Presunúť na hlavný obsah

Nákupom môžete chrániť životné prostredie. Čo robí váš obchod pre ekológiu?

Zábava

Človek môže chvíľkami nadobudnúť pocit, že ekológia je iba akousi módnou vlnou, ktorá ako prišla, tak aj odíde. V skutočnosti je starostlivosť o prostredie, v ktorom všetci žijeme, mimoriadne dôležitá. Nielen pre nás, ale predovšetkým pre budúce generácie. Kaufland si uvedomuje, že iba hovoriť nestačí. Rozhodujú totiž činy.

Ekológia, trvalá udržateľnosť, ochrana životného prostredia – to sú témy, ktoré v spoločnosti rezonujú. Aj keď ich v súčasnosti možno tak trochu zatláčajú do pozadia iné problémy, ktoré trápia bežných ľudí. Keď si idú nakúpiť do obchodu, sústredia sa skôr na cenu a kvalitu výrobkov, čoraz častejšie ich zaujíma aj slovenský pôvod. Málokto sa zamýšľa nad tým, či ich obľúbená predajňa, v ktorej pravidelne nakupujú, je aspoň trochu ekologická.

Spoločenská zodpovednosť a trvalá udržateľnosť nie sú pre Kaufland len prázdnymi slovami, ale uplatňujeme ich v praxi každý deň. Rastieme a rozvíjame sa zodpovedne,“ hovorí Lucia Vargová, hovorkyňa spoločnosti.Ekologické riešenia uprednostňujeme v každej oblasti. Všade, kde je to možné, zavádzame opatrenia na ochranu životného prostredia a zníženie dopadov nášho podnikania. A radi konštatujeme, že sa nám to darí.“

Teplo vyrábajú z chladu

Hovorí sa tomu rekuperácia – termín, ktorý sa možno čoskoro stane bežnou súčasťou nášho slovníka. Čo to v praxi znamená? Na vysvetlenie použijeme jednoduchý príklad z Kauflandu, kde klasické kotle na palivo vymenili už v roku 2013 za rekuperačný systém. Ten umožňuje vykurovať odpadovým teplom z chladiacich zariadení. Takýmto spôsobom dokáže vyrobiť až 80 percent potrebného množstva tepla, pričom na kúrenie nepotrebuje vykurovací olej, plyn alebo drevo. Jednoducho šetrí prírodné zdroje. A práve vďaka rekuperácii Kaufland ušetrí 1 834 ton CO₂ ročne, čo predstavuje spotrebu energie až 338 rodinných domov so štyrmi obyvateľmi!

Svietia šetrne

LED osvetlenie nie je žiadnou novinkou, no jeho správne využitie dokáže usporiť množstvo energie. Všetky novo otvorené predajne siete Kaufland sú vybavené „ledkami“ a postupne pribúdajú aj na parkovacích plochách a vo vedľajších priestoroch. Práve vďaka tomuto systému osvetlenia obchodný reťazec zníži spotrebu energie v priemere až o štvrtinu.

Eko kamión pre zásobovanie

Zatiaľ je prvý vo vozovom parku spoločnosti. O čom je reč? O prvom kamióne ilavského logistického centra, ktorý jazdí na tekutý zemný plyn a zásobuje najmä predajne Kauflandu v hlavnom meste. Jeho prínos pre zdravšie životné prostredie? Vďaka ekologickému pohonu zanecháva výrazne menšiu uhlíkovú stopu a emisie CO₂ sú nižšie až o 20 percent. Na jedno natankovanie kamión najazdí 1 300 km, takže dokáže prejsť Slovensko až 3-krát.

Nie je prepravka ako prepravka

Keď si nakladáme do nákupného vozíka čerstvé ovocie a zeleninu, všímame si ich kvalitu, farbu, vôňu. Málokedy nám zrak padne na prepravky, v ktorých sú uložené. A predsa stoja za povšimnutie. Už piaty rok Kaufland používa na distribúciu ovocia a zeleniny zelené prepravky firmy Euro-pool-System, v skratke EPS. Sú výnimočné tým, že tovar cestuje v jednej prepravke od pestovateľa až do predajne. Žiadne zbytočné obaly navyše znamenajú ďalšie znižovanie uhlíkových emisií, a to až o 3 183 ton ročne.

Vyvinuli palety pre zdravie ľudí i ekológiu

Skvelou novinkou, ktorá sa tiež výrazne podpisuje na ochrane životného prostredia, sú skladacie palety na prepravu tovaru. Usporia reťazcu 40 percent baliacej fólie, čo je takmer 60 ton. Presne toľko, koľko by obmotalo celé Slovensko neuveriteľných 12-krát! Sú vlastnou inováciou Kauflandu na Slovensku.

„Vyvíjali sme ich v záujme ochrany zdravia zamestnancov pri práci v sklade a tiež ochrany tovaru počas jeho nakládky a prepravy. Pri vyskladňovaní mixovaných dodávok do predajní už zamestnanci nemusia zdvíhať tovar nad úroveň ramien a zároveň im to uľahčuje ručné vykladanie tovaru v predajni,“ vysvetľuje Jan Bartošík, prevádzkový riaditeľ distribučného centra Kaufland v Ilave. Nové palety sú prínosom nielen z pohľadu ekológie, ale  zamestnancom uľahčujú manipuláciu s tovarom.

To je len niekoľko príkladov z aktivít, ktoré robí obchodný reťazec na ochranu životného prostredia a pre trvalú udržateľnosť. Pretože je dôležité všímať si veci okolo nás. A zaujímať sa, čo môže každý človek sám urobiť pre to, aby sa nám všetkým žilo lepšie. Aj v ekológii platí, že rozhodujú činy.

- reklamná správa - 

- Najčítanejšie -