Katarína navrhuje topánky, ktoré obúva aj naša prezidentka Zuzana Čaputová: Jej lodičky sa stali ikonickými
Opustila teplé miesto v privátnom bankovníctve a vrhla sa do svojej vášne, navrhovania topánok. Jej lodičky sa stali v krátkom čase ikonickými a pre našu prezidentku sú súčasťou denného looku. Katarína Sásiková a jej tvorba sa stávajú fenoménom. Žena, plná odvahy, optimizmu a pracovitosti je dôkazom, že počúvať samu seba sa oplatí.
Ako ste sa dostali k navrhovaniu topánok? Bolo to rozhodnutie, opustiť pracovnú istotu a skočiť do neznáma náročné?
Už od strednej školy ma veľmi zaujímalo bankovníctvo a začala som ho aj študovať. Mojou predstavou bolo pracovať s klientami a plniť im rôzne náročné finančné očakávania. Predstavovala som si samú seba ako sa rútim v Porsche na Wall street a na ruke sa mi ligocú Rolexky. Po 15 rokoch usilovnej práce sa mi tento sen v prenesenom význame vyplnil a nadišiel čas sa obzrieť ďalej. Práca s privátnymi klientami je najmä o dokonalom servise a mňa odjakživa fascinoval naopak aj celý výrobný proces akéhokoľvek produktu a jeho uvedenie do predaja.
Podľa nie síce dlhých podnikateľských skúseností môžem povedať, že keď sa niekto rozhoduje v čom by mal spočívať jeho biznis, mal by najskôr poznať seba. Moje dva základné piliere zneli: koleso už nevymyslíš, môžeš ho len zdokonaliť a rob, čo miluješ!
Tak som jedného dňa otvorila šatník a výsledok bol jasný! Vyrobiť pohodlné a univerzálne telové lodičky.
Čo bolo pre Vás na začiatku, najväčšou inspiráciou ísť do toho?
Inšpirovala ma moja dlhoročná kamarátka, ktorá ma povzbudila do budovania vlastnej značky. Presvedčil ma najmä jej argument, že pri podnikaní človek pracuje najmä na sebe, je si sám sebe plynom aj brzdou a tým vie dať skvelý príklad svojim deťom.
Budovať si svoj sen, pracovať s obľúbenými témami a na konci vidieť spokojný úsmev zákazníčky. Moja 9 ročná dcéra už som mnou napríklad počíta krabice pri inventúre a párkrát so mnou bola aj na stretnutí, kde videla ako sa klientka do lodičiek obuje, pochváli ma za dobrý produkt a je nadšená. Táto spätná väzba je pre mňa najviac.
Akým procesom samotná tvorba prechádzala, kým ste sa dostali k finálnej verzii? Bola to dlhá cesta?
Od nápadu až po držanie finálnej lodičky ubehlo tri a pol roka. Medzitým som ale bola ešte z úvodu v pôvodnej práci a na druhej materskej, takže by sa to určite dalo urýchliť. Ako som už spomínala, myslím si, že pri podnikaní je dobre poznať svoje silné a slabé stránky. Ja viem, že som akčná ale na druhej strane v niektorých rozhodnutiach aj unáhlená. Čiže mne pomohol tento dlhší časový úsek dozrieť na dôležité atribúty mojej značky Catherine Mulier.
Mala som úvodnú predstavu o tvare a farbách lodičiek, ktoré chcem vyrobiť a hľadala som vhodného dodávateľa. Druhá strana bola spolupráca s ortopedickou techničkou kvôli podporným vankúšikom z pamäťovej peny, ktoré by zabezpečili pohodlie pre nositeľku.
Tak som dospela k tomu, že som pár krát navštívila aj fabriku v Španielsku, kde mi lodičky vyrábajú, sfinalizovali sme výsledný prototyp a dnes už mám vyrobené svoje kopýtka, podpätky dovážam z Talianska a na Slovensku zabezpečujem kompletné balenie.
Čím sú Vaše lodičky výnimočne?
Jednoduchosťou. Poznáte to, zdá sa Vám to jednoduché, ale keď si potrebujete nájsť kvalitné biele tričko alebo dobre sadnúce rifle, v závere to dopadne ako nesplniteľná misia. Na trhu je množstvo topánok, ktoré Vám môžu niečím prekážať – tvarom, farbou, materiálom, zdobením, nepohodlnosťou. Ja som sa snažila všetky tieto „nedostatky“ eliminovať a vytvoriť základný pilier každého kapsulového šatníka.
Čo bolo pre Vás pri návrhoch kľúčové?
Pohodlie a univerzálny, ničím nerušený dizajn lodičky. Moja lodička je po stranách vyvýšená, aby zabezpečila lepšiu stabilitu pri chôdzi, vnútri je brúsená koža na podporu udržania lodičky na chodidle a predná strana nad špičkou je prispôsobená tak, aby neboli viditeľné prsty na nohách. Dávne príručky tak kážu aj pre spoločenský protokol.
Prečo sa kupujú po kuse a nie v páre? Ide o veľkosť?
Áno, primárne ide o to, aby sa v nich každá žena cítila čo najpohodlnejšie. Ak si bežne kúpite pár topánok, väčšinou vás otlačí len jedna. Preto si u mňa ženy môžu nakombinovať lodičky aj podľa veľkostí a zabezpečí im to väčší komfort nosenia a náhradu šitia topánok na mieru. Čo je dnes aj problém nájsť a zákazníčka už čakať nechce. U mňa sú dostupné všetky skladom. Tým, že lodičky sú celokožené, neraz môže prísť k nehode alebo zničeniu len jednej lodičky napríklad pri šoférovaní, tak si dokúpi len tú jednu.
Odvážnym ženám ja fandím a preto som rada, ak si niekto nakombinuje aj farby.
V móde je veľa vecí o pocitoch - aký pocit chcete aby mala žena, pri nosení Vašich lodičiek?
Mala som úžasné šťastie a pociťujem pri tom veľké zadosťučinenie, keď mi aj žena, ktorá má problematické chodidlá, alebo nezvykne bežne nosiť lodičky, povie, že sa v nich cíti ako v papučkách. To bol jednoznačný cieľ. Osobne si myslím, že ak si žena obuje lodičky, cíti sa inak, povzbudí sa jej sebavedomie, díva sa na svet o 8,5 centimetra vyššie a má pocit, že dokáže, čo si zaumieni.
Aké materiály používate? Celý proces výroby je sústredený na Slovensku?
Používam výhradne hladké kože a brúsenú kožu na vnútornú stielku, pretože chcem, aby sa v nich moje zákazníčky cítili komfortne. To pri umelých materiáloch nedosiahnete. Výrobu mám zatiaľ sústredenú v Španielsku, pretože tam sú na to odborníci. Ostatné komponenty balenia som vedela už k spokojnosti vybaviť aj od lokálnych dodávateľov. Veľmi ma teší, že mi vrecúška na lodičky šijú v chránených dielňach v Liptovskom Hrádku. Používam minimálne balenie produktu a súčasťou informácie k starostlivosti o lodičky sú aj nápady ako využiť krabicu.
Prečítajte si viac na: Slovenka Soňa vyrába naturálnu spodnú bielizeň Créeme: Užívanie vecí je oveľa viac hodnotnejšie
Ktoré známe tváre nosia Vaše lodičky?
Je mi nesmiernou cťou, že mojou prvou spokojnou nositeľkou bola a je naša pani prezidentka Zuzana Čaputová. Postupom času sa moje zákazníčky rozrástli o mená ako Dagmar Havlová, Marika Majorová, Michala Grešková, Marta Jandová či ďalšia milovníčka podpätkov Veronika Vágnerová.
Mňa najmä teší, keď viem, že robia spokojné a sebavedomé aj všetky ostatné nositeľky.
Čo vsetko nájdeme vo Vašom portfóliu?
Moja značka nesie aj v názve ženstvo (Mulier znamená po latinsky žena) a v tom duchu plánujem rozširovať aj svoju kolekciu. Čiže okrem lodičiek tam nájdete aj minimalistické listové kabelky.
Aké máte plány do budúcna?
Veľmi rada by som sortiment rozšírila o kožené sukne a neskôr aj o čižmy.
Na čo ste najviac hrdá?
Že moja nosná myšlienka značky sa denno - denne potvrdzuje. Ženy sú spokojné, stabilné vo svojich rozhodnutiach a pritom majú krásnu ladnú chôdzu, lebo vedia, že mulierky ich podržia. Nie každá ale má také privilégium v živote a preto ma vždy zahreje aj pri srdci, keď mesačne darujem 5 eur z každej predanej lodičky na pomoc Centru pre týrané ženy Brána do života.
Článok nájdete na: Mirka z Biela Clothing vďaka svojej vášni zmenila prácu: Jej móda sa šije na Slovensku, látku však musela zháňať inde