Presunúť na hlavný obsah

Biznis štýl úspešných Sloveniek

Móda

Byť denne dokonalo oblečená a zladená je pre ne jednoducho samozrejmosťou. Zastávajú významné funkcie a práve preto musia na svoj imidž dbať. Ak ste si mysleli, že úspešné ženy na riaditeľských postoch majú svoj šatník prudko konzervatívny, nie je to celkom tak. Isteže tu nájdete niekoľko kúskov, ktoré sú strohé, no úspešné Slovenky siahnu aj po iných farbách, ako sú tmavé tóny biznis módy.

 

Móda je fenomén, ktorému podliehame chtiac-nechtiac všetci. Chceme dobre vyzerať, dobre pôsobiť. Aj biznis móda podlieha trendom. Ak sa skracuje dĺžka, zužuje sa strih, zasiahne to aj túto konzervatívnu sekciu módy. Samozrejme bez určitých výstredností. 

Sú však prvky, ktoré vždy zostanú základom biznis šatníka, prezrádza stylistka Andrea Ziegler. „Nohavicový kostým by mal mať svoje pevné miesto. Túto sezónu sú  nohavice dole širšie, pás sa zvyšuje a je cítiť vplyv 70. rokov. Čierna farba je klasikou, ale veľkým hitom je béžový odtieň,“ hovorí Ziegler. 

Podľa jej slov, ak je žena vyslovene sukňový typ, môže ju skombinovať so sakom v páse previazaným opaskom, čo zvýrazní siluetu a ak žena nemá úplne dokonalú postavu, zakryje to nedostatky a predĺži postavu. Pravidlom pri biznis móde je aj dĺžka sukne. „Tá by sa mala pohybovať niekde okolo kolien,“ radí stylistka. 

Keďže nám pomaly prichádza jar, rozrastá sa aj paleta farieb, ktoré si ženy v biznise môžu na seba obliecť. Vybrať si môžu zo širokej palety, populárny je akrylový odtieň, tehlovo červená, smaragdovo zelená, farba slonovej kosti a samozrejme ani klasická sivá nestráca na svojej popularite.

Ďalším prvkom v šatníku modernej manažérky sú šaty. „Je to výborná klasika, po ktorej ženy siahajú, lebo sú nielen vrchol elegancie, ale tiež veľmi praktický vynález. Netreba riešiť čo si obliecť  ako top a čo na spodnú partiu postavy,“ tvrdí Ziegler.

Aj pri tomto outfite má žena niekoľko možností, vybrať si môže šaty obopínajúce postavu, ležérnejší strih, „s vodou“ okolo dekoltu či s jemným plisovaním. Ak má viac ženskejšiu postavu môže si zvoliť variantu šiat zameraných na dôraz v páse, previazané opaskom a sukňa je viac v tvare A. „K šatám by som zvolila ako zvrchník trenchcoat,“ radí.

A ako sú na tom úspešné Slovenky, ktoré riadia významné inštitúcie? Jednoznačne stavili na eleganciu a šarm. FEMINITY pre vás vybralo niekoľko manažérok, pre ktoré móda rozhodne nie je neznámou. 

Riaditeľka J&T Banky Monika Céreová je typ, ktorému pristane naozaj všetko. Hoci je riaditeľkou finančnej inštitúcie, jej šatník vôbec nie je strohý. Naopak, ako vidno aj na fotografiách, nebráni sa rôznym oblečeniam a farbám. 

Konzervatívnejšie, ale zároveň štýlovo oblečenou ženou je aj advokátka Jana Martinková. Jej šatník obsahuje nielen decentné šaty, ktoré zdôrazňujú jej postavu, ale nájdete tu aj klasickú kombináciu blúzky a sukne. Pri výbere oblečenia sa rozhoduje podľa toho, aký deň na ňu čaká. Ak sa venuje klientom alebo ide na pojednávanie, jej outfit je konzervatívnejší, naopak, pri bežných dňoch výraznejší.

Elegantne oblečená je aj novozvolená riaditeľka Rozhlasu a televízie Slovenska Miloslava Zemková. Hoci sa pohybuje v umeleckej brandži, kde je dovolené úplne všetko, jej outfity sú mimoriadne elegantné a dokonalo prispôsobené jej postaveniu. Zemková aj počas šéfovania Slovenskému rozhlasu uprednostňovala klasickú módu pred extravaganciami.

Zuzana Ťapáková je prototypom ženy, ktorej športová elegancia dokonalo pristane. Na riaditeľskú stoličku v TV Markíza prestúpila zo šéfovskej na marketingu, kde mala v obliekaní naozajstnú voľnosť. Na tejto pozícii sa totiž nekladú na obliekanie až také nároky. Po prestupe na miesto generálnej riaditeľky zostala svojmu dokonalému štýlu aj naďalej verná, takže ju pravideľne môžeme vidieť nielen v ležérnych športových veciach, ale i dokonalých spoločenských outfitoch.