Presunúť na hlavný obsah

10 potravín, ktoré sú najviac bohaté na antioxidanty: Vďaka nim budete mať krajšiu pokožku a budete dlhšie žiť

Zdravie a relax

Nič nepridá na kráse ženy viac než zdravá pokožka, samozrejme okrem šťastia a spokojnosti. No nie všetky sme sa narodili s bezchybnou pleťou a darí sa nám ju tak aj udržať. Preto si musíme pomáhať napríklad aj stravou. Čo by sme teda mali jesť, ak chceme nielen krásnu pleť, ale aj dlhší život vďaka antioxidantom?

Prečo práve antioxidanty?

Na našu pleť vplýva toho neskutočne veľa negatívneho. Od stresu v práci, nezdravého stravovania, nevyspatosti pri deťoch, až po každodenné nosenie make-upu či používanie rôznych kozmetických produktov. Práve v tom poslednom robíme najväčšiu chybu, pretože často ani nevieme, že tým, čo si dávame na tvár, pleti v skutočnosti ešte viac škodíme. Práve preto by sme svoju pozornosť mali radšej zamerať na silu prírody a jej „produkty“, zdravé potraviny, najmä bohaté na antioxidanty, ktoré pomáhajú predchádzať poškodeniu buniek, a tým aj rôznym ochoreniam.

Moho by vás zaujímať: Tieto 4 jedlá bez obáv zjedzte aj pred spaním: Ráno sa zobudíte so štíhlejším bruškom

Bobule

Tie sú najbohatšie na spomínané antioxidanty, preto sú alfa a omega pre mladistvú pleť. Naviac okrem antioxidantov obsahujú aj ďalšie dôležité zložky, kyselinu galovú, vanilovú a ďalšie vrátane flavonoidov, pre ktoré sa ich účinky ešte zvyšujú. Napríklad jedna z kyselín, kyselina ellagová, zabraňuje práve deštrukcii kolagénu a zápalovej reakcii, ktoré sú príčinou vzniku vrások. Takže najmä teraz v lete, stavte na bobule! 

Granátové jablká

Antioxidanty v tomto ovocí bojujú proti zápalom z akné, takže vám môžu pomôcť vyčistiť pleť. Tiež chránia bunky pred oxidačným stresom a stimulujú produkciu kolagénu. 

Zelený čaj

O pití tohto druhu čaju je to už dlho známe, že je plný antioxidantov. Má protizápalové účinky, ktoré vyrovnávajú a rozžiarujú pleť a znižujú vzhľad tmavých kruhov, vrások a akné. Takže jeho stálym pitím, môžete svoju pleť naozaj omladiť. 

Čítajte tiež: Skryté nástrahy v raňajkách, kvôli ktorým priberáte: Ak ich odstránite zo svojho jedálnička, ihneď začnete chudnúť

Jablká

Ako informuje internetový portál lifehack.org, jeden výskum potvrdil, že ľudia, ktorí istú dobu jedli pravidelne jablká, mali o 34% vrások na pokožke menej než tí, ktoré tak neurobili. To už stojí za zváženie, čo poviete? 

Červené hrozno

Práve červené hrozno môže byť pre našu pokožku rovnako prínosom vďaka antioxidačným látkam, resveratrolu a fytoalexínového antioxidantu, ktoré bojujú proti oxidačnému stresu spôsobenému UV žiarením. Výsledkom je spomalený proces starnutia pokožky. 

Tmavá čokoláda

Horká čokoláda je vysoko výživná s vysokým obsahom vlákniny, horčíka, medi, mangánu, či draslíka, ale predovšetkým je bohatá na antioxidanty ako sú polyfenoly, flavanoly a katechíny. Istá štúdia tiež zistila, že pravidelná konzumácia tmavej čokolády chráni rovnako pred účinkami UV žiarenia. 

Cesnak

Bežná potravina v domácnosti, ktorá však bojuje proti akné a iným kožným prejavom vďaka svojej protizápalovej vlastnosti. Výskumy tiež potvrdzujú, že antioxidanty v cesnaku pomáhajú neutralizovať voľné radikály a preto majú pozitívne účinky na kapacitu tzv. fibroblastov v tele, čo hrá opäť dôležitú rolu v boji proti starnutiu pokožky. 

Neprehliadnite: Letná očista žalúdka, ktorá vám podporí trávenie: Vďaka trom ingredienciám v tomto nápoji prejdete znovuzrodením

Melón

Melón je jedným z najlepších zdrojov antioxidačného lykopénu a vitamínu A, ktorý je potrebný na výrobu mazu a udržuje pokožku hydratovanú. 

Rajčiny

Rovnako ako melóny, sú tiež veľkým zdrojom antioxidačného lykopénu, ktorý zabraňuje alebo minimalizuje výskyt vrások. Naviac sú rajčiny bohaté na obsah vody, a voda je pre pokožku a jej zdravie základ. 

Brokolica

Brokolica v sebe ukrýva veľa silných antioxidantov. Jedným z nich je aj glukorafanín, ktorý chráni pokožku pred následkami UV žiarenia, ktoré je zodpovedné za 80% vrások na tvári. Takže tieto antioxidanty pomáhajú  pri tvorbe kolagénu, a tým k nádhernej pleti


- Najčítanejšie -

Diskusia k článku

comments powered by Disqus