Presunúť na hlavný obsah

3-dňový jedálniček postavený na tzv. superfoods: Pomôže eliminovať hmotnosť a naštartovať imunitný systém

Chudnutie a diéty

Jedlo má na našu postavu, ale aj psychiku veľký vplyv. Ak chcete zhodiť nejaké to kilo navyše, stavte na trojdňovú kúru, ktorá vám telo odľahčí a dodá mu potrebné vitamíny.

Pojem superfoods sa začal používať pre skupinu potravín, ktoré majú vysoký obsah zdraviu prospešných bioaktívnych látok, značný podieľ antioxidantov, živín, vlákniny, proteínov, enzýmov. "V jedálničku by ste ich mali mať pravidelne, no ak to nerobíte, je fajn si aspoň raz za 40 dní urobiť malú zdraviu prospešnú kúru založenú na daných potravinách," vysvetľuje MUDr. Antoj Lojmník, odborník na výživu.

Neprehliadnite: Koľko cukru denne je zdravé? Porovnajte si tieto množstvá, aby sa vám neukladal do tela ako obrovské tukové zásoby

Zoznam tzv. super foods

  • Zelené potraviny: mladý jačmeň, mladá pšenica, chlorella alebo spirulina, kel, riasy, brokolica
  • Ovocie: rakytník, maliny, čučoriedky, brusnice, černice, kustovnica číska, moruša, granátové jablko, acai, avokádo, grapefruit
  • Semienka: konopné, chia semienka alebo sezam
  • Orechy: kešu, píniové oriešky, cédrové oriešky, či vlašské
  • Jedlé oleje: kokosový, rakytníkový, pupalkový, avokádový, sezamový, tekvicový, ľanový

3 - dňový jedálniček postavený na tzv. superfoods 

Ako na to:

  • 2-3 dni pred 3 dňovým detoxom jedzte už ľahšie jedlá
  • deň predtým sa stravujte vegetariánsky
  • počas celých troch dní, pite dostatočné množstvo vody
  • nebojte sa pohybu, žiadne veľké výkony však na seba neklaďte

"Takýto jedálniček vám pomôže naštartovať imunitný systém, odvodní vás, zlepší sa spaľovanie, navyše je skvelým pomocníkom v boji prosti únave, starnutiu, pôsobí antioxidačne, urýchľuje hojenie a regeneráciu, zlepšuje všetky metabolické pochody a odzrkadlí sa pozitívne aj na psychike. Ideálne je však držať sa danej trojdňovej rovnice. "

Prečítajte si: Zbavte sa dolného brucha. Cviky, ktoré vám vyformujú dokonalé bruško už za pár dní

1. deň

  • raňajky: nápoj z mladého jačmeňa, mix lesného ovocia - maliny, lesné čučoriedky, černice, matcha čaj
  • desiata: bobule acai a vlašské orechy
  • obed: kelová polievka
  • večera: brokolica s mrkvou

2. deň

  • raňajky: nápoj z chlorelly, moruša, matcha čaj
  • desiata: grapefruit, rakytníkové bobule
  • obed: čistý zeleninový vývar
  • večera: avokádo, chia semienka

3. deň

  • raňajky: nápoj zo spiruliny, matcha čaj
  • desiata: granátové jabko, kešu oriešky
  • obed: mix lesného ovocia - maliny, lesné čučoriedky, černice
  • večera: píniové oriešky

Prečítajte si: Najlepšie diéty po 35-ke podľa odborníka: Ak sa chcete vyhnúť biologickému starnutiu, jedzte nasledovné

- Najčítanejšie -