Presunúť na hlavný obsah

Odhalili sme 10 najčastejších mýtov o zdravých potravinách: Nie sú také prospešné, ako ste si mysleli!

Zdravie

Prinášame vám mýty o zdravých potravinách, ktoré boli doteraz samozrejmosťou. Nie je vždy všetko také ružové, ako sa zdá.

Často sa dočítate či dopočujete z rôznych strán, čo všetko by ste mali robiť pre svoje zdravie. Zdravé potraviny či rôzne finty, ako zlepšiť svoj životný štýl. Prinášame vám 10 najčastejších mýtov, o ktorých ste si mysleli, že sú zdraviu prospešné.

Prečítajte si aj: Poznáme tajomstvo dlhého života: Spočíva v tejto strave bohatej na nespracované sacharidy a vlákninu

Biopotraviny sú zdravšie

Aj keď biopotraviny zaručujú pestovanie bez umelých aróm, konzervačných látok, sladidiel a umelých hnojív. Z celkového hľadiska nebolo potvrdené či sú výživnejšie pre ľudský organizmus. Určite sú však šetrnejšie k životnému prostrediu, takže pozitívne výhody spĺňajú v inom smere. 

Hnedý cukor je zdravší ako biely

Sklameme vás, ale hnedý cukor je vlastne biely cukor s pridanými melasami. Vzhľadom k obsahu melasy síce obsahuje viac minerálov, ale toto množstvo je tak malé, že rozdiel je v tomto prípade nepatrný. Presný príklad toho, čo dokáže správny marketing a snaha „ísť s dobou“.

100% ovocná šťava je pre vás najlepšia

100% odšťavené nápoje sa počítajú ako porcie produktov, ktoré v nich použijete. Čiže, ak vypijete pohár pomarančovej šťavy, je to ako keby ste zjedli 5 kusov tohto ovocia. Nielenže prijmete viac fruktózy a cukrov, ale váš žalúdok sa bude cítiť o pár minút prázdny. V ideálnom prípade by ste sa mali rozhodnúť pre celé ovocie, než pohár džúsu. 

Čerstvé ovocie a zelenina sú zdravšie ako mrazené

Nie je to vždy pravda! Predstavte si bobuľové exotické ovocie, ktoré k nám cestuje z veľkých vzdialeností. Počas prepravy či uloženia v regáloch sa pod vplyvom tepla, vzduchu a vlhkosti ovocie mení. Stráca svoje potrebné živiny a vitamíny a v týchto prípadoch je lepšie siahnuť po jeho mrazených obmenách. 

Tmavý chlieb je vždy lepší než biely

Ak je chlieb tmavej farby, nemusí to hneď znamenať , že je vytvorený z celých zŕn. Veľa potravinových reťazcov používa do tmavého pečiva len karamelové farbivo, ktoré docieli tmavší vzhľad a vy si automaticky myslíte, že toto pečivo je zdravšie. Preštudujte si etiketu a nájdite či je chlieb pečený z celozrnnej alebo celej pšenice.

Červené víno je zdravé

Lekári sa zhodujú, že jeden pohár červeného vína denne môže mať pre ľudský organizmus veľa zdravotných prínosov. Otázka však znie, či toto množstvo dodrží každý z vás, ktorý a riadi týmto mýtom. Pohár červeného vína každý deň nie je zdraviu prospešný už len z toho hľadiska, že buduje v človeku pocit závislosti od alkoholu.

Športový nápoj vám dodá potrebné živiny

Ak intenzívne cvičíte po dobu dlhšiu ako 1 hodina alebo v extrémnom teple, čistá voda je stále dostačujúca na uhasenie vášho smädu a doplnenie potrebných tekutín. „Zdravé“ športové a proteínové nápoje vám len zbytočne pridávajú na kalóriách.

Morská soľ má menej vodíka

Existuje niekoľko druhov soli, ktoré sľubujú zázraky. Vo všeobecnosti však platí pravidlo, že soľ nie je zdravá pre váš organizmus a jej konzumáciou si viac poškodíte ako zlepšíte. Lákavé balenia s označením „prírodná soľ“ môžu byť zavádzajúce. Morská soľ obsahuje rovnaké množstvo sodíka ako klasická stolová.

Inšpirujte sa: Vitamín D je nepostrádateľný pre naše telo: Toto je 7 potravín, vďaka ktorým ho dostanete do tela, ak slnko nepomáha

Hnedé vajíčka sú výživnejšie ako tie biele

Jediná vec, ktorá určuje farbu škrupiny z vajíčka, je perie vtáka, od ktorého pochádza. Biele sliepky vyležia vajíčka v svetlej farbe a sliepky sfarbené do červena zasa hnedé. Jednoduchá matematika, ktorá nemá nič spoločne so zdraviu prospešnými živinami.

Ak je na etikete napísané „prírodné“ automaticky to znamená zdravé

Ak nerátame mäsové výrobky, pri ktorých to znamená, že neobsahujú umelé farbivá a arómy. V ostatných prípadoch je však termín „prírodné“ bez akéhokoľvek udávania zdravých látok prospešných pre ľudský organizmus.

- Najčítanejšie -

Diskusia k článku

comments powered by Disqus