Rozhovor: Markéta miluje podmorský život a perly: Nápad spojiť perly s punkom prerástol do úspešného projektu
Značku šperkov Antipearle založila Markéta Dlhou Márová, s ktorou sme sa porozprávali o tom, ako dlho vznikajú jej klenoty a pre aké ženy sú určené.
Ak hľadáte do svojej zbierky šperkov niečo neobyčajné, nadčasové a niečo, čo má skutočne zaujímavý dizajn, rozhodne by vás mohla upútať značka Antipearle. Jej zakladateľka Markéta sa vyučila na inštitúte tvorivej fotografii, čomu sa venovala ešte hneď po škole, no teraz je jej veľkou vášňou práve dizajn šperkov. Pre Feminity porozprávala, ako vlastne vznikol nápad spojenia perly a punku, koľko kolekcií ročne vytvoria a aké ženy charakterizuje značka Antipearle.
Prečo práve perly? Aká je vaša spojitosť s týmto materiálom?
Láska k nim ide ruka v ruke s mojou láskou k vode a k potápaniu či celému podmorskému životu. Šperky vznikli vďaka tomu, že som na trhu nemohla nájsť nič, čo by reprezentovalo krásu perál, ale pritom nieslo akýsi punc punku, trochu drsnejšieho ducha.
Čo považujete za svoju najväčšiu inšpiráciu?
More. A to odjakživa a myslím si, že to tak aj zostane. Je v ňom neustále čo objavovať a skúmať, má vás vždy čím prekvapiť. Tu čerpám inšpiráciu na ďalšie a ďalšie kolekcie. Ak by som však mala vybrať osobnosť, tak je to interiérová dizjanérka Kelly Weastler.
Mohlo by vás zaujímať: Paríž očami modelky Barbory Bruškovej: Miesta, ktoré v itinerároch nenájdete, no atmosféra mesta z nich priam sála
Bolo náročné vybudovať značku od podlahy? Čo všetko to pre vás obnášalo, ako dlho ste tvorili prvú kolekciu a čo vás najviac prekvapilo pri budovaní brandu?
Náročné, ale zábavné a veľmi motivujúce je posúvať značku ďalej a ďalej. Prvá kolekcia šperkov paradoxne vznikla relatívne jednoducho, tak ako to býva – z vlastnej potreby vlastniť originálny šperk. Skrátka som nenachádzala nič, čo by sa mi 100%-tne páčilo a rozhodla som sa tak vyrobiť si niečo také. Ohlasy na moju prvotinu boli veľké a bolo ich celkom dosť. Preto som sa do dizajnu pustila naplno.
Je táto práca pre teba tou jedinou?
Popri deťoch má táto práca skutočne vyčerpáva natoľko, že inú by som už asi nestíhala. Skôr by sa mi zišlo, aby mal deň viac hodín a ja by som ho mohla využiť na rôzne iné projekty.
Kde a vznikajú kolekcie a ako dlho?
Líši sa to kolekcia od kolekcie. Niektoré vzniknú rýchlo, počas jedného výletu a inokedy trvá mesiace, kedy zakresľujem nápady do zápisníka, zbieram morské tvary, testujem vlastné šperky v rôznych kombináciách atď... A vďaka zlatníkom a tímu, ktorý už ma dobre pozná, sa potom všetko rýchlejšie pretvára do reality. Viac príprav a takmer ročné plánovanie prebehlo u našej celkom prvej celej zlatej kolekcie s briliantmi, ktorá bola veľkým krokom. Všetky šperky však vznikajú priamo v Prahe a každý rok prichádzame s novou kolekciou.
V čom si myslíte, že je Antipearle jedinečné, v čom sa líši od konkurencie?
Verím v silu estetiky našej značky a som šťastná, že mám skvelú komunitu zákazníčok, ktoré má inšpirujú a inšpirujú samy seba navzájom. Je skvelé, ak šperky rôzne prechádzajú generáciami, a že zo „studio storu“ na Janáčkovom nábreží sa stalo miesto, kde sa tieto inšpiratívne ženy môžu stretávať. Samozrejme aj muži.
Prečítajte si: Travel agentka Katka vybavuje dovolenky v luxusných rezortoch: Tieto destinácie sú pre cestovanie v lete najbezpečnejšie
Čo považujete za svoje najväčšie hobby?
V súčasnosti sa veľmi zakladá na online marketingu - je napríklad Instagram veľmi nápomocný pre značku?
Instagram je pre predaj našich šperkov veľmi zásadný. Ide o priamou inšpiráciu i skvelý prostriedok, ako byť so zákazníkmi v každodennom kontakte, vzájomne sa tak ovplyvňovať a „stretávať sa“. Úspech virtuálneho obchodu, ktorý sme otvorili počas karantény pred pár mesiacmi práve cez Instagram nás presvedčil, že v ňom i naďalej budeme pokračovať, i keď je obchod už otvorený.