Saint Laurent končí s prehliadkami, týždeň módy v Londýne bude online: Do sveta módy vstupujú nové pravidlá
Súčasná situácia výrazne ovplyvňuje aj módny biznis. Bude ešte niekedy taký, ako ho roky poznáme?
Nová doba
Minimáne pre svet módy. Svetové módne domy sa rozhodli aktuálnu situáciu využiť na zamyslenie sa nad tým, akým smerom sa vlastne chcú uberať. Veľmi radikálne sa vybrala ikonická značka Saint Laurent, ktorá na sociálnych sieťach informovala o tom, že jednoducho v roku 2020 žiadne nové kolekcie nebudú. "Značka si teraz viac než kedykoľvek predtým udáva vlastné tempo. Preto neplánujeme v roku 2020 uvádzať žiadne kolekcie," vyhlasuje YSL. Poslednú kolekciu predstavili ešte vo februári a odvtedy sa odmlčali. Či ide len o ročnú pauzu, alebo potrebujú viac času, povedať nevedia.
Nie sú však jediní. Mnohé módne domy zvyšujú obmedzenie výroby, keďže posledné roky sa aj z tvorcov luxusných kúskov stali akýsi "otroci" fast fashion sveta. Osem kolekcií ročne dá predsa každej značke zabrať a je viac ako jasné, že v tomto prípade nemôže ísť už ani o originálne záležitosti. Preto viaceré domy začali vyhlasovať, že jednoducho potrebujú "čas" a púšťajú sa do redukovania počtu kolekcií, no tiež do vytvárania nového imidžu značiek.
Prečítajte si: Rozhovor s módnou návrhárkou Petrou Kubíkovou: Vlastná kolekcia šiat z vás nespraví umelca
Fashion week online
S novinkou prišli pred pár dňami organizátori londýnskeho fashion week-u. Tí sa nevzdávajú, naďalej si chcú zachovať pozornosť. A na rozdiel do Haute Couture Fashion Week-u, ten londýnsky sa úplne neruší - len sa presunul do online sveta. "V piatok 12. júna prebehne týždeň módy v čisto digitálnej podobne, ktorá bude prístupná všetkým a bude zlučovať pánske i dámske kolekcie, prostredníctvom ktorých budú môcť dizajnéri rozprávať svoje príbehy. Www.londonfashionweeek.co.uk bude k dispozícii všetkým divákom. Nebudú chýbať kultúrne komentáre, kreativita a veselý duch, ktorým je britských fashion week v Londýne preslávený," uvádzajú organizátori na sociálnych sieťach.
Mohlo by vás zaujímať: Móda má byť predovšetkým hravá: Vďaka týmto prvkom to pri stylingu docielite aj vy
Na vzniknutej digitálnej platforme budú okrem prehliadok k dispozícii aj rozhovory, podcasty, záznam bude vysielaný aj z rôznych showroomov. Takže v podstate všetko, čo bolo vždy súčasťou fashion weeku, len s tým rozdielom, že to budeme môcť vidieť len cez počítače. Na druhej strane, je to šanca pre tých, ktorí nikdy nemali možnosť nahliadnuť do módneho sveta, vidieť a zažiť, ako to vlastne na takýchto akciách chodí.
A čo street style?
Veľkou súčsťou fashion weekov je práve street style a módne ikony, ktoré udávajú trendy mnohokrát viac, ako samotné kolekcie predstavené na móle. Spolu s tým je spojený i samotný influencer marketing, ktorý však nebude mať žiadny efekt, ak sa fashion week-y prenesú do digitálneho sveta. Možno teda predpokladať, že zlatá éra fashion blogeriek a módnych ikón z ulíc narazila na tvrdé dno a len ťažko sa bude dostávať opäť na vrchol.
Neprehliadnite: TOP trendy v jarnej sezóne: Najkrajšie šaty, ktoré sú IN majú jedno spoločné a určite ich nájdete aj vo svojom šatníku