Presunúť na hlavný obsah

Dajte koniec pomarančovej koži. Ako sa zbaviť celulitídy raz a navždy?

Lifestyle

Celulitída je strašiakom všetkých žien - bez ohľadu na vek či váhu. Nie je tiež žiadnou raritou, že pomarančová koža na stehnách a zadku postihuje aj štíhle ženy.

Dajte si pozor na stravu

Správna výživa je základom všetkého - či už chcete schudnúť, zlepšiť si pleť, posilniť vlasy a dokonca vám pomôže aj pri zbavení celulitídy. Podľa odborníkov by ste mali v prípade, že zápasíte s pomarančovou kožou, konzumovať čo najmenej potravín, ktoré tvoria kyseliny. Patria medzi ne najmä biela múká, sladké nápoje, alkohol a káva. Dať pozor by ste si mali dať aj na živočíšne bielkoviny, ktoré síce zo svojho jedálníčka škrtať nemusíte, no ich množstvo by ste mali mať pod kontrolou. Na druhú stranu - mali by ste zvýšiť príjem ovocia, zeleniny, šalátov, ale aj rôznych výhonkov. Samozrejmosťou by malo byť vynechanie mastných a nezdravých jedál, ktoré vás síce celulitídy nezbaví, no slúži ako prevencia. Práve tieto typy potravín totiž celulitídu spôsobujú.

Veľkú úlohu v boji proti celulitíde zohráva aj obyčajná, čistá voda. Denne by ste jej mali vypiť minimálne 2,5 litra - pozor, do tohto množstva sa však nezahŕňajú čaje či kávy. Telo potrebuje takéto množstvo vody na prepravu živín ale zároveň aj na čo najrýchlejšie vypláchnutie nečistôt z tela.

Prečítajte si: Barefoot running: Behanie naboso je pre telo prirodzenejšie, posilníte ním srdcovo-cievny systém i imunitu

Cviky

Aby ste dosiahli čo najrýchlejší efekt, je potrebné do vášho boja s celulitídou zapojiť aj niekoľko posilovacích cvikov. Tie vám pomôžu spevniť telo a zároveň tak spraviť pomarančovú kožu menej viditeľnou. Odporúčame vám preto tri jednoduché cviky, ktoré vám síce dajú zabrať, no prinesú želaný efekt.

  • Podrep so zdvíhaním nohy - dáme sa do pozície sumo drepu, špičky smerujú od tela von, ruky máme vbok aby sme vedeli udržať rovnováhu. Zadok ťaháme pomaly dozadu, chrbát je stále vystretý. Pri zdvihnutí zdvihneme nohu do strany a opäť smerujeme dole. Nohy striedame, pričom vykonáme minimálne tri série po desať opakovaní.
  • Rozťahovanie nôh do V - pri tomto cviku je potrebné mať gumu na cvičenie, ktorú si následne nasadíme na členky. Ľahneme si na chrbát, vystreté nohy zdvihneme do pravého uhla a následne od seba členky odťahujeme. Dajte si však pozor, oveľa efektívnejšie je cvik vykonávať pomaly, než rýchlo a vo veľkom množstve. 
  • Výkop nohy - dáme sa do pozícii na štyroch, avšak nepodopierame sa lakťami, ale dlaňami. Chrbát máme vystretý, je veľmi dôležité, aby sa nám v žiadnom bode neprehýbal. Zohnutú nohu pomalým pohybom zdvíhame nahor, po dvadsiatich opakovaniach následuje desať malých kmitov - koleno zdvihnutej nohy sa nachádza na úrovni zadku a odtiaľ sa maličkými kmitmi snaží dostať vyššie. Toto opakujeme aj s druhou nohou.

Neprehliadnite: Kráľovské cvičenie na predĺženie veku: Vyskúšajte každé ráno robiť cvik pre dlhovekosť

Kávový peeling

Aj keď sme vám na zaačiatku radili nepiť kávu, kávové zrná vedia byť pre vás v skutočnosti mimoriadne prospešné - avšak v trochu inej forme, ako ste ich momentálne zvyknutí využívať. Vedeli ste, že práve kávový peeling dokáže odstrániť zvyšky nečistôt a odumreté bunky z kože? Už po prvom použití bude vaša pleť hebká a svieža.

- Najčítanejšie -