Presunúť na hlavný obsah

Pomáhajú, ako sa len dá: Svetové značky síce utrpia kvôli koronavírusu straty, no i tak rozdávajú milióny

Móda

Ani módny priemysel sa nevyhne kríze. No napriek tomu sa svetoví dizajnéri rozhodli pomáhať.

Prichádzajú o milióny, rozdávajú milióny

Asi žiadne odvetvie sa nevyhne kríze, ktorá budú spôsobená koronavírusom. Rovnako je na tom i módny svet, ktorý už teraz zaznamenáva straty. Veľmi otázne je, kedy sa veci vrátia do "starých" koľají a či sa vôbec do nich vrátia. Chanel aj Prada odložili svoje prehliadky v Ázii, na trhu, ktorý značne zvyšuje ich zisky, práve pre vírus.Zrušená bola aj najvýznamnejšia módna akcia Haute Couture Fashion Week, ktorá zvykne prebiehať v júni. A to je pre mnohých dizajnérov skutočne veľká rana, keďže sa jedná o modely v hodnote tisícok eur. Je takmer isté, že tentokrát sa najväčšia módna udalsoť neuskutoční... Návrhári sa však i napriek nepriaznivému dopadu na ich biznis rozhodli pomáhať. I keď sú stratoví, rozdávajú milióny. 

Neprehliadnite: Tieto topánky určite nevyhadzujte zo šatníka: Spomeniete si na ne, keď si nebudete mať čo obliecť

Ukážkovým príkladom je napríklad dom značky Armani. Jeho majiteľ, Giorgio Armani sa veľmi štedro podieľa na tom, aby sa z pandémie jeho rodné Taliansko spamätalo čo najskôr. Rozdelil vyše 2 milióny eur zdravotníckym zariadeniam. Keďže nedostatok zdravotných pomôcok je v Taliansku veľmi citeľný, práve na ich výrobu boli financie určené. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Giorgio Armani (@giorgioarmani),

Veľmi štedro sa zachovala aj ďalšia talianska značky Moncler. Darovala takmer 10 miliónov eur, ktoré majú putovať na výstavbu nemocníc v Taliansku, konkrétne v najviac postihnutej oblasti Lombardiu. 

Mohlo by vás zaujímať: Romantizmus, ale bez rozmachu: Virginie Viard predstavila kolekciu Chanel jeseň/zima 2020/2021

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Moncler (@moncler),

Pomáha aj beauty priemysel

Aj táto sféra sa veľmi usilovne, už od začiatku krízy, pustila do boja s koronavírusom. Svetové značky Dior, Louis Vuitton či Givenchy zamenili výrobu luxusných parfumov za niečo oveľa potrebnejšie a hlavne užitočnejšie - dezinfekciu. 

Najväčší módny konglomerát, teda francúzsky LVMH, ktorého riaditeľom je Bernard Arnault, nariadil všetkým značkám, aby svoje továrne využili práve na tento ušľachtilý cieľ. Dezinfekcie sú určené pre francúzske nemocnice a majú sa vyrábať dovtedy, kým sa situácia neupokojí. 

Prečítajte si: Nápaditosť boduje: Túto sezónu noste nohavice výrazného strihu a z neobyčajného materiálu

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa LVMH (@lvmh),