Presunúť na hlavný obsah

Cesta na vrchol vášho kariérneho rebríčka stojí na tejto veci: Čo dokážete pomocou spôsobu reči a gest dosiahnuť?

Kariéra

Ak chcete vrámci práce niečo získať, občas stačí urobiť oveľa menej ako predpokladáte. Zabudnite na okázalé gestá, či šplhanie si u šéfa. Tajmostvo úspešných je celkom iné.

Pokiaľ sa chcete stať skutočným lídrom a dostať sa do vedúcej pozície, musíte sa tak vedieť aj správať. Kým na stredné pozície v rámci kariéry sa dokážete prepracovať len dôslednou prácou, vo vyšších je to už o niečom inom. Umenie dostať na svoju stranu väčšiu skupinu ľudí a presvedčiť ich o niečom, je totiž náročné. A mali by ste presne viedieť, čo hovoriť, ako sa správať a aký tón reči, kedy zvoliť. Ktoré veci sú alfou a omegou, ak chcete v práci dosiahnuť viac? 

Mohlo by vás zaujímať: 3 nápoje mladosti: Pohárik denne jedného z nich spomalí vaše starnutie

Musíte sa naučiť povedať svoj názor bez strachu

Toto je mimoriadne dôležité. Vedieť povedať svoj názor bez ostychu a tak, aby ste vnútorne verili tomu, čo hovoríte je základ. Len tak tomu totiž uveria aj ostaní. Vždy si musíte byť istá sama sebou, svojimi postojmi, názormi. Jedine takto si získate rešpekt okolia. Sústreďte sa od začiatku na svoj výkon, neporovnávajte sa s ostanými, myslite a koncentrujte sa len na to, čo viete vrámci svojich možností urobiť najlepšie. Na stresujúce situácie sa nepozerajte ako na niečo negatívne, ale ako na niečo, čo dokážete obrátiť vo svoj prospech. Túto vec sa musíte naučiť a vtedy pôjde každý váš krok o niečo ľahšie. 

Prečítajte si: 3 vitamíny, ktoré chýbajú nášmu organizmu najčastejšie: Tento by ste počas zimy mali prijímať pravidelne

Vnímajte svoje telo, sústreďte sa na svoje pohyby a reč. Vždy hovorte vyrovnaným, pokojným, no hlbším  hlasom, tón zvýšte len v prípade, ak chcete na niečo upriamiť pozornosť. Kľúčovou vecou na to, aby ste pôsobili vierohodne je uvoľnené a pokojné telo. Ak sedíte, nepredkláňajte sa, neošívajte sa, nehrajte sa s prsteňom, či retiazkou. V reči nepoužívajte citoslovcia ako ”hmmmm”, ani zbytočné slová typu ”takže”. Vaše vety musia byť krátke, jasné a výstižné. Pokiaľ totiž hovoríte sebavedome svojim vlastným autentickým štýlom, ľudia vás vidia ako silnú osobnosť, ktorá má veci pod kontrolou. A to je to najdôležitejšie.  No a v neposlednom rade by ste sa mali naučiť hovoriť s ľuďmi formálnejšie. Pre nás ženy, je veľmi typické, že chceme byť s každým kamarátka, no v danom prípade to dokáže urobiť viac škody ako osohu. Komunikačné vlastnosti sú veľmi podstatné. Ak sa s nimi naučíte pracovať, dokážete v práci dosiahnuť skutočne veľa.