Presunúť na hlavný obsah

Generačné hračky deti zabavia, ale majú aj emocionálnu hodnotu: Stoja za nimi mamy 4 detí

Kariéra

Ak sa spojí nadšenie, láska a vášeň, nemôže z toho vzniknúť nič iné ako niečo perfektné. A v prípade strieborných hrkálok, ktoré vymysleli najlepšie kamošky to nebolo inak. Luxusné hračky sa tešili obľube už v 18. storočí, no dnes ich vyrábajú dve mamy na Slovensku. A nielen deti, ale aj dospelí ich milujú.

Tieto mamy sa nebáli skočiť do neznáma a hoci ani jedna nie je šperkárka, dnes vyrábajú generačné šperky s emocionálnou hodnotou, aké nájdete napríklad aj v portfóliu Tiffany & Co. Ivana a Iveta majú totiž niečo spoločné. Skvelý vkus, milujú minimalizmus a svoje rodiny nechýba im entuziazmus, odhodlanie a vášeň. No a to sú všetko tie najlepšie ingrediencie, ktoré vám dokážu zabezpečiť úspech. Ak totiž niečomu veríte a idete do toho naplno, dokážete svoje sny premeniť na realitu. Áno, dokonca aj na materskej, popri deťoch.

Mohlo by vás zaujímať: Ženám narodeným v tomto znamení sebavedomie naozaj nechýba: Vďaka týmto črtám to dotiahnu ďaleko

Kto vlastne stojí za striebornými hrkálkami?

Sme dve kamarátky, ktoré sa poznajú vlastne odjakživa, ktoré sa rozhodli oživiť tradíciu odovzdávania rodinného striebra z generácie na generáciu  a v roku 2014 tak vznikla idea vytvorenia značky Greg & Rich - pomenovanej po našich synoch Gregorovi a Richardovi, ktorá vyrába dizajnové strieborné hrkálky.

Neprehliadnite: Cvik, vďaka ktorému docielite osí pás: Tieto pohyby vás vrátia späť do formy ako pred 10 rokmi

Ako máte rozdelené úlohy? 

Sme malá firma, takže  väčšinu vecí spolu komunikujeme. Ivana má na starosti koordináciu výroby, materiál a logistiku zásielok – každý jeden balíček prejde jej pedantným „monkovským“ balením . Iveta vybavuje ekonomické záležitosti, administráciu stránky a tiež je „hlavnou gravírovačkou“. Marketing a dizajn sú veci, ktoré nás bavia obe a robíme ich spoločne - chceme  aby naša značka niesla rukopis nás oboch.

Nie je biznis s kamarátkou náročný, v rámci vzťahových väzieb?

Je to peklo! ...ale  nie, poznáme sa od detstva. Sme ako staré manželstvo. Vieme si to vyriešiť humorom. 

Ako si spomínate na svoje začiatky? Prečo práve strieborné detské hrkálky?

Strieborné hrkálky si v podstate našli nás a my sme zostali myšlienkou „starý svet zachránený novou krásou“ natoľko pohltené, že sme jednoducho obe vedeli, že do toho ideme.  S trochou nadsázky sme akési hrkálkové priekopníčky. Ako nám povedal jeden zákazník - nájsť produkt, ktorý na našom trhu chýba a navyše ho urobiť tak ako nikto pred Vami, to sa  dnes, keď všetko bolo vymyslené, nestáva často.

Ako sa dá skĺbiť biznis s materstvom?

Dá sa to, aj keď niekedy je to „záhul“. Chce to trocha plánovania, logistiku, a hlavne niektoré veci jednoducho neriešiť. Niekedy by chcel človek stíhať strašne veľa vecí, lebo ho to baví a vidí tie možnosti. Ale treba sa ukľudniť a byť vďačný za to, čo máte. Biznis-nebiznis stále ste totiž tá nenahraditeľná mama.

Boli chvíle, keď ste to chceli vzdať?

Úprimne, vlastne ani nie. Samozrejme, vždy sa nájde nejaká prekážka, ktorú treba prekonať, a niekedy to stojí naozaj veľa energie. Na začiatku ich bolo možno viac – boli sme startup, ktorý sme financovali z vlastných úspor plus fakt, že strieborné hrkálky boli zabudnutý fenomén, ktorého čaro a silu sme potrebovali vysvetľovať (objasňovať, komunikovať). Našťastie sme sa od začiatku stretávali s naozaj pozitívnymi reakciami a mnohých zákazníkov produkt i filozofia striebornej hrkálky nadchla a po krátkej dobe začali chodiť objednávky. Sme s myšlienkou znovu oživenia  striebornej hrkálky naozaj stotožnené a natoľko konceptu Greg & Rich veríme, že sme sa nikdy nedostali do štádia, že by sme to chceli „zabaliť".

Čo všetko nájdeme v súčasnosti vo vašom portfóliu? 

Samozrejme to, čím je Greg & Rich výnimočný – čiže strieborné hrkálky aktuálne v siedmych dizajnoch. Ďalšou kategóriou sú „veľmi osobné šperky“ - zlaté náušničky v rovnakom dizajne pre mamu a dcérku a personalizované zlaté medailóny s posolstvom. Máme ich v ponuke s diamantmi i bez a každá zlatá retiazka je ukončená našim signifikantným drobným koralom . Tiež máme letnú demi-fine kolekciu šperkov zo striebra s koralom a tyrkysom. Dajú sa tiež personalizovať a kombinovať.

Ktorý produkt, je pre vás najväčšou srdcovkou? 

Určite sú to strieborné hrkálky a z nich okrúhla hrkálka Bubbles. Máme rady jej elementárny tvar, ktorý predstavuje kruh rodiny, guľôčky symbolizujú jej členov. A vygravírované meno na nej vyzerá veľmi efektne.

Čím sú vaše hrkálky výnimočné? 

Naše hrkálky sme nechceli poňať ako historizujúce kópie, naopak, sú v modernom no nadčasovom duchu. Napokon, Greg & Rich dizajn strieborných hrkálok je medzinárodne ochráneným registrovaným vzorom. Tvar a funkcie sme totiž vyvíjali naozaj dlho. Chceli sme, aby naše strieborné hrkálky rozvíjali senzorické cítenie, zvonenie bolo akusticky vyladené a pohodlne uchopiteľný tvar rozvíjal jemnú motoriku. Striebro je prirodzene antibakteriálne – povrch striebornej hrkálky zostáva bez mikroorganizmov, čiže ju bábätká bez obáv môžu dávať do úst. Aj dávajú – lebo pomáha schladiť ďasno opuchnuté pri prerezávaní mliečnych zúbkov a tlmí bolesť... Strieborné hrkálky Greg & Rich sú vyrobené na Slovensku z certifikovaných drahých kovov a prešli kontrolou Puncového úradu Slovenskej republiky. A ak ju darujete svojmu dieťatku, dostane od Vás cennosť, ktorá nestráca hodnotu. Základ hrkálok z kolekcie Bubbbles je vyrobený z masívneho striebra (nie sú duté), guľôčky sú strieborné a pozlátené vrstvou zlata resp. ruténia. Preto majú strieborné hrkálky Greg & Rich nielen krásnu emocionálnu ale i stabilnú materiálnu hodnotu. Je to jednoznačne rodinná pamiatka - dar, ktorý raz Vaše dieťa odovzdá svojim deťom.

Čo vás pri práci najviac inšpiruje? 

Väčšinou to nie je nič priame, konkrétne. Všímame si detaily, vyhľadávame krásu, snažíme sa obklopovať zaujímavými ľuďmi. Inšpirácia sa ťažko definuje, je to skôr celkový prístup aký máme k tvorbe, ktorý vychádza z toho, čo chceme aby náš zákazník cítil a aké posolstvo má náš šperk zosobniť. Z tohoto „obsahu“ vychádza potom „forma“. Vo všeobecnosti sú ale naše veci minimalistické a snažíme sa aby boli nadčasové a hlavne kvalitne prepracované.

Ktoré aspekty, ovplyvňujúce vašu tvorbu považujete za najťažšie? 

Technologické limity keďže s fantáziou nemáme problém. V podstate skoro všetko sa dá, ale treba si ujasniť, koľko času, energie a neposlednom rade peňazí to bude stáť a podčiarknuté/sčítané, či to bude predajné.

Čo by ste ešte chceli dosiahnuť? Aké sú vaše vízie do budúcnosti?

Chceli by sme masívnejšie expandovať na zahraničné trhy, rozširovať povedomie o značke stále ďalej. A potom sú to také tie operatívne záležitosti: chceme ešte viac vylepšiť našu stránku, to už je v procese no a v súčasnosti riešime nové, väčšie firemné priestory. 

Je niečo, čo by ste odkázali ženám/mamám, ktoré majú nejaký sen, no boja sa ho zrealizovať? 

Aby si kúpili náš medailón „nebojím sa“ a išli do toho. (smiech) Každopádne, treba si zvážiť za a proti, či chcete len niečo „popri“ alebo komplet naštartovať novú kariéru. V druhom prípade je na mieste sa zamyslieť, či ste typ pre podnikanie (nie každého to robí šťastným), čo to bude obnášať – napríklad ak robíte z domu, každý to berie, že „veď si doma“ (smiech). Ale ak máte sen, ktorému skutočne veríte, určite choďte za ním. Zlomové životné etapy a materská ňou rozhodne je sú čas, keď máte najväčšiu silu urobiť zmenu.