Jeden z najdôležitejších minerálov pre naše telo: Vstrebáva vápnik v tele a vie odstrániť pretrvávajúce akné

Horčík, teda magnézium, patrí medzi najdôležitejšie látky v našom tele. V dospelosti dokonca spomaľuje starnutie a odstraňuje pretrvávajúce akné. V ktorých potravinách ho nájdete?

Horčík vo veľkej mier ovplyvňuje kvalitu pokožky a rýchlosť stárnutia

Horčík vo veľkej mier ovplyvňuje kvalitu pokožky a rýchlosť stárnutia

Zdroj: Profimedia

Čo je horčík?

Ide o základný minerál nachádzajúci sa v ľudských tkanivách a najmä v kostiach. Má schopnosť pôsobiť ako katalyzátor, ktorý urýchľuje vstrebávanie vápnika v tele, zmierňuje stuhnuté svaly, znižuje produkciu kortizolu, čím pomáha odstraňovať akné a tiež pomáha stabilizovať hormonálnu nerovnováhu v tele. „Horčík je prvok, ktorý pomáha regulovať stovky rôznorodých bio-chemických reakcií v tele," hovorí výživová poradkyňa Kara-Mia Vernon pre Msn.com.

Mohlo by vás zaujímať: Zbavte sa mastných vlasov prírodnou cestou: Doprajte im späť objem a prirodzený lesk

Vyplýva na kvalitu pokožky

Na príjem magnézia by mali dbať hlavne ženy, ktoré majú pretrvávajúci problém s pokožkou. „Nedostatok horčíka má tiež za následok nižšie hladiny mastných kyselín v koži," vysvetľuje Vernon. To ma za následok znižovanie pružnosti a prirodzenej vlhkosti pokožky. Tým pádom sa vytvára suchá koža, vrásky, a takisto sa vytráca celková sviežosť. „Horčík je tiež známy ako dôležitá látka imunity a zohráva významnú úlohu pri znižovaní akné, kožných alergií a tiež funkcii kolagénu,“ dodáva doktor David Jack.

Aké potraviny nakupovať?

Aby sa efekt dostavil, je potrebné prijímať horčík pravidelne. Jeho odporúčaná denná dávka (ODD) je od 300 - 420 mg. Do tela ho najlepšie dostanete prostredníctvom niektorých druhov potravín. Ide hlavne o zelenú listovú zeleninu, semienka, klíčky, banány, orechy, strukoviny, tofu, celozrnné potraviny a obľúbené avokáda. Tak napríklad, keď si dáte na raňajky veľký banán, do tela dostanete 9% ODD. Špenátový prívarok vám prihodí ďalších 39% a stredné avokádo na olovrant sa rovná 15 percentám, uvádza Healthline.com. Pomedzi to zjedzte ešte orechy či semienka, na večeru tofu alebo šalát a dennú dávku hravo dosiahnete. 

Dbajte na pôvod zeleniny

Problémom dnešnej doby je masové poľnohospodárstvo. To nehľadí na nutričnú hodnotu zeleniny, ale na jej kvantitu. A keďže magnézium sa dostáva do rastliny práve z pôdy, lepšie urobíte, ak si budete kupovať bio produkty alebo od lokálnych farmárov, ktorí pestujú úrodu s láskou bez akýchkoľvek postrekov a zásahov do zeminy. Inak je podiel horčíka v potravinách omnoho nižší. „Horčík je nevyhnutný pre výrobu energie v bunkách a je považovaný za štvrtý najdôležitejší minerál v tele," hovorí o jeho nevyhnutnom príjme Vernon.

Prečítajte si aj: Najbohatší proteín v tele, ktorý je kľúčom k mladosti: Takto zvýšite jeho príjem v strave a spomalíte starnutie

Ďalší vplyv magnézia v tele

  • Je potrebný pre správnu stavu kostí a fungovanie svalov a nervov.
  • Odstraňuje problémy súvisiace s predmenštruačným syndrómom.
  • Upokojuje organizmus a tlmí depresie.
  • Dbá na správnu funkciu srdca a čriev.
  • Zlepšuje koncentráciu a spánok.
  • Dôležitý ako prevencia cukrovky.
  • Znižuje krvný tlak a stres.

Ako dostávate horčík do tela?

Vo forme jedla
31
Cez výživové doplnky
89
Hlasovalo: 120
Foto:
Profimedia
Zdroj:
LT

Súvisiace články

Vysetrenie.sk

Diskusia k článku

comments powered by Disqus

Najčítanejšie články

Staň sa fanúšikom

TV programTV program Telkáč

Rozprávky, filmy a seriály

Starostlivosť o seba