Presunúť na hlavný obsah

Móda s odkazom budúcnosti. Milan Fashion Week 2021 priniesol najmä nadčasové kúsky

Móda

Podobne ako pri London Fashion Weeku, aj ten v Miláne sa niesol v digitálnom duchu. Napriek tomu sa svetovým značkám podarilo vytvoriť nezabudnuteľnú atmosféru.

Fendi

Najväčšie očakávania priniesla práve talianska značka Fendi. Hlavným dizajnérom po Karlovi Lagerfeldovi sa totiž stal známy britský návrhár Kim Jones, ktorý spolupracuje napríklad so značkou Dior. Jeho inšpirácia na ženskú kolekciu, ktorá nepochybne naplnila očakávania, pramení z minulosti známej značky. Múzami mu totiž boli Fendiho sestry. 

„Sú to inteligentné ženy, ktoré pracovali tvrdo - a to je to, čo chcem oslavovať,'' opísal svoj nápad Jones s tým, že sa vo svojej práci zameriaval najmä na ľudskú stránku. Paleta farieb sa tak pohybovala najmä v neutrálnych odtieňoch. Napriek tomu využil niekoľko zaujímavých prvkov, ktoré celú kolekciu oživili. Okrem hodvábu pracoval aj s obrovskými strapcami či lemovaním.

Versace

Najväčšiu pozornosť pútala nepochybne prehliadka Versace. Možnosť otvárať ju dostala totiž svetoznáma modelka Gigi Hadid, ktorá sa len prednedávnom stala mamičkou dcérky Khai. Jednalo sa o Giginu prvú prehliadku od pôrodu. „Je to pre mňa obrovská pocta otvárať šou tak originálnej a ikonickej značky,'' priznala modelka na sociálnej sieti. Po móle sa prešla aj Gigina sestra Bella či moldavská modelka Irina Shayk.

Značka sa na kolekcii, ktorú predstavila len pár dní dozadu, zameriala najmä na predstavenie nového monogramu, ktoré bude reprezentovať jeden z najsilnejších brandov sveta. Písmeno V tak bolo nosným prvkom všetkých kúskov. Jednoduché, nadčasové outfity, boli doplnené označkovaným doplnkom. Mierny retro-futuristicky výraz, o ktorý sa značka zažila, poukazoval na viacero aspektov. Jedným z nich bola večná mladosť zvýraznená priliehavými, úzkymi modelmi, ale aj priehľadnou čipkou a v neposlednom rade pestrými farbami.

Dolce & Gabbana

Po stopách témy retrospektívnej budúcnosti sa vybrala aj svetoznáma značka Dolce & Gabbana. Zameriali sa však na vlastné zhodnotenie vývoja, konkrétne od roku 1990, kedy sa snažili o prevedenie odvážnejšej kolekcie. Dnes je to pravý opak a samotní dizajnéri brandu priznávajú, že ich mladí ľudia prosia o to, aby prehodnotili svoj štýl. Tohto roku sa im to konečne podarilo. Poukázali tak na to, že aj ikonický štýl sa dá variovať s ohľadom na to, ako sa vyvíjajú iné oblasti sveta. 

„Dnes je sexi rovnaké slovo, avšak s inou hodnotou. v 90-tych rokoch by ste sa obliekali sexi pre iných ľudí. Mladé generácie sa teraz obliekajú pre seba, pretože sa milujú. Je to druh nového hedonizmu,'' prezradil Gabbana. Do milánskej prehliadky tak nezabudol nakombinovať obľúbené zvieracie vzory, ale aj výrazné, lesklé materiály.

Svojou kolekciou chceli poukázať nielen na vyspelosť sveta ale najmä na fakt, že aj technológie môžu byť s remeslom kombinované. To sa týka aj samotného módneho priemyslu - a práve kvôli tomu boli súčasťou prehliadky špeciálne naprogramované roboty, ktoré dokázali kráčať legendárnym cat walkom modeliek. 

Neprehliadnite: Hiking boots ako hit roka 2021: Pohrajte sa s nimi pri elegantných modeloch, no skvele doplnia aj streetové kreácie