Presunúť na hlavný obsah

U nás sú neznáme, no v zahraničí majú tisíce fanúšikov. Týmto trom Slovenkám sa podarilo vybudovať biznis v cudzine

Lifestyle

Sú krásne, šikovné a na Slovensku ich nepoznáme. Reč je o šikovných ženách z našej krajiny, ktorým sa podarilo vytvoriť si meno aj v ďalekej cudzine.

Pepa Mack

Slovenka Petra Macková už počas pôsobenia na Slovensku inklinovala k móde. Práca v grafickej oblasti, v ktorej dlhé roky pôsobila, je nepochybne dala dostatočný základ, aby mohla bez obáv vstúpiť do vysnívaného pracovného odvetvia. Venovať sa mu však začala až po tom, ako sa presťahovala do austrálskeho Sydney. Práve tam začala postupne rozbiehať svoj Instagram, kde ju k dnešnému dňu sleduje už viac než milión ľudí. Nejednalo sa však o žiaden boom či kúpenie followerov ako sa môže zdať, Petra, ktorá na sociálnych sieťach vystupuje pod prezývkou Pepa Mack, si svoju základňu fanúšikov a zároveň klientelu vybudovala postupne. Dnes spolupracuje s niekoľkými vplyvnými módnymi značkami a dokonca ju zastupuje aj modelingová agentúra IMG Models, ktorá má pod sebou známe hviezdy, akými sú Bella a Gigi Hadid, Hailey Bieber či Chrissy Teigen.

Prečítajte si: Už ako malá obliekala figuríny vo výkladoch: Aj biznis na Slovensku sa dá robiť poctivo a s pridanou hodnotou

Michaela Babuskova

Sympatická Bratislavčanka začala o svojom živote v New Yorku blogovať počas toho, ako si začala hľadať prácu. Aj keď bol jej blog spočiatku v dosahu jej najbližších ľudí, pomaly sa začal rozbiehať a o jej rady v oblasti módy sa začalo zaujímať čoraz viac ľudí. Jej instagramový profil Figtny, ktorý má rovnomerne so svojím webom, sleduje takmer pol milióna ľudí. Práve to jej zabezpečilo spoluprácu s takými značkami, akými sú Givenchy, Calvin Klein, DKNY či s kozmetickým gigantom Sephora. Michaela má za úlohu napríklad odpromovať nové kúsky samozrejme tak, aby ich využila vo svojich outfitoch. Nejedná sa o žiadnu prvoplánovú reklamu, práve naopak. Zo všetkých kúskov totiž Michaea vytvára outfity, ktorými sa inšpirujú tisíce žien po celom svete. 

Grwrady

Radka Kováčová nikdy nemala špeciálny sen stať sa mejkap artistkou. Toto rozhodnutie prišlo vcelku spontánne po tom, ako sa začala zaujímať o mejkap - a niekoľko príspevkov zavesila na sociálnu sieť. Keďže mala v tom období problémovú pleť, začalo ju sledovať viac dievčat s podobným problémom a práve to bolo, podľa samotnej Radky, obrovskou pomocou. Zo začiatku sa však samozrejme stretávala s nepríjemnými komentármi. Tie sa však od začiatku snažila čo najviac selektovať a možno práve to jej pomohlo dostať sa na špičku vo svojom terajšom odbore. Aj keď sa za mejkap artistku nepovažuje, pravdou je, že vo svete módy a krásy má určite miesto. Svedčí o tom spolupráca so známymi značkami, ale aj fakt, že má viac než milión fanúšikov.

Neprehliadnite: Syn ho inšpiroval rozbehnúť vlastný biznis: Tieto slovenské deky sú populárne v zahraničí, u nás o nich takmer nevieme