Iveta vymyslela pri fľaši vína biznis, ktorý ocenili aj v zahraničí. S manželom vyrábajú prémiové džemy s alkoholom
Na džemoch si pochutí zrejme každý z nás. Už ste však jedli jeho špeciálnu verziu, ktorá sa môže podávať k jedlám, ako osobitá príloha? Ak nie, prečítajte si rozhovor so šikovnou Slovenkou, ktorá vám o tejto netradično-tradičnej pochúťke povie viac.
Premiérové, kvalitné džemy s príchuťou alkoholu. Ako a kedy vznikol nápad založiť Gentlejam?
Pri fľaši vína. Skútočne! Myšlienka vyrábať džemy a omáčky s prémiovým alkoholom mi napadla na konci jednej fľaše červeného vína, ktorú sme popíjali s manželom. Paradoxom ale je, že predtým, ako som si povedala, že z tohto jednoduchého nápadu vytvorím biznis plán, som nikdy žiaden džem nevytvorila. Dokonca som v momente, kedy som si povedala, že sa do tohto plánu pustím, som mala na účte len 400 eur. Pracovala som ešte pre predošlého zamestnávateľa, a tak som celú výplatu postupne dávala do Gentlejam.
Pre mňa, ako nezainteresovanú, to je len džem. Čo všetko sa však v takomto výrobku ukrýva a čím je výnimočný? Zrejme niečím áno, nakoľko máte pomerne slušný dopyt.
Gentlejam produkty sú určené na výnimočné príležitosti. Receptúry sú vytvárané tak, aby sa výborne hodili ako príloha k syrom a mäsám. A v tom je rozdiel. Bežné džemy si natriete na pečivo alebo palacinky. Naše si dáte ako dip k syrom, sušenej šunke, mäsovej paštéte, divine, teľacine a podobne. Áno, je pravda, že chutia fantasticky aj k sladkým pokrmom, ale tú pravú chuť zažijete ak Gentlejam bude príloha. Vtedy zažijete tú pravú symbiózu chutí. Navyše, Gentlejam obsahuje omnoho menej cukru ale bežne dostupné džemy, takže chuť je osviežujúca a nie presladená.
Prečítajte si: Lucia vyrába jedinečné sladké dobroty. Nuky do ruky si ľudia okamžite zamilovali
Úprimne, to som netušila. Keď sme vlastne pri tej mojej nevedomosti - ako by ste čitateľovi, akým som ja, opísali svoj produkt?
Ako sa vyrába taký džem s alkoholom? Viete nám to opísať?
To sa vám nepochybne darí. Ak sa totiž nemýlim, vaša klientela je pomerne veľká...
Najviac produkujeme produkty v rámci biznis klienteli. Celoročne expedujeme naše produkty do rôznych firiem, ktoré riešia darčeky pre významných partnerov, prípadne organizujú konferencie a kongresy. Tento rok sme mali dohodnutý dovoz do niekoľkých obchodov na Slovensku s drahším alkoholom, poprípade inými delikátnymi produktami. Ale pandémia skrížila naše plány a prakticky všetky spolupráce nám padli. Vo veľkom ale fungujeme aj cez eshop, dennodenne expedujeme niekoľko balíkov ku koncovým zákazníkom.
Tá cesta ma zaujíma. Ako sa vám podarilo vybudovať biznis, ktorí oslovil ,dajme tomu vyššiu, vrstvu? Ako tento proces prebiehal?
Jeeej, to by bolo na celú stranu! Gentlejam funguje od januára 2014... prakticky 5 rokov sme boli úplne v inom dizajne ako sme teraz - prakticky v takom „lowcostovejšom“. Až minulý rok som si povedala, že to idem konečne rozbehnúť. A tak sme kompletne rebrandli značku (zmenili sme vizuál fliaš, darčekových balení, jemne sme upravili logo a pod.). Gentlejam dospel.
Nabrali sme do tímu špecialistov, interných aj externých a začali budovať seriózny brand. Aktuálne spolupracujeme s niekoľkými ľuďmi, ktorí nám pomáhajú ťahať značku vpred. Nehovorím, že bolo všetko ružové, aj my sme niekoľkokrát padli na kolená, ale nič z toho nebolo tak hrozné, žeby nás to zložilo úplne. Postavili sme sa na nohy a šli ďalej. Ak mám hovoriť za seba, začala som sa pravidelne vzdelávať. Tento rok mám za sebou cez 40 školení, väčšinou z oblasti obchodu a marketingu. To vidím ako svoju silnú stránku - chuť učiť sa. Skrátka všetko, čomu nerozumiem a viem, že potrebujem k svojmu fungovaniu, sa snažím doučiť.
Neprehliadnite: Minimalizmus ako cesta. Juliana vyrába sladké dobroty, ktoré vás ohúria
A Gentlejam nielenže dospel, ale zároveň získal niekoľko cien v zahraničí...
Čo sa týka ocenení, najviac sme hrdí na zlatú medailu z celosvetovej súťaže džemov v Azerbajdžane, ktorú sme získali za celé portfólio produktov. Za zmienku ale stojí aj súťaž Great Taste, kde sme získali zlatú hviezdu.
Na záver taká tá klasická otázka - aké sú vaše plány do budúcna?
Ja mám iba jeden plán: Vytrvať a nevzdať sa. Pandémia nám tento rok poriadne precvičila mieru trpezlivosti a odhodlanosti. Nepoľavili sme a valili sme nikdy predtým. A takéto tempo si chceme udržať aj naďalej, v roku 2021. Môj plán je aby sa o Gentlejam dozvedelo skrz mnohé marketingové a obchodné aktivity množstvo ľudí hlavne na Slovensku. A ktovie, ak nám do cesty padnú tí správni ľudia, možno pôjdeme aj za hranice.