Presunúť na hlavný obsah

Instagramový trend zo Slovenska: Gumičky z 90. rokov prebudia vo vás nostalgiu, skrývajú v sebe toto posolstvo

Kariéra

Prísť s niečim novým, zaujímavým a ešte aj ekologicky prínosným je poriadnou výzvou. Popasovala sa s ňou aj sympaticka Octavi, ktorá stojí za značkou SCRUN.QI.

Octavi vyštudovala módne návrhárstvo, stážovala v Londýne aj v Rakúsku a práve tieto skúsenosti jej vzťah ku kreativite ešte viac prehĺbili. I keď priznáva, že boli chvíle, kedy módny biznis neznášala, a to hlavne vďaka trendu “fast fashion konzumu”. No cez založenie vlastného biznisu - firmy SCRUN.QI našla smer - kreatívny únik a hlavne posolstvo dizajnéra prispieť svojou tvorbou k lepšiemu svetu. A to vďaka ekológii.

Mali ste pred tým skúsenosti s podnikanim? Alebo ste šli do niečoho úplne nového?

Už dlhšiu dobu som živnostníkom, tak ako také skúsenosti z biznisu som mala. Ale pri zakladaní značky som prvýkrát šla vlastnou cestou, svojou víziou. Nebojím sa však toho. Beriem to tak, že sa veľa naučím.

Prečítajte si: Bezobalové shopy získavajú čoraz viac na popularite: Nájdete v nich čapované oleje aj háčkované tampóny

Čo bolo v tomto  smere pre vás doposiaľ najťažšie?

Vymyslieť niečo “nové” a mať “nápad” nie je až také ťažké. No vytvoriť produkt alebo mať predstavu, ktorá sa dá zhmotniť, tak to už je celkom náročnejšie. SCRUN.QI je ešte stále mladá značka a zatiaľ každý nový krok je zaujímavou výzvou. Tým, že to však robím s radosťou a beriem to ako dar, k tomu pristupujem viac v pohode. Každá jedna časť podnikania predstavuje výzvu. Napríklad, keď som už mala produkt vymslený, bolo potrebné nájsť i názov, ktorý by sa páčil zákazníkom, ničo rozumné, fukčné v slovenčine, ale v angličtine. Niečo zo sveta... Myslím si, že “brand identity” je dnes celkom dôležitá. Hlavne v dobe sociálnych sieti. Po názve prišlo logo, potom zase niečo ďalšie a stále je to nekončiaci proces, ktorý je však napriek všetkému super. Vo fáze, v ktorej momentálne sme, je dôležité mať aspoň niečo na sklade, ale nie také množstv, aby bol veľký zostatok a plytvalo sa. A samozrejme, aby zákazníčky nemuseli čakať je tiež pre nás dôležité. Rovnako ako podpora slow fashion.

A prečo práve gumičky? Ako vznikol tento nápad?

Už dlho sa pohrávala s nápadom mať nejakú malú značku - hobby, únik. Chcela som niečo, čo by som vedela sama robiť od nuly a tiež niečo, čo by som si vedela zafinancovať sama. Samozrejme som chcela, aby to malo zmysel, pre mňa aj pre svet. Niečo ekologické, nositeľné, tak mi napadli práve scrunchies gumičky. Bolo to síce v móde pred 40-timi rokmi, ale mne osobne sa to vždy páčilo. Pamätmám si, že názov a dizajn mi napadol počas jogy a po piatich mesiacoch sa zrodilo Scrunqi - v mojom Qi.

Okdiaľ beriete materiál a čo všetko sa snažíte robiť preto, aby ste boli “eco friendly” značkou?

Materiál máme z Európy - z Anglicka, Holandska a Litvy. Ľan je OEKO TEX - certifikovaný a bambusový hodváb je GOTS - certifikovaný. Všetko šijeme doma na Slovensku. Gumičky, ktoré používamé sú s tree gum a oragnickej bavlny. Taktiež sa snažíme byť plastic free a biodagrable a hlavne chceme, aby ste nosili gumičky čo najdlhšie - brali ich ako svoj talisman.

Mohlo by vás zaujímať: Životopis, vďaka ktorému získate prácu, kde viete byť jedna z najlepších: Bod číslo 3 je najdôležitejší

Aké sú vaš ambície do budúcnosti?

Fúha. No veríme, že sa SCRUN.QI filozofia rožšíri a môžeteme úspešne vytvoriť komunitu. Čo sa týka produktu, zatiaľ predávame cez e-shop a známych, ale, samozrejme, sme otvorení viacerým možnostiam na splupárace s obchodmi alebo nejakými workshopmi... Už vidím a cítim, že to neskoční ako doplnok do vlasov, ale že sa v budúcnosti posunieme inam - detské vlasové doplnky, interiér, kto vie? Nesmierne sa tešíme, že náš produkt je už vonku medzi ľudimi a tím či komunita sa rozširujú.

Neprehliadnite: VIDEO: Cukrárka Martina zmenila svoj život zo dňa na deň: Ako prvá priniesla na Slovensko kvetinové cupcakes