Žena vysadila na 10 dní cukor: V čom všetkom sa nachádza a ako sa s tým muselo vysporiadať jej telo?

Málokto si uvedomuje, že rafinovaný cukor je rovnako návyková látka ako napríklad heroín. Keď ho vysadíme, naše telo začne mať takéto stavy.

Žena vysadila na 10 dní cukor: V čom všetkom sa nachádza a ako sa s tým muselo vysporiadať jej telo?

Žena vysadila na 10 dní cukor: V čom všetkom sa nachádza a ako sa s tým muselo vysporiadať jej telo?

Zdroj: Profimedia

Cukor neznamená v preklade len sladkosti. Nachádza sa aj tam, kde by ste to na prvý pohľad vôbec nepovedali. Ani ovocné šťavy, ktoré sú v tomto období veľmi populárne nie sú dobrou voľbou – obsahujú naozaj veľa cukru. Rovnako tak instantné nápoje, vrátane čajov či limonád.

Prečítajte si: Slovenská superpotravina, ktorá vám túto jeseň zmení život: Obsahuje množstvo vitamínu C a železo

V čom všetkom sa cukor nachádza?

Skrytý jed s názvom cukor skracuje život a to je dostatočný dôvod na to, aby ste ho vo svojom tele eliminivali. 

  • cereálie a musli tyčinky, o ktorých si myslíte, že sú fit
  • „diétne“ ryžové chlebíky, celozrnné pečivo, ale aj hamburgerové žemle
  • ovocné jogurty, acidofilné mlieka
  • dressingy, kečupy a omáčky
  • chipsy a slané pochutiny tiež
  • alkohol a miešané drinky

Proteín vyrovná hladinu cukru v krvi a zaženie chuť na sladké

Čo musíte urobiť ako prvé je, pozbavovať váš byt, respektíve kuchyňu všetkých potravín obsahujúcich cukor. Keď cukor nebudete mať na očiach, nebude vás až tak lákať. Aspoň na začiatku. Najlepším štartérom dňa sú raňajky bohaté na proteín. Hneď na začiatku dňa vyrovnajú hladinu cukru v krvi a vás tak nezláka chuť na sladké. Mali by ste to však stihnúť v prvej hodine od prebudenia.

Čo sa deje počas tohto s naším telom?

Hladina cukru v krvi vám však môže kedykoľvek klesnúť a tak musíte byť pripravení na to, že vaše telo môže dostať kedykoľvek v prvých dvoch troch dní k niečomu ako abstinenčný príznak. Môžu sa na vás prejaviť navonok aj dramatické zmeny nálad a vaše správanie môže byť iné. Preto by ste mali mať vždy po ruke niečo drobné – buď oriešky alebo sušené ovocie bez pridaného cukru.

Do svojho jedálnička musíte začleniť tuky. O tukoch sa hovorí ako o niečom zlom, no v skutočnosti človek nepriberá z tukov, ale z cukru. Zdravé tuky sa nachádzajú napríklad v semiačkach, v orechoch, v rybách, v kokosovom masle či avokáde a panenskom olivovom oleji. 

Neprehliadnite: Potravina, ktorú by ste mali zakomponovať do vášho jedálnička: Ocení ju nielen váš organizmus, ale aj vaša pleť

Čo robiť po tomto „cukrovom detoxe“?

Pri tomto „cukrovom detoxe“ nie je dôležité len zbavenie sa cukru a s ním súvisiacich aj toxínov, ale aj uzdravenie z tohto procesu. Znamená to, že budete cítiť, ako keby sa vaše telo zbavilo všetkej energie. Musíte preto telu dopriať pokojný režim a oddychovať. Vaše telo totiž v skutočnosti pracuje ťažšie a pomalšie, ako si myslíte.

Skúšali ste niekedy obmedziť cukor?

Áno
433
Nie
106
Hlasovalo: 539

Foto:
Profimedia
Zdroj:
fem, higherperspectives.com

Súvisiace články

Vysetrenie.sk

Diskusia k článku

comments powered by Disqus

Najčítanejšie články

Staň sa fanúšikom

Starostlivosť o seba