Presunúť na hlavný obsah

5 mýtov o tom, čo a kedy môžeme jesť: Ak ich stále nepoznáte, rozhodne budete bojovať s kilami navyše

Chudnutie a diéty

Ak sa vám aj napriek snahe nedarí zhodiť, problém môže byť v tom, že niečo robíte nesprávne. Možno si len zle vysvetľujete určité veci.

1. Mýtus - treba jesť často a v malých porciách

Často sa tvrdí, že by sme mali jesť niekoľko malých jedál po celý deň, aby sme si udržali výkonný metabolizmus. Avšak je dokázané, že 3 jedlá denne majú väčšinou menší vplyv na celkové spálenie kalórií, ako keď si doprajete 6 a viac menších porcií. Vedci prišli na to, že tento stravovací návyk vám nepomôže zbaviť sa nadváhy. 

Je totiž veľmi ťažké rozložiť si jedlo do viacerých porcií tak, aby ste napokon neprekročili kalorickú dávku, pôvodných troch jedál. V konečnom dôsledku zjete pri malých porciách viac, akoby ste sa držali pravidla menšieho počtu porcií.  

2. Mýtus - sladké raňajky si môžem dopriať, počas dňa to predsa spálim

Často sa hovorí, že vplyv na našu hmotnosť má to, čím svoj deň začneme. Teda, čo telu dodáme. Mnohokrát boli raňajky skloňované ako najdôležitejšie jedlo dňa, najmä ak ich zloženie bolo sladké. No opak je pravdou. Pokiaľ totiž svoj deň začnete mimoriadne sýtymi raňajkami, je veľká pravdepodobnosť, že hlad pocítite paradoxne oveľa skôr, by to bolo pri zdravšej variante. Prijmete teda v konečnom dôsledku viac kalórií ako ste chceli a plánovali. 

Prečítajte si: Zbavte sa dolného brucha. Cviky, ktoré vám vyformujú dokonalé bruško už za pár dní

3. Mýtus - pohár vína večer sa neodzrkadlí na postave

Ak pátrate po dôvode svojho priberania, aj keď jete zdravé veci, môže byť za neho zodpovedný práve pohár vína, ktorý si doprajete pred spaním. Človek, ktorý si rád dá večerný pohárik vína,  prijme každý mesiac 2 000 kalórií len z alkoholu.

Navyše samotný alkohol zvyšuje chuť do jedla. Jedným z možných vysvetlení je jeho účinok na hormóny hladu. Hormón leptín je totiž jedným z hlavných regulátorov chuti do jedla. 

4. Mýtus -  hladovka mi ublíži

Hoci sa stále nájde množstvo odporcov, faktom je, že pôst alebo krátkodobá hladovka sú pre telo prospešné. Ideálne je päť dní v mesiaci zredukovať príjem kalórií na 34% bežného príjmu. Ak bežne za deň skonzumujete potraviny v hodnote 2000 kcal, mali by ste sa uskromniť na 680. 

Detox pomáha eliminovať toxíny nahromadené v tukových bunkách a urýchľuje metabolizmus. No a nepochybne má vplyv na zdravie a krásu pokožky, ako vedľajší efekt. 

Neprehliadnite: Koľko cukru denne je zdravé? Porovnajte si tieto množstvá, aby sa vám neukladal do tela ako obrovské tukové zásoby

5. Mýtus - večer je ideálne dať si šalát

Tvrdenie, že sa večer už nesmie jesť, keď tak jedine nejaký šalát, je jedným z najčastejších mýtov o priberaní. Vždy myslite na to, že podstatný je pri chudnutí kalorický rozdiel. Takže ak celý deň jete maximálne zeleninu, večer si pokojne dajte pizzu. Bez výčitiek

Správna porcia večere by mala obsahovať tretinu kvalitnej bielkoviny (chudé mäso, rybu, vajíčko, ), tretinu porcie zeleniny)a tretinu sacharidov (ražný chlieb, celozrnné  cestoviny, ryža basmati, kuskus, bulgur).

- Najčítanejšie -