Viem z ľudí vycítiť, či majú dobrú energiu a tak ich dokážem aj odhadnúť: Keď chcete byť úspešná, je dobré to ovládať
Keby ste ju pred pár rokmi stretli na ulici nespoznáte ju. Karolína prešla absolútnym prerodom osobnosti. Zo ženy, ktorá bojovala s vlastným telom a sebavedomím, lebo mala 170 kíl, sa stala nádherná bytosť, ktorá je mimoriadne úspešná. Vie, čo je v živote podstatné a že ak do niečoho vložíte energiu, niekoľkonásobne sa vám to vráti.
Jej mama dlhé roky rozbiehala kozmetické salóny či kaderníctva, potom si otvorila vlastný podnik a práve preto som sa tomuto biznisu vyhýbala. Nechcela, aby ju so ženou, ktorá je guru krásy, porovnávali. Dnes je však všetko inak a Karolína dosiahla v mladom veku, naozaj veľmi veľa. Je jasným dôkazom toho, že ak sa pre niečo narodíte a niekto to vo vás nenásilne podporí, musí to ísť len dobrým smerom.
Dnes už ako mama a dcéra riadite spoločný biznis - malú krajinu zázrakov a krásy pre ženy - ako si však spomínaš na vaše spoločné začiatky?
Áno, neskutočne som túto profesiu podceňovala a úprimne som si ani nevedela predstaviť čo všetko obnáša podnikanie keď som začála pomáhať už na strednej škole. Najprv som sa venovala len marketingu a neskôr sociálnym sieťam, keď začali byť pre služby smerodatné a potom som mala na starosti vedenie firmy v momentoch keď to pre mamu nebolo možné - to mi síce išlo veľmi dobre, ale moj temperament a vodcovská povaha potrebovala vtedy preškoliť nakoľko je v businesse niekedy oveľa dôležitejšie načúvať ako riadiť.
To je práve najsilnejšia stránka mojej mamy, ktorú som vždy považovala za benevolentnú a teraz keď už niektoré podniky vo firme riadim úplne sama, môžem povedať, že nájsť rovnováhu v dobrom podnikateľovi a dobrom človeku je neskutočne ťažká úloha, ktorú práve ona vždy zvládala skvele. Som presvedčená, že keby to tak nebolo a nenaučila by ma tomu, neboli by sme nikdy leadrom v beauty službách na Slovensku.
Ty sama si sa istý čas venovala fotografii, distribúcii rôznych zahraničných značiek, managemantu v oblasti modelingu, napokon si predsa len skončila v rodinnom biznise. Musí človek absolvovať akýsi osobný prerod v tomto smere?
Jednoznačne, ja som sa vždy v našom biznise na chvíľku niekde objavila a potom znovu zmizla keď ma chytila nedospelá rebélia. V tej prevládala túžba byť iná a vynikať, až neskôr som pochopila, že mať možnosť v živote excelovať v niečom čo je vo vašej rodine roky, je výsada a nie negatívum. Vnímala som to dlho ako osobnostné zlyhanie keď si nenájdem to “svoje“. Keďže v našej rodine sú ženy tak výnimočné ako naozaj dobré víno počnúc mojou mamou. Práve preto som mala pocit, že by som mala byť “ nová odroda “ teraz to vnímam tak, že byť “ dobrý ročník “ nezabudnuteľného vína je dokonca väčšia pocta, ktorá by nikdy nebola možná nebyť toho ročníka predtým.
Čo máš na svojej práci najradšej?
Spokojní klienti sú pre mňa určite najväčšiou motívaciou a o nič menej motivujúci sú pre mňa spokojní zamestnanci, momentálne ich máme už niečo okolo 40 čo je veľké číslo pre menšieho podnikateľa a s tým prichádza aj veľká zodpovednosť. Či ide o klientov alebo zamestnancov, vedomie, že dokážeme prispieť k zlepšeniu ich kvality života je pre mňa najväčšia radosť. U klientov sa snažíme aby boli služby natoľko príjemné a bezproblemové, že sa stanú ich psychohygienou v dnešnom uponáhlanom svete. Pri zamestnancoch je pre nás dôležité byť vždy transparentné a tak fér ako je to možné.
Ako vyzerá tvoj deň?
Momentálne bývam v budove v ktorej sa nachádza najnovší salón a zatiaľ náš najrozsiahlejší projekt DNA Beauty. Mojou najväčšiou neresťou je spánok, takže mi to umožňuje vstávať až niekedy o 8:00, radšej pracujem do noci než by som mala byť hore skôr, som nočné zviera. Do hodiny som “ dole “ kde sa ešte venujem celkom intenzívne našim recepčným nakoľko je táto prevádzka nová a železo treba kuť za horúca, kým sa dá.
Učím ich všetko od štandartných vecí ako je objednávanie či obsluhovanie klientov až po neštandartnejšie situácie, ktoré sú pre mňa za tie roky už úplne prirodzené. Keď som v salóne snažím sa vždy prehovoriť aj s klientami o tom čo sa im páči a čo naopak, pretože úprimný feedback je pre nás veľkou pomocou. Poobede chodím na ostatné prevádzky ak je to potrebné, okrem ďalšej stabilnej prevádzky salónu máme obchod s beauty produktami a kancelárie na import a export distribúcie rôznych značiek od vlasových príčeskov až po párfemy, tám je potrebné sa veciam venovať skôr technicky. Večer je môj čas vyhradený socialným sieťam, reklamám a inováciam na ktoré sa viem najlepšie sústrediť práve keď všetko naokolo spí - tento celý kolotoč končí okolo polnoci - až druhej ráno.
Čo si sa počas tohto celého naučila a čo bolo pre teba najväčším prínosom?
Že má naše podnikanie oveľa hlbší zmysel než si myslíme, všetci si pod krásou predstavujeme niečo iné ale predsa mala dlhé roky v spoločnosti určitý predsudok ako by mala vyzerať. My sme s mamou vždy boli názoru, že najkrajšie je zdravé sebavedomie a sme toho svedkom celé tie roky.
Videli sme krásne ženy, ktoré mali komplexy a problémy a nikdy si krásne nepripadali a také, ktoré spoločnosti možno prišli menej príťažlíve a žiarili charizmou a šťastím. Toto je osväta, ktorú sa snažíme posúvať ďalej a nevnímame ju len ako marketingové cliché, nič nedopĺňa výzor lepšie ako dobrý pocit.
Čo je na tejto práci najťažšie?
Niekedy nech sa snažíte akokoľvek viete, tak klientovi nevyhoviete lebo sú jeho predstavy ďaleko od toho čo je možné v realite. Síce sa to nedeje vôbec často, ale ja si nespokojné klientky stále beriem veľmi k srdcu a trápi ma to, hlavne ak sa to dozvieme až z verejnej recenzie a nie z priamej komunikácie, lebo je klientke neprijemná konfrontácia napriamo.
Takisto to vnímam aj so zamestnancami, vo veľkom kolektíve je nemožné zabrániť aj konfliktom a intrigám samozrejme, že zamestnávateľ je väčšinou prvý terč ak sa niečo pokazí a ak mi to človek nepovie do očí a cíti akúkoľvek krivdu tak si niekedy doma aj poplačem aj keď by to do mňa nikto nepovedal.
Aké máš vízie do budúcna? Čo by si ešte chcela dosiahnuť?
Pokiaľ ide o našu firmu tak z nej chcem vytvoriť zvučné meno a značku v oblasti krásy, mojim cieľom je aby ľudia vedeli, že sa na nás môžu obrátiť pokiaľ ide o akýkoľvek problém v tomto smere a dostanú od nás úprimnú a dôveryhodnú odpoveď aj keby sme mali rovno radiť iného špecialistu, či značky, ktoré nepredávame. Vo svete je to bežné a je čas aby to tak bolo aj na Slovensku.
Pokiaľ ide o mňa osobne som síce extrémny workoholik, ale stále ma to láka smerom k rodine. Problém je, že veci robím vždy naplno a nijak inak preto neviem či by som dokázala podnikanie v rozmere, ktorý máme teraz skĺbiť so starostlivosťou o deti a všetky tie ženy, ktoré to dokázali a každý deň dokazujú nesmierne obdivujem. Okrem rodiny stále snívam nad malým boutique hotelom a ako sa poznám tento sen bude onedlho o sieti hotelov a nie o jednom.
Ako vyzerá relax v podaní Karolíny Volkov?
Keď mám byť úprimná veľa času na neho neostáva preto to väčšinou riešim tak, že keď relax tak poriádny a odídem na dovolenku na ktorej si vypnem telefón a zresetujem hlavu. Milujem spoznávať nové kultúry, ale takisto milujem slovenské hory aj keď zrovna športovo zdatná nie som, takže čas trávim vo wellness. Keď nie je možnosť odísť tak rada trávim čas aj v posteli s dobrým filmom.
V čom sa určite musím zlepšit je čas s kamarátkami, ktoré mám naozaj skvelé, ale bohužial som s nimi veľmi málo. Nakoľko som permanentne s ľuďmi a večer sa snažím venovať môjmu priateľovi. Ten je veľkou oporou v tomto celom kolobehu a je skvelý kuchár, takže často rozmaznáva moje chuťové poháriky a robí koniec dňa vždy lepším.
Čítajte tiež: Rozhovor s módnou návrhárkou Petrou Kubíkovou: Vlastná kolekcia šiat z vás nespraví umelca