Presunúť na hlavný obsah

Pri výrobe detských topánočiek sa inšpirovali slovenskými tradíciami: Títo manželia vyrábaju rozkošné Crpce

Kariéra

Narodenie druhého bábätka posunulo nielen ich súkromný, ale aj pracovný život o level ďalej. Z lásky a vášne vytvorili detské topánočky, ktoré sú dnes malým unikátom a na popularite získavajú aj v zahraničí. A to aj napriek tomu, že Eva a Peter sa nikdy predtým nevenovali obuvníckemu remeslu.

Za značkou sa skrýva príbeh nádherného manželského páru – Evy a Peťa Gendiarovových. Jedna polovička pochádza z mesta, jedna z vidieka. Preto Crpce nesú prvky oboch pohľadov na svet. 

Ako si spomínate na svoje začiatky, v čom bol ten prvotný impulz, začať robiť niečo v inom duchu pre deti?

Bola som na materskej s druhým krpčekom. Už pri prvom som začala riešiť barefootovú obuv, ktorú som však zháňala cez pol sveta. To sa mi vôbec nepáčilo. Navyše mi tie capačky nevyhovovali po každej stránke. Jedny boli priúzke, druhé zase nemali správny tvar špičky, a ten dizajn sa mi vôbec nepáčil.

Tak som si povedala, že to proste vylepšíme, navrhneme dizajn s pridanou hodnotou a hlavne začneme vyrábať na Slovensku, kde má obuvníctvo v niektorých oblastiach bohatú tradíciu. Bol to naozaj bláznivý plán, pretože o výrobe obuvi som nemala ani poňatia. Peťo ma však v tejto úsmevnej myšlienke podporil. Našťastie sa nás ujal svokrov známy z tradičnej slovenskej firmy, ktorá už dlhé roky vyrába obuv pre deti. Dali sme hlavy dokopy a vznikli Crpce.

Čím sú vaše topánočky výnimočné?

Všetko berieme osobne. Od prvotnej myšlienky až po balenie, ktoré netlačíme v tlačiarňach, ale si ho sami prispôsobujeme. Crpce v sebe nesú odkaz tradície pôvodnej pastierskej obuvi a zdravej bosej chôdze, lokálnej výroby a zodpovednosti k okoliu. Na našom druhom predajnom evente - Kid shop up 2019 v bratislavskej Starej tržnici sa nám podarilo získať cenu za najlepší produkt. Taký úspech sme nečakali. Sme zaň veľmi vďační a zároveň nás táto cena presvedčila, že sme na správnej ceste.

Aké materiály používate?

Na výrobu Crpcov používame prvotriednu certifikovanú kožu, lebo v nej sa detské nôžky môžu spokojne vyšantiť, nikde ich totiž nič netlačí. Koža je totiž veľmi pohodlný a prispôsobivý materiál, ktorý sa prispôsobí anatómii nohy. Navyše „dýcha“, narozdiel od umelých materiálov. Ako podrážku sme zvolili odolný outdoorový materiál, ktorý podporuje zdravý prirodzený vývin detských nôžok. Klenba totiž reaguje na všetky podnety okolia, ktorých je na detskom ihrisku alebo v prírode veľmi veľa. 

Čo je pre vás pri práci najväčšou srdcovkou?

Vraví sa, že v živote by mal človek robiť niečo, čo ho napĺňa, aby už viac nemusel chodiť do práce. Tak to máme my s Crpcami. Aj keď teda, nie je to vždy prechádzka ružovou záhradou. Lebo problémy nechodia po horách, ale v podnikaní. 

Milujeme ten kreatívny proces personalizácie. Radi si predstavujeme, s akým nadšením malí krpčekovia otvárajú balíčky a Crpce skúšajú. S rovnakým nadšením ich my balíme. 

Dnešná doba je známa výrazným konzumom, v akom duchu sa snažíte vy tvoriť topánočky?
Crpce nie sú klasickým biznisom, sú v prvom rade našim tretím dieťaťom, o ktoré sa staráme s láskou a nadšením. Sú presne také, aké by mali prvé topánočky byť.  Pohodlné, zdravé, zodpovedné k životnému prostrediu a navyše aj lokálne.  

Pre aký vek a ročné obdobie sú ideálne?

Závisí individuálne od veľkosti nôžky, ale vyrábame ich od veľkosti 21 – 27 (zhruba od 1 – do 4 rokov). Crpce testoval môj mladší krpček. Nosil ich od skorého apríla až do babieho leta. Doma ich mal ako papučky, druhé testoval ako topánky na von. Behal v nich aj po mokrom chodníku a tráve. A Crpce to všetko zvládli. Aj keď do mlák sú určite vhodnejšie gumáky.

Ako sa dá skĺbiť rodičovstvo s biznisom?

S dvoma deťmi, so psíkom a s full-time jobmi?  Jednoducho, Crpce nie sú biznisom, ale akousi formou lásky, keď nepočítate hodiny a zisky. 

Je niečo, čo by ste ešte chceli dosiahnuť?

Chceli by sme na trh priniesť ďalší produkt, ktorý by rozšíril portfólio našej značky. O to sme sa snažili aj tento rok, len bohužiaľ korona trochu zmenila naše plány.

Aké sú vaše vízie a ciele?

Radi by sme to robili s rovnakým nadšením a láskou ako doteraz. Ukázali sa na viacerých predajných podujatiach, aby nás ľudia viac poznali. Aj keď tento rok  bude celkom iný. Ale prvoradé je zdravie. Spolu to však nejako zvládneme.