Presunúť na hlavný obsah

Vystúpte zo svojej komfortnej zóny: Takto dokážete pripraviť svoje telo a schudnúť ešte pred sviatkami 6 kíl

Chudnutie a diéty

Pokiaľ si chcete počas sviatkov užiť aj malé hriešnosti na tanieri, mali by ste sa na to vopred pripraviť. Teda minimálne, ak nechcete napáchať zbytočné škody na svojom tele, v podobe kíl navyše.

Boj s kilami navyše je vždy náročný. A nie vždy sa nám darí zvládať úplne podľa našich predstáv. Navyše, ak naberieme najmä počas sviatkov, ktoré nás čakajú, v pomerne krátko čase viac ako sme si predstavovali, naozaj to ide ťažko dolu. Aby ste tomuto neželanému efektu predišli, máme pre vás niekoľko rád. Treba sa na vianočné sviatky, ktoré sa spájajú s množstvom jedla dobre pripraviť. Zapracujete na svojej postave už teraz a potom si doprajte na čo budete mať chuť. Nič však nie je zadarmo, bude vás to stáť kopec energie, odhodlania a aj sebazaprenia. Tieto cviky by ste si však rozhodne mali osvojiť. Venujte sa im štyrikrát od týždňa a kilá pôjdu dolu sami. 

Nenechajte si ujsť: Cestujú po svete karavanom spoločne s deťmi: Neobyčajná rodinka, ktorá miluje život

1. Ranný beh

Áno vieme, nie pre všetky ženy, je táto aktivita dvakrát príjemná, no verte, že beh je to, čo vám pomôže najviac naštartovať telo a zároveň spáliť množstvo kalórií. Ideálne je začať ním ráno, hneď nalačno. Dajte si nanajvýš pohár teplej vody s citrónom a lyžičkou medu, potom sa vrhnite na to. Na začiatok vám bude stačí 15 minút, ďalší deň 20 a postupne sa dopracujte k 35 - 40 intenzívnym minútam. 

2. Horolezecká chôdza do kríža

Zaujmeme pozíciu v vzpore, spevníme brušné svaly a priťahujeme ľavé koleno k pravej ruke. Následne vrátime späť. Potom priťahujeme pravé koleno k ľavej ruke a znaova sa vraciame do pozície. Pri každom pritiahnutí vydychujeme a pri návrate do vzpore sa nadychujeme. Toto pakujte 15krát po tri série. 

Mohlo by vás zaujímať: VIDEO: Zbaľte sa s nami na letnú dovolenku expresne rýchlo: Ukážeme vám, ako to zvládnuť za pár minút

3. Cviky na ”bočné” brucho

Nohy položte na podložku, jednu preložte cez druhú, pomaly sa zdvíhajte a lakeť približujte ku opačnému kolenu. Smerom hore výdych a dole nádych. Po 30-tich sekundách nohy vymeňte a precvičte obe strany. Opakujte opäť 15x, v troch sériách.

Prečítajte si tiež: Spoznajte letný dovolenkový raj slávnych na vlastné oči: Užite si dovolenku na pôvabnom Mykonose

4. Vystieranie a sťahovanie nôh

Pri tomto cviku zostaňte ležať na podložke, dlaňami sa zaprite čo najviac o zem a nohy pomaly vystierajte. Následne na to ich sťahujte späť ku hrudníku. Počas sťahovania nôh vydýchnite a naopak.

Jedlo je alfou a omegou 

Ideálne je ak svoj jedálniček obohatíte o ryby, celozrnné potraviny, hnedú ryžu, doprajete si viac ovocia a zeleniny. Skúste sa vyhnúť energeticky ťažkým jedlám, ktoré vás síce rýchlo zasýtia, no telo z nich profituje len veľmi krátky čas. 

Príklad jedálnička:

  • Raňajky - Ovsená kaša s mandľami a jahodami, prípadne omeleta z vaječných bielkov so špenátom
  • Desiata - Banán
  • Obed - Dusená brokolica s olivovým olejom, sladké zemiaky
  • Večera - Hnedá ryža s dusenou špargľou a grilovaným lososom

- Najčítanejšie -

Diskusia k článku

comments powered by Disqus