Presunúť na hlavný obsah

Takto prinútite telo samé od seba míňať tukové zásoby: Vyskúšajte úpravu jedálnička podľa prírodnej medicíny

Chudnutie a diéty

Výživoví poradcovia odporúčajú jesť 5x denne. Prírodná medicína má však na počet denných porcií iný názor. Ako často jesť pri chudnutí? Odpovie fitness tréner Michael Achberger.

Keď sa rozhodneme schudnúť nadbytočné kilá, premýšľame predovšetkým o tom, čo jesť a nejesť. Dôležité však je rozhodnúť sa tiež koľkokrát denne jesť pre úspešné schudnutie.

Jesť 5x denne po 2,5 až 3 hodinách je dobrý nápad. Viac ako dodržať päť denných porcií je však na mieste držať sa pevných hodín, ktoré sú určené pre jedlo. Odvyknite si tak od neustáleho dzobkania.

Prečítajte si: Objavte nápoj, ktorý vás zbaví ranného nafukovania brucha: Takto sa zobudíte o kilo ľahšia

Ak vás prepadne hlad po ceste domov, ale viete, že o pol hodinu si dáte večeru, radšej sa napite vody, než aby ste zamierili k najbližšiemu rýchlemu občerstveniu. Ideálne je pripraviť si všetky porcie jedla pre všedné dni vopred, tak nebudete strácať čas prípravou a hladovať. Cez víkend či vo voľných dňoch si potom môžete dopriať čerstvo pripravené jedlo, pretože máte viac času.
Nemáte po obede hlad, a vaším ďalším jedlom je až gigantická večera? Skúste zmenšiť porciu, potom je väčšia pravdepodobnosť, že dostanete hlad v čase, ktorý máte vyhradený na olovrant.

Rozhodne sa však nenúťte do jedla, keď nemáte hlad. Pokojne jednu porciu vynechajte, dajte ale pozor na nevedomé zhltnutie čokoládovej tyčinky alebo pizzu zo stánku, pretože ste si nedali desiatu.

Ako často jesť pri chudnutí  názor prírodnej medicíny

Čo sa týka alternatívnych odporúčaní z oblasti tradičnej výživy, napríklad jogíni jedia iba jedno veľké jedlo denne, ktorým sú buď raňajky, alebo obed. Jesť 5x denne je podľa nich zbytočná záťaž pre žalúdok, ktorý medzi jedlami dostatočne neodpočíva.

Z praktického hľadiska je organizácia jedla 5x denne komplikovaná, pretože neustále musíme myslieť na desiate a vybaľovať jedlo napríklad v metre či na schôdzke, aby sme dodržali čas našej dennej porcie. A tak vyskúšajte tiež jogínsky pohľad na vec, a uvidíte, či pre váš organizmus bude účinných 5 denných porcií alebo len 3, z toho jedna väčšia.

Čo jesť večer a nepribrať

Čo jesť večer pri chudnutí? Jednoduchá rada: jedzte to isté, ako na obed, ale bez prílohy. Teda bielkoviny a zeleninu, ale nie ryžu, cestoviny, pečivo atď. Ak ste zvyknutí jesť na večeru obložený chleba, zo začiatku bude ťažké jesť bezsacharidovú večeru, ale bez vyradenia príloh večer neschudnete (pokiaľ teda nemáte extrémnu fyzickú záťaž, ako je aeróbny tréning viac než 1x denne).

Jedzte ideálne najneskôr 2-1,5 hodiny pred spaním. Čím neskôr počas dňa, tým je naše trávenie pomalšie. Nemusíte na večeru jesť len šaláty, pokojne si dajte teplú polievku, rybu s dusenou zeleninou, alebo kuracie prsia a restované zelené fazuľky.

Ako často piť vodu

A na koniec jeden dôležitý, ale často prehliadaný bod všetkých diét: nikdy nepite spoločne s jedlom. Hydratujte telo čistou vodou len pol hodiny po jedle, a maximálne pol hodiny pred jedlom. Ak sa skoro po jedle napijeme, nenecháme priestor tráviacim šťavám, ktoré sa starajú o správne spracovanie potravy. Vyzerá to ako banalita, ale nesprávne prijímanie tekutín môže byť jednou z bŕzd vášho úspešného chudnutia.

Keď máte denný príjem rozdelený do viacerých jedál, bez problémov splníte dve porcie ovocia, tri porcie zeleniny, dostanete na tanier strukoviny aj ryby a tiež vyváženú porciu bielkovín a sacharidov. V prípade troch jedál musíte viac premýšľať, ako jednotlivé jedlá poskladať, aby vám nič nechýbalo. Akonáhle sa totiž obmedzíte na raňajky, obedy a večere, musíte v jednotlivých porciách zjesť pomerne dosť jedla, aby ste telo neochudobnil o živiny.

Variant piatich jedál, naopak, vyžaduje väčšiu prísnosť, čo sa týka porcií, máte však tú výhodu, že keď k obedu nezjete napríklad ovocie, dáte si jablko na desiatu. Niekomu však môže začať splývať hlavný chod a olovrant a hrozí riziko, že si na tanier naložíte viac, než je nutné. Tiež môžete začať skracovať pauzy medzi jedlami, ktoré by mali byť aspoň trojhodinové.

Mohlo by vás zaujímať: Dve chyby, ktorým sa vyhnite, ak chcete upraviť trávenie: Vďaka týmto krokom naštartujete metabolizmus

Je zbytočné jesť každé dve hodiny, pretože sa potom stáva, že ľudia prestanú rozlišovať raňajky, obed a večeru a zobkáte v priebehu celého dňa. Neustále zobkanie je nebezpečné, pretože strácate kontrolu nad zjedeným množstvom. Nie náhodou preto bola diagnostikovaná nová porucha príjmu potravy. Volá sa nibbling – ujedanie.

- Najčítanejšie -

Diskusia k článku

comments powered by Disqus