiahnete rovnaký efekt pevného svalstva, ako keby ste robili hneď 30 až 60-sekundovú pozíciu dosiek.

Neprehliadnite: VIDEO: Fitness tréner Marek Blahušiak zostavil sériu cvikov na mieru pre ženy a mužov, vyskúšate doma? 

Stále platí, že najlepšie viete, na čo máte 

Spomínaná jedna minúta maximum je podľa odborníka najideálnejší časový rámec. Dlhší čas by bol už výzvou a nejde o to sa zbytočne prepínať. No ak máte pocit, že zvládate viac, pokojne to môžete skúsiť. Vždy platí, aby ste si boli vedomí toho, na čo máte a na čo ešte nie. 

Pre lepšiu inšpiráciu si pozrite nasledujúce video z cvičenia dosiek

Foto:
Profimedia, Video: Youtube
Zdroj:
womenshealthmag.com, MG

Súvisiace články

Diskusia k článku

comments powered by Disqus

Najčítanejšie články

Staň sa fanúšikom

Starostlivosť o seba