Presunúť na hlavný obsah

Základ je naučiť svoje telo spaľovať kalórie rýchlejšie: Ak sa vám to podarí, udržíte si peknú postavu, tvrdí tréner

Chudnutie a diéty

Udržať si krásnu figúru môžete celkom ľahko a dokonca aj krátko po pôrode. Tréner tvrdí, že základom je naučiť svoje telo nielen rýchlo, ale aj efektívne spaľovať.

Osvojte si nový životný štýl

"Snáď najlepšia zásada ako udržať váhu v normále je vyrovnať príjem a výdaj. A ak sa vám nedarí zhodiť aj napriek tomu, že neustále cvičíte, problém bude zrejme vo vašom jedálničku. Strava je totiž pri spaľovaní tukov, alfou a omegou. Mnohí ľudia na to zabúdajú, ale práve to, čo dávame do nášho tela, tvorí 80% úspechu."

"Pohyb je len veľkým benefitom pre telo a pomáha tvarovať. No to, čo nám udrživa hmotnosť pod kontrolou je práve jedlo. Ja osobne, skôr ako začnem s klientom alebo klientkou, riešiť tréning, pozriem sa ako vyzerá denná skladba jedálnička daného človeka," vysvetľuje tréner Mgr. Pavol Repišta. 

Z jedla by ste však v žiadnom prípade nemali mať stres a byť pod neustálym tlakom. Je dobré si vytvoriť plán, ktorý sa vlastne stane vašim životným štýlom. "Nie je nič horšie ako keď človek počas dňa neustále rieši, že je hladný, čo by si chcel dať a čo nemôže. Psychika je v tomto kľúčová a ak ju nebudete mať dobre nastavenú, neschudnete."

"Vôbec už neplatí, že raňajky sú nevyhnutnosť. To čo si musíte osvojiť je, že potrebujete mať spomínaný nižší príjem ako výdaj. Viem, že veľa ľudí na počítanie kalórií nie je, no je to najosvedčenejšia cesta. Vtedy si pokojne môžete dať na raňajky misku ovocia a večer burger - je to v poriadku, lebo v kalorickej rovnici sa celkovo hýbete v rovine okolo 1400."

Ideálne je poznať hodnoty základných potravín a potom sa do toho už celkom ľahko dostanete. Navyše, práve touto formou, nútite aj svoje telo pracovať rýchlejšie. Najmä ak do jedálnička každý deň, zaradíte potraviny, ktoré patria medzi tzv. "spaľovače". "Toto odporúčam najmä ženám po pôrode, ktoré cvičiť veľmi ešte nemôžu, no nedojčia, pretože robia celkom slušnú službu organizmu."

Na tieto potraviny sa zamerajte, sú to najlepšie "spaľovače"

Maliny - obsahujú ketóny, jedny z najdôležitejších látok, ktoré pomáhajú telu budovať svalovú hmotu. Tým, prispievajú aj k vyššiemu spaľovaniu tukov. 

Konopné semienka - sú skvelým zdrojom omega 3 - mastných kyselín. Tie zlepšujú prietok krvi do svalov a tým urýchľujú spaľovanie. 

Amaranth - táto potravina má vwľké množstvo minerálnych látok a vittamínov. Semienka obsahujú bielkoviny, sacharidy a tuky v ideálnom pomere, pričom pomáhajú udrživať vďaka tomu fungovanie tela v rovnováhe.  Navyše je výborným antioxidantom a znižuje cholesterol.

Neprehliadnite: Bytový dizajnér André Sedmák: Pri prerábaní vám postačí vymeniť tieto základné veci a máte nový domov

Kapustové listy - sú ideálnym pomocníkom pri spaľovaní tukov. Majú veľké množstvo bielkovín, vlákniny a zabraňujú vzostupu hladiny cukru v krvi. 

Chilli papričky - kapsaicín úplne prirodzene zvyšuje vnútornú teplotu tela, takže zrýchľuje metabolizmus a pomáha so spaľovaním tukov v značnej miere. 

Grapefruit - toto ovocie práve vďaka svojej trpek a horkej chuti, pomáha držať naše chute na "uzde". Ak jete pravidelne grepy, budete mať minimálnu chuť na sladké a ťažké jedlá. Ideálne je začať ním deň. Skvele naštartuje metabolizmus. 

Zázvor - kvôli svojej ostrej a hrejivej chuti, zvyšuje látkovú výmenu a telo tak ľahšie využije uskladnený tuk ako zdroj vlastnej energie. 

Prečítajte si: Dodajte domovu punc výnimočnosti a harmónie: Stačí zmeniť týchto pár detailov a budete sa cítiť ako v raji

Mäta - je vraj dokázané, že ľudia, ktorí vypijú každé dve hodiny mätový čaj, prijmú počas týždňa až o 7500 KJ menej ako tí, čo to nerobia. 

Zelený čaj - obsahuje zlúčeninu zvanú EGCG, čo je fytochemická látka, ktorá podporuje chudnutie, zvyšovaním vnútornej teploty a urýchľuje oxidáciu tukov.

- Najčítanejšie -