Presunúť na hlavný obsah

Už od detstva ju to ťahalo k umeniu: Vášeň pre slow fashion pretavila Lenka do tvorby, v ktorej vyzdvihuje ženu

Kariéra

Na Slovensku ju poznáme najmä vďaka úspešne rozbehnutej modelingovej kariére, no dnes sa už Lenka uberá skôr iným smerom. Hoci stále zostáva verná svetu krásy, tentokrát je to z opačnej strany. Rozhodla sa pre vlastnú tvorbu, ktorá ju samú posúva zase niekam ďalej.

Roky sa pohybuješ vo svete módy, krásy, takže k tomu máš určite veľmi blízko. Rozbehnúť však vlastný biznis od nuly, to chce istú dávku odvahy. Ako vznikla táto myšlienka? 

Táto myšlienka už vo mne bola veľmi dlho. Vždy som snívala o vlastnej značke, dlhšie mi však trvalo, kým som si bola 100% istá, čo to vlastne bude. Nakoniec to skončilo, resp. začalo pri Loreen pyžamkách. Začalo preto, lebo to pri tomto projekte nekončí a už teraz postupne plánujem ďalší.  A áno, dávka odvahy a hlavne stresu, nervov, k tomu určite patria, bez toho by to nešlo.

Na čo si od začiatku stavila? 

Stavila som na výnimočnosť. Na Slovensku som nepostrehla inú pyžamovú značku, ktorá by si dávala záležať na detailoch a bola v niečom nejako extra odlišná od ostatných. Ja som chcela aby to bola značka výnimočná vo všetkom, či už v strihu, v materiáli, v mieste výroby, spôsobom balenia, atď.  

Slovenský trh je stále veľmi konzervatívny. V zahraničí môžeme vidieť veľa lokálnych značiek, ktoré sú nápadité a výnimočné - idú mimo koľaj. A toto som chcela aj ja.

Neviem si pomôcť, ale u nás na Slovensku mi všetko pripadá veľmi štandardné, nikto úplne nevybočí z cesty. Napríklad, ale Dedoles to tak urobil, hoci ponúka úplne základný produkt, čo sú ponožky. Nikto však doteraz nepredával páry ponožiek, kde každá z nich je iná. Aké jednoduché a zároveň geniálne. 

"Keďže som chcela aby sa môj produkt odlišovali od ostatných, dala som si veľmi záležať na detailoch a príbehu, ktorý chcem svojim zákazníkom ponúknuť."

Pre pyžamká som sa rozhodla preto, lebo je to druh oblečenia, ktorý sa nám spája s oddychom, s polihovaním, s pocitom domova, dobrým spánkom, či s neskorými raňajkami. Proste šiel z toho pre mňa od začiatku veľmi príjemný “vibe” a presne v takom duchu som chcela aby sa môj produkt niesol. Pyžamo je úzko spojené s naším voľným časom a vo voľnom čase sa predsa chceme cítiť čo najpríjemnejšie,  nie je tak? A vyzerať dobre v niečom pohodlnom vôbec nie je na zahodenie.

Prečítajte si: Aj slovenská móda má potenciál byť špičkovou: Sestry Drobne premenili svoj dlhoročný sen na realitu

V prvom rade som sa zamerala na výber kvalitného materiálu a na začiatok som zvolila bambusový úplet. Pre mňa osobne je to jeden z najpríjemnejších materiálov aký poznám. Svojou jemnosťou sa vyrovnáva hodvábu. Počas zimných dní nás hreje a počas tých teplejších chladí. Je antibakteriálny a antialergický. Má o 40% lepšiu absorpciu ako tá najlepšia bio bavlna, je schopný nasať trikrát viac vody ako je jeho váha.

"Nie som freak, ktorý musí mať všetko oblečenie strikne BIO, EKO atď., ale samozrejme snažím sa  ísť touto cestou, je to naša budúcnosť."

Hlavne keď sa, ale jedná o pyžamo, oblečenie ktoré máme na svojom tele asi 8 hodín denne. Dôležitých 8 hodín, počas ktorých sa má naše telo plne zregenerovať. Dobrý spánok je základ pre naše fungovanie, preto som stavila na kvalitný materiál a pohodlnosť.  Momentálne sa veľmi teším, že sa nám bambusový úplet vyrába už exkluzívne pre Loreen. 

Našou prednosťou je určite aj dizajn a spôsob balenia. Mne samej veľmi vadilo, že som si objednala nádherné kúsky oblečenia, ktoré boli dokonale odfotené na modelke a prišli mi úplne pokrčené zabalené v igelitovom balení. No proste určite to poznáte - celý WOW efekt bul preč. 

Toto som chcela zmeniť a priala som si, aby mal každý zákazník pocit, že si kupuje pre seba darček. Veď predsa len, keď si my ženy kupujeme na seba oblečenie, ideme si tak urobiť radosť a ja som chcela aby tá radosť bola úplne od začiatku - od balenia až po samotný produkt. No a muži zas ocenia, že darček, ktorý u nás kupujú pre svoju lásku už majú pekne zabalený.

V dnešnej dobe sa neustále skloňuje téma ekológie, udržateľnosti, zahrnula si do procesu výroby aj tento aspekt? 

Áno určite. Bambusová priadza sa vyrába z bambusu, ktorý rastie veľmi rýchlo a vďaka tomu nie sú potrebné pri pestovaní žiadne pesticídy a rovnako pri výrobe vlákna sa nepoužívajú chemikálie. Bambus je výborným obnoviteľným zdrojom a jeho vlákna sú v prírode 100% rozložiteľné. Úplet, ktorý používame má certifikát OEKO-TEX. Tiež si myslím, že naše strihy sú nadčasové, ale to musíte posúdiť vy. Určite budem na udržateľnosť myslieť aj pri výbere ďalších materiálov a strihov, pre nové produkty.

Pomáha ti niekto, alebo si na všetko sama? Predsa len samotný proces výroby je určite komplikovaný. Ak rátame nápad, predstavu, realizáciu až výsledný produkt.

Úplne sama by som to už nezvládla, väčšinu práce stále robím ja, ale rutinu už postupne prenechávam iným. Na viaceré činnosti, mám subdodávateľov a momentálne mi už pomáha asistentka a účtovníčka. Postupne sa snažím všetky činnosti maximálne zautomatizovať a pripraviť sa na rozšírenie produkcie.

Na začiatku som si, ale samozrejme robila všetko úplne sama. Čo sa týka nápadov, toto bude teraz veľmi smiešne, ale všetky moje nápady vznikajú v aute. Milujem šoférovanie a tým, že ja veľa cestujem, trávim v aute naozaj veľa času. Je to čas, kedy nemôžem robiť iné veci, nemôžem pracovať, byť na instagrame, odpisovať na správy ani nič podobné. Vtedy analyzujem všetko ohľadom Loreen, rozmýšľam, čo sa dá zlepšiť, čo musím zmeniť a vymýšľam ďalšiu stratégiu. Som si istá, že všetky nápady a novinky, ktoré pre Loreen prichádzajú boli vymyslené práve za volantom.

"Najviac ma bavia spokojní zákazníci. Viem je to veľké klišé, ale je to tak. Vtedy viem, že vypínanie notebooku o polnoci má zmysel. Baví ma aj vymýšľanie nových strihov a pripravovanie nových vecí, na tom neustále pracujeme. Bavia ma aj ľudia, s ktorými pracujem. Krajčírska dielňa, s ktorou spolupracujem je veľmi profesionálna a moja hlavná krajčírka je nenahraditeľná."

Ako dlho trvá výroba jedného kúsku? 

Keďže sme stále ešte len na začiatku, neviem toto presne povedať. Závisí to od viacerých faktorov. Každý produkt je iný, má svoje detaily, ktoré sú viac či menej náročné. Čím je väčší objem výroby, môžeme procesy trošku zautomatizovať a výroba jedného kúsku je rýchlejšia. Ešte pred pár mesiacmi sme fungovali na objednávky a čiastočne ešte stále tak fungujeme. Náš cieľ je ale vyrobiť na sklad čo najviac produktov a tie predávať. Toto sa nám zatiaľ veľmi nedarí, lebo čo stihneme vyrobiť sa veľmi rýchlo vypredá. Najväčší problém sme mali doteraz ten, že z dôvodu pandémie nám veľmi viazla dodávka látok. Toto by sa malo v najbližších dňoch vyriešiť a všetko zas bude o niečo rýchlejšie.

Aké máš ciele? Kam sa chceš ešte posunúť? 

Momentálne pracujeme na eshope, dúfam, že do pár mesiacov bude spustený. Popri tom plánujeme fotenia, ktoré sme doteraz nevedeli kvôli pandémii zrealizovať. Plánujeme rozšíriť sortiment o nové farby, ale aj strihy. Samozrejme, ľahko sa to hovorí, je to však omnoho zdĺhavejší proces ako sa môže zdať.

Neprehliadnite: Antónia a Aroa spojili vkus a udržateľnú módu. Značka Trace Collective je premyslená do posledného gombíka

Určite mierime na zahraničný trh, najskôr chcem ale aby všetko fungovalo  na 100% tu na tom našom slovenskom. Teraz to ešte stále z väčšej časti stojí na mne, čo je dosť náročné vzhľadom na to, že to robím popri inych praktivitách. Voľný čas je pre mňa momentálne cudzím pojmom.  Vôbec to ale neberiem negatívne, mám hlavu plnú nápadov a to, že to moji zákazníci dokážu oceniť, ma vždy nakopne vpred.  

- Najčítanejšie -

Najväčší dom nábytku na webe