Presunúť na hlavný obsah

AUDI TT S NOVÝM DIZAJNOM

Zdravie a relax

Na autosalóne v Lipsku predstavila automobilka Audi nový dizajn pre svoje modely Audi TT Coupe a Roadster. Facelift sa dotkol najmä prednej časti, pribudlo niekoľko vylepšení, ktoré oba modely posúvajú bližšie k novej generácii áut so štyrmi kruhmi v logu.

Najvýraznejšiu zmenu v dizajne postrehneme v prednej časti nových modelov TT. Dostali nový plasticky tvarovaný nárazník s oveľa väčšími nasávacími otvormi. Zmenou prešiel aj vzhľad výplne masky chladiča, ktorá dostala lesklý čierny lak. V prípade, že sa rozhodnete pre doplnkovú výbavu, vybrať si môžete nové svetlá Xenon plus s pásom 12 bielych diód na denné svietenie, ktoré dodajú autu zaujímavý výzor. V rámci úprav zadnej časti zaujmú nové koncové svetlá a zväčšená koncovka výfuku. Nechýba ani zadný spojler, ktorý sa automaticky vysunie pri rýchlosti 120 km/h.

V rámci faceliftu sa podarilo dizajnérom predĺžiť karosériu TT až o dva centimetre, aktuálne má tak model dĺžku 4,187 a šírku 1,842 metra. Nezmenila sa výška, Coupe bude stále vysoké 1,352 a Roadster 1,357 metra. V rámci zmien pribudol do ponuky aj nový motor 2,0 TFSI s výkonom 155 kW, ktorý nahradil doteraz používaný 2,0 TFSI so 147 kW a šesťvalec TT 3,2 quattro. S touto výbavou pod kapotou sa na stovku dostanete už za 6,1 sekundy, v prípade, že budete mať verziu s pohonom všetkých kolies a dvojspojkovú prevodovku S tronic, zrýchlenie bude za 5,6 sekundy. Okrem toho v ponuke aj naďalej nájdete motory 1,8 TFSI (118 kW) a turbodiesel 2,0 TDI (125 kW). Vrcholom ponuky je verzia TTS s motorom 2,0 TFSI s výkonom 200 kW a päťvalcové TT RS, ktoré poháňa motor 2,5 TFSI (250 kW), ktorému na želanie zvýšia maximálku na 280 km/h. Samozrejmosťou pri týchto modeloch je pohon všetkých kolies, pri TT RS aj sedemstupňová dvojspojková prevodovka. Takto vybavené Audi TT RS sa z nuly na sto dostane už za 4,4 sekundy.