Presunúť na hlavný obsah

Nádherná Mirka Balúchová Petranová prezradila svoju beauty rutinu: Na čo nedá dopustiť a v čom je líčenie pre Let's Dance iné?

Krása

Skvelá a šikovná make-up artistka Mirka Balúchová Petranová má skutočne zlaté ručičky. Jej make-up vždy vyzerá ako hotové umelecké dielo. Aká je jej beauty rutina a v čom je líčenie pre veľké projekty ako Let's Dance iné a špecifické? To všetko prezradila.

Ako vyzerá tvoja make - up rutina? 

Na dokonale vyčistenú pleť nanášam hydratačné sérum Muzuri, očné okolie a krk ešte premastím krémom alebo mastnejším sérom. Na takto pripravenú pleť aplikujem BB cream pre zjednotenie farby. Obočie vyčešem a zafixujem gélom, doplním ceruzkou.

Oči rozjasním svetlým tieňom s perleťou, prípadne rozjasňovačom a zvýrazním špirálou. Kontúry jemne zvýrazním bronzerom a sviežosť tváre dotvorím pomocou krémovej lícenky. Farbu pier doplním podľa nálady a oblečenia. 

Na čo nedáš v tomto smere dopustiť?

Zjednotená pleť, upravené obočie a svieže líčka musia byť aj keď idem len do fitka. Pudrovo-krémová lícenka od Macu nemá na denné líčenie chybu. Na rozjasnenie očného okolia som doteraz nenašla lepší produkt ako pero Touche Éclat. Nezvýrazňuje vrásky a pekne rozžiari pohľad. 

Ktoré produkty sú tvoje absolútne must - have?

Od doby rúškovej, kedy mi robili problémy nekonečné kútiky mám vždy poruke dermálnu masť Infandolan. Používam ju odvtedy denne na hydratáciu pier. V zime ju používam aj ako ochranu pred mrazom na ruky. 

Zbožňujem obrúsky na odsávanie prebytočného mazu pokožky. Bez nich by moja mastná pleť skončila na konci dňa s tonou púdru. 

 

 
 

 

Je líčenie vrámci projektu Let's Dance náročné? 

Áno, je náročné, preto máme v tíme absolútnu rokmi overenú slovenskú špičku v tejto profesii. Všetci moji kolegovia majú množstvo skúseností z domácich a zahraničných produkcií. Najnáročnejšie je uchopiť požiadavky všetkých zúčastnených strán. Treba zohľadniť predstavu režiséra, ktorý zadáva celkovú umeleckú víziu o efekte vystúpenia.

Líčenie prispôsobujeme farebnosti, štýlu kostýmov a druhu tanca. V neposlednom rade komunikujeme s konkrétnym tanečníkom alebo osobnosťou pretože oni sú tí, ktorí idú s kožou na trh a musia sa cítiť fantasticky.

Ďalej musíme myslieť na to čo je reálne stihnúť v obmedzenom limite, ktorý na to máme, čo sa týka hlavne prevlekov a zmien počas prenosu. V podstate nie je tu žiaden čas na zaváhanie v našej práci, kedže ide o live prenos. Zatiaľ, čo divák v pokoji sleduje krásnu šou, v zákulisí zvyčajne všetky zložky idú na plné obrátky a vydýchnu si až po poslednom reklamnom breaku. 

Čím je iné a špecifické? 

Líčenie na tejto šou je iné najmä tým, že si možeme popustiť uzdu fantázie a vytvoriť aj extravagantnejšie líčenie ako sme zvyknutí v iných TV produkciách. Myslím, že to je to čo nás všetkých na tomto projekte najviac baví.

Okrem iného sa u nás v maskérni míňajú vo veľkom všetky druhy tonovacích prípravkov a leskov na telo. Predsa len odhalená pokožka pôsobí krajšie keď vyzerá akoby ste sa práve vrátili z dovolenky. A aby toho nebolo málo, všetko musí ostať na svojom mieste. Nič nesmie opadávať, obtrieť sa ani sa rozmazať. 

Ako dlho trvá takýto make - up vytvoriť?

Na vytvorenie prvého make - upu máme 45 minút. V prípade prevlekov sa musíme prispôsobovať času, ktorý nám určia, takže teraz keď už tancujú viac tancov, vymýšľame make-upy ktoré vieme malou rýchlou zmenou pretvoriť do ďalšieho čísla. 

Prečítajte si: Šperky so slovenskou dušou: Šperkárka Petra Toth žne úspechy vo svete, nezabúda na náš folklór a tradície

Čo vy sama máte na tomto procese líčenia najradšej?

Musím sa priznať, že mňa veľmi baví vymýšlať looky. Tá kreatívna stránka veci. Čo ma tiež veľmi baví, je že sme dobrý kolektív. Pomáhame si, podržíme sa navzájom poradíme jeden druhému. Napriek častým stresom je to vždy zábava a vždy sa do práce teším. 

Mne osobne pripomína dokonalý make -up umelecké dielo. Funguje to tak aj v realite? Že človek musí kombinovať vhodné odtiene, farby a čarovať vlastne na počkanie? 

Cit pre farby a ich kombinácie je základná výbava každého dobrého vizážistu s tým, že naše “plátno” je 3D a obrazne povedané, je už predkreslené.

Musíme vnímať aj nedokonalosti, ktoré má každý človek, aby práve nevhodne zvoleným alebo prevedeným líčením nevystúpili. Ak človek pozná tvár, ktorú ide maľovať, je to vždy výhoda.

V časovom strese aký je pri šou naživo úplne bežný, je lepšie mať premyslené, čo ideme vytvoriť. Aby sme už potom neváhali a nevymýšlali. Škoda, že naše diela, ak človek neodfotí alebo nezachytí na video, sú len na krátky čas.