Presunúť na hlavný obsah

Nový Mercedes-Benz triedy B: Už v novembri 2011

Zdravie a relax

Mercedes-Benz B najnovšieho konštrukčného radu technologicky označuje skok a zároveň otvára novú éru kompaktnej triedy značky s hviezdou. Vozidlo má opäť predný pohon a okrem iného dostalo nový štvorvalcový prepĺňaný zážihový motor s priamym vstrekovaním, nový dieselový motor, novú dvojspojkovú prevodovku a novú manuálnu prevodovku, ako aj nové asistenčné systémy, či vylepšenú sendvičovú podlahu koncipovanú i pre alternatívne pohony. Predstavia ho na autosalóne IAA vo Frankfurte (13. až 25. september 2011). Dodávať sa začne v Európe aj na Slovensku počas novembra 2011.

 

Komfortná a priestranná novinka, ktorá je oproti predchodcovi o takmer päť centimetrov nižšia, dostane štvorvalcový zážihový motor s objemom 1,6 litra nového konštrukčného radu s priamym vstrekovaní tretej generácie. Pre model B 180 s výkonom 90 kW/122 k (200 Nm) a pre výkonnejšie B 200 115 kW/156 k (250 Nm). Oba motory poskytujú maximálne krútiace momenty už od 1 250 ot/min. Zároveň bude tiež v ponuke nový dieselový štvorvalec s priamym vstrekovaním Common Rail tretej generácie. Zdvihový objem má zredukovaný na 1,8 litra a po optimalizácii mnohých detailov sa prvý krát montuje priečne. Tiež bude mať počiatočne dve vyhotovenia: pre B 180 CDI (80 kW/109 k, 250 Nm od 1 400 ot/min) a pre B 200 CDI (100 kW/136 k, 300 Nm od 1600 ot/min).

Nové benzínové i dieselové motory využívajú aj rovnako nové a tak isto interne fabricky značkou vyvinuté a vyrábané prevodovky: manuálnu (kompaktná trojhriadeľová 6-stupňová) a automatickú (dvoj spojková 7 stupňová 7G DCT). Motory a prevodovky sa tak mohli navzájom dokonale vyladiť a to i pre funkciu ECO štart – stop, ktorá je teraz vo všetkých modeloch triedy B sériovo. 

Kompaktné tvary nových motorov i prevodoviek sa zaslúžili o príkladne malý polomer otáčania kratší ako jedenásť metrov. Uloženie motora/prevodovky disponuje 4-bodovým uložením, ktoré sa skladá z uloženia motora, uloženia prevodovky a dvoch kyvadlových podpier a prispieva k výbornému odhlučneniu.

Zvýšenú dynamiku pri zachovaní jazdného komfortu vozidla garantujú: znížené ťažisko, nové štvorprvkové zavesenie zadných kolies, ako aj vylepšený ESP. Elektromechanické riadenie má elektromotor posilňovača uložený priamo na prevodovke riadenia. Variabilný prevodový pomer riadenia pritom výrazne posilňuje manévrovanie a agilitu vozidla. 

Trieda B disponuje v kompaktnom segmente, ako svetovou novinkou, prvý krát sériovo radarovou výstrahou pred hroziacou kolíziou s adaptívnym asistentom brzdenia. Účinná je nielen ako obdobné systémy pre posúvanie sa v mestskej kolóne ale i pre rýchlosti nad 30 km/h. Novinka ponúka i ďalšie asistenčné systémy z väčších modelov. Sú to: adaptívny asistent osvetlenia vozidla, asistent sledovania mŕtveho uhla a asistent udržiavania jazdného pruhu, ATTENTION ASSIST (sériovo), asistent sledovania povolenej rýchlosti (rozpoznávanie dopravných značiek), aktívny asistent parkovania, brzdová funkcia HOLD (sériovo pri prevodovke 7G-DCT), pomoc pri rozjazde do kopca, s funkciou Hill Hold, Linguatronic, kamera pre cúvanie, DISTRONIC PLUS s BAS, PRE-SAFE (po prvýkrát v tejto triede vozidiel).

„Toľko noviniek sa naraz nevyskytlo ešte pri žiadnej výmene modelov v histórii značky Mercedes-Benz,“ zdôrazňuje člen predstavenstva Daimleru zodpovedný za vývoj v divízii Mercedes-Benz Cars Dr. Thomas Weber, pričom podotýka, že budúci užívatelia triedy B budú z tohto obrovského skoku profitovať.