Dá sa pri cvičení jogy reálne schudnúť? Odborníci prezradili základ, vďaka čomu sa to podarí

Joga je skvelým cvičením na silu, stred tela, rovnováhu, ohybnosť, pokoj mysle i natiahnutie svalov. No my ženy cvičíme hlavne preto, aby sme schudli. Dá alebo sa nedá schudnúť na hodinách jogy? Odborníci pre LiveScience.com prezradili, aká je pravda.

Odborníci prezradili, či sa dá pri joge reálne schudnúť

Odborníci prezradili, či sa dá pri joge reálne schudnúť

Zdroj: instagram.com/sjanaelise

Dôležitú úlohu zohráva príjem jedla

Docentka na Minnesotskej univerzite Beth A. Lewisová tvrdí, že schudnúť s jogou sa dá, avšak dôležitý je pomer príjmu energie (jedla) a vaše energetické výdavky (fyzická aktivita). „Pravidelné cvičenie jogy môže ovplyvniť úbytok hmotnosti. Avšak mnoho ľudí, ktorí cvičia jogu, spáli menej kalórii ako pri klasickom cvičení, napríklad pri joggingu,“ vysvetľuje docentka. Je preto potrebné mať vyšší výdaj energie než príjem kalórií. Podľa nej však môže pomôcť joga vystresovaným ľuďom. Cvičenie ich upokojí a tí ktorí zajedajú problémy nezdravými potravinami, poväčšie znížia svoj príjem kalórii.  

Prečítajte si: Vyskúšajte super cviky od úspešnej fitnesky: Slovenka Timea odporúča pri tomto zatnúť zadok

Prihláste sa na náročnejšie hodiny

Člen Americkej akadémie športovej medicíny Lewis Maharam vidí odpoveď na otázku, či sa dá pri joge schudnúť jednoznačnejšie: „Áno a medzi celebritami ako Madonna, Halle Berry či Jennifer Aniston je to v móde. Joga je sofistikovaná tradícia fyzických, relaxačných a dychových cvičení. Ale to, čo vám pomôže schudnúť je aeróbne cvičenie,“ hovorí Maharam. Ak túžite pri joge schudnúť, odporúča chodiť na hodiny, ktoré budú pre vás výzvou a na ktorých sa poriadne zadýchate.

Cvičiť by ste mali 4-5-krát do týždňa

Aj keď klasická joga nemá vysoké tempo, tým že sa cvičí 75 – 90 minút a svaly sú v sústavnom pohybe a naťahovaní, by sa chudnutie malo teoreticky dostaviť. Certifikovaný fitness špecialista Jen Cassetty prizvukuje na pravidelné cvičenie a prísnu stravu: „Tak ako pri akomkoľvek programe na zníženie telesnej hmotnosti, by ste mali túto aktivitu vykonávať 4 až 5-krát týždenne. Popritom je dôležité dodržať vyváženú stravu. Vtedy docielíte vytvarované telo a dostaví sa aj chudnutie," prezrádza základ úspechu Cassetty.

Mohlo by vás zaujímať: Tréningový plán podľa sexi tanečnice Natálie Glosíkovej: Opísala nám jej overené cviky na štíhlu postavu

Vyberte si správny štýl jogy

Leigh Crews z Americkej vysokej školy športovej medicíny tvrdí, že každý druh jogy je veľmi špecifický. Pri chudnutí musíte dbať na intenzitu cvičenia. Odborníci sa zhodujú na tom, že zvyšovanie úrovne fyzickej aktivity je prvým krokom k zníženiu telesnej hmotnosti, takže s ohľadom na to je dôležité vybrať správny štýl jogy. „Ak je vašim cieľom úbytok na váhe, správnou voľbou je jedno z intenzívnych, plynulých štýlov jogy, ako napríklad Ashtanga, Vinyasa alebo Power joga, ktoré tradične trvajú 90 minút. Spálite kalórie, vyrysujete telo a natiahnete svaly,“ vysvetľuje dôležitosť správneho výberu jogy.

Foto:
instagram.com/sjanaelise, Video: instagram.com/sjanaelise
Zdroj:
LT

Súvisiace články

Vysetrenie.sk

PlniElanu.sk

Diskusia k článku

comments powered by Disqus

Najčítanejšie články

Staň sa fanúšikom

TV programTV program Telkáč

Rozprávky, filmy a seriály

Starostlivosť o seba