Presunúť na hlavný obsah

5 cvikov s vlastnou váhou a najvyšším odporom na doma: Takto stratíte kilá a vyrysujete si postavičku

Chudnutie a diéty

Viete, aké cviky patria medzi najefektívnejšie? Tie s vlastnou váhou. Dokážu totiž skutočne zázraky. Ak ich robíte s najvyšším odporom, dopracujete sa k telu snov naozaj rýchlo.

Cvičenie s vlastnou váhou je skvelou voľbou, ako sa dostať do skvelej kondície bez toho, aby ste trávili celé hodiny v posilňovni alebo používali stroje na cvičenie. Ide totiž o pohyby, ktoré využívajú odpor váhy tela, bez potreby akéhokoľvek stroja a cvičebného náradia. 

Neprehliadnite: Sirtfood diéta naberá na popularite: Tieto potraviny aktivujú chudý gén v tele a zaslúžia sa o zníženie kilogramov

​Výborné je, že táto športová aktivita dokáže veľmi účinne rozvíjať silové schopnosti, svalovú vytrvalosť ale aj svalový objem. Cviky s vlastnou váhou sú ideálne pri podpore spaľovania tukov, zlepšení koordinačných a stabilizačných vlastností, zlepšení flexibility, a precvičujú sa tu aj tzv. skryté svaly, ktoré sa pri bežnom cvičení v posilňovni vôbec nemusia zapájať. Dokonale totiž viete takto vytvarovať svoje telo a v podstate môžete cvičiť kdekoľvek a kedykoľvek. Takže priestor na výhovorky tu rozhodne nie je. Pozrite sa, ktoré patria medzi najúčinnejšie.

1. Glute bridge

Ľahnite si na chrbát, pokrčte kolená, chodidlá položte priamo na zem na šírku svojich bokov, prsty musia smerovať dopredu. Stiahnite brucho a zatlačte päty do zeme, zdvihnite boky z podlahy.

Na toto si dajte pozor:

  • Nedvíhajte boky príliš vysoko mimo základnej polohy

2. Plank

Ruky položte pod ramená, v podstate ďalej od seba. Stiahnite zadok a telo držte v jednej línii od hlavy k pätám. Stiahnite brucho a bradu nasmerujte smerom k hrudníku.

Na toto si dajte pozor: 

  • Nenechajte zadok klesať
  • Nedvíhajte zadok
  • Nedvíhajte hlavu

3. Spider lunges

Začnite v pozícii typickej pre kľuk a zodvihnite pravú nohu. Presuňte ju k pravej ruke, z vonkajšej strany. Nohu položte na zem a následne ju presuňte naspäť do základnej pozície. Opakujte na druhú stranu.

Na toto si dajte pozor: 

  • Nedovoľte bokom príliš klesnúť
  • Nevykláňajte ramená z pozície

Inšpirujte sa: Behanie je veľmi efektívne na zhadzovanie prebytočných kíl, ale len v prípade, že sa pri ňom držíte týchto vecí

4. Drepy

Nohy dajte do pozície niekde medzi šírkou bokov a šírkou ramien. Hrudník udržujte vystretý a pozerajte sa dopredu, mierne nahor. Kolená musia byť v jednej línii so špičkami. Urobte drep tak nízko, ako vám to vaša flexibilita dovolí. Opakujte aspoň v troch sériách. 

Na toto si dajte pozor: 

  • Nedovoľte kolenám, aby sa posúvali smerom dopredu
  • Kolená nesmú smerovať dovnútra
  • Váhu necieľte na špičky
  • Nedvíhajte päty zo zeme

5. Single leg deadlift

Chrbát držte rovný a stiahnite brucho. Držte váhu rovnomerne rozloženú na nohe. Zodvihnite jednu nohu vystretú za seba, špičkou smerujúc nadol počas toho, ako sa prehýbate smerom dopredu. Nakloňte sa tak nízko, ako môžete. Ťahajte sa naspäť do stojacej polohy tak, že zapájate hamstrigy. Hlavu stále držte v neutrálnej polohe.

Na toto si dajte pozor: 

  • Nedotýkajte sa podlahy prstami
  • Nevymieňajte nohy po každom opakovaní, dostatočné je to vždy po sérii

- Najčítanejšie -

Diskusia k článku

comments powered by Disqus