Dôraz na lokálnu tvorbu. Organizácia Slovak Fashion Council podporuje slovenských návrhárov
Nezisková organizácia, ktorá patrí medzi najznámejšie v slovenskom módnom odvetví, kladie dôraz na slovenskú tvorbu a rozvíjanie slovenského módneho ekosystému.
Organizácia Slovak Fashion Council, ktorá pomáha mladým dizajnérom vytvoriť si svoje miesto aj v zahraničí ale aj doma, vznikla v roku 2011 pod vedením návrhárky Dany Kleinert. Za desať rokov svojej existencie má za sebou mnoho užitočných projektov, ale aj výziev, ktoré dopomohli k budovaniu slovenského módneho ekosystému. Hlavnou ideou organizácie je totiž apelovať na dôležitosť lokálnej tvorby, ktorá u nás býva stále nedocenená. „Víziou Slovak Fashion Council je je zdokonaliť fungovanie módneho priemyslu na Slovensku tak, aby domáci dizajnéri a profesionáli z odvetvia vytvárali zisk, aby tvorili významnú zložku kreatívneho priemyslu a kultúry a aby Slovensko získalo dôveryhodnosť a vytvorilo si charakteristické povedomie v zahraničí,'' uvádza neziskovka s tým, že aj v takej malej krajine, akou je Slovensko, máme mnoho kvalitných dizajnérov a návrhárov, ktorí stoja za povšimnutie. V záplave fast-fashion značiek ich však bohužiaľ často prehliadame.
„Našou misiou je zvyšovať vzdelanostnú úroveň dizajnérov a profesionálov z odvetvia, prinášať návrhárom a značkám príležitosti na predaj v maloobchode a získavanie veľkoobchodných objednávok; vytvárať možnosti na prezentovanie sa doma aj v zahraničí a je oporným profesionálnym biznis miestom pre módne a textilné odvetvie na Slovensku a pre zahraničie.''
Nosím slovenskú tvorbu
V týchto dňoch v Slovak Fashion Council (SFC) sústredili energiu najmä na dve veci - jednou z nich je príprava slovenských módnych návrhárov a značiek na London Fashion Week, na ktorom Slovensko tohto roku odprezentujú tri mladé značky Buffet Clothing, Kristína Šipulová a Petra Kovacs. Druhou je výzva na sociálnych sieťach, ktorá prebieha pod hastagom #nosimsk. Tá vyzýva ľudí, aby sa odfotili so slovenským kúskom oblečenia a poukázali tak na to, že aj lokálna tvorba je rozmanitá a skutočne univerzálna.
„Kvôli pandémii koronavíru a preventívnym opatreniam prišlo k nútenému zavretiu obchodov a showroomov a zrušili sa módne podujatia. Navyše, málokto v poslednom období myslel na kúpu oblečenia. A teda, kedže sa už postupne otvárame novému svetu a hľadáme spôsob ako v ňom existovať s vačšou dávkou ohľaduplnosti a pokory, je na mieste naučiť sa uprednostniť našu ponuku oblečenia pred tou z fast fashion reťazcov,'' vysvetľuje dôležitosť iniciatívy SFC. Do zaujímavej výzvy, ktorá momentálne prebieha, sa zapojilo vyše 10-tisíc ľudí, medzi nimi aj mnoho známych tvárí, akými sú Babsy Jaguščák či blogerka Zrzkastyle.
Neprehliadnite: Sú mladé, úspešné a naše. Tieto talentované Slovenky sa stali súčasťou prestížneho London Fashion Weeku