Kariéru jej pomohli odštartovať sociálne siete. Slovenka Janka vytvorila ikonickú značku Kura za týždeň
Pre fanúšikov slovenskej tvorby a lokálnych značiek nie je Kura collection žiadnou neznámou. Janka Kurilaková, ktorá za týmto brandom stojí, nám porozprávala o tom, aká bola jej cesta a ako vníma svoje kúsky či poslanie v módnom priemysle.
Pamätáte sa na moment, kedy sa Janka stala oficiálne Kurou? Aké to bolo zakladať vlastnú značku?
Pamätám - a dokonca veľmi presne. V podstate prvé modely, ktoré som vytvorila, som šila s mojou mamou a pre mňa, pretože mi v tom čase takáto teplaková minimalistická móda v obchodoch chýbala. Pamätám sa, že bola sobota, šli sme kúpiť do mesta pár metrov teplákovín a asi pri druhom modeli som doslova povedala - toto ja budem predávať! Bol to jún 2016. Naozaj mi trvalo jeden týždeň, kým som našla profi krajčírku a túto kolekciu o piatich modeloch uviedla na instagramový trh.
Vaše kúsky sú mimoriadne nápadité a dovolím si povedať, že nepochybne aj jedinečné. Čo vás pri ich dizajnovaní, vytváraní inšpiruje?
Myslím, že nejaký rukopis v mojej tvorbe je určite vidieť. Sú to poväčšine jednoduché strihy, pri ktorých nesmie chýbať nejaký detail na oživenie. Farebne sa pohybujem najradšej v čiernej a škále nude odtieňov - toto je moja parketa. Farebné a neón kolekcie vytváram tak maximálne raz do roka. Čo ma inšpiruje? Samozrejme sledujem svetové trendy a tieto prvy prenášam aj do svojich kolekcií. Je však veľmi veľa modelov, ktoré šijeme už piaty rok len s rôznymi obmenami. Za najväčšiu inšpiráciu stále pokladám cestovanie - naozaj mi stačí byť tri dni v nejakom cosmpolitnom meste a domov prídem s plnou hlavou nápadov... práve to cestovanie mi momentálne asi najviac chýba.
Prečítajte si: Šikovná Slovenka Kamila tvorí kabelky pod značkou Ammyla. Nápadité kúsky si zamiluje každá žena
Čo ten celkový prvý kúsok, ktorý ste vytvorili? A ten, ktorý ste predali? Čo to bolo?
Prvým käskom bola flausová dlhá vesta, ktorá sa stala ihneď bestsellerom a predávame ju v rôznych farebných prevedeniach dodnes....fakt mám pocit, že tento kúsok tu bude so mnou stále :) No a prvá predaná vec boli sivé teplakové šaty na viazanie okolo tela, tiež je to kúsok, ktorý predávame každé leto.. pamätám si aj. kto je ich majiteľka, ktorá ich vraj rada nosí dodnes, čo ma veľmi teší.
Vytvoriť značku je ťažký proces, to nepochybne. Ako sa vám podarilo získať klientelu?
Viete čo? Klamala by som, keby som sa tu oháňala, ako som sa nadrela..pretože - a musím si zaklopať, mne to išlo úplne prirodzene. Tým, že móda je moja vášeň, nikdy som nemala pocit, že sa na tom musím nejako extra nadrieť. Aj keď samozrejme, stojí to obrovské množstvo času a často mám stres z toho, že už nič dobre nevymyslím.. je to pre mňa doslova ako droga. A čo sa týka klientely, prišla postupne sama, bez reklám, bez platených spolupác, prišlo to prirodzene. Verte, že si dodnes každú novú zákazníčku a objednávky obrovsky vážim - pretože udržať si nejakú pozíciu je stokrát ťažšie.
Čo je víziou vašej kolekcie, respektíve, čo chcete svojou tvorbou poukázať, aké stránky zvýrazniť?
Vízia je ponúknuť ženám nositeľné a pritom dizajnérske kúsky, ktoré bude neprvoplánovo sexi, rafinované, pohodlné a chic. Určite u mňa nečakajte preplácané zdobené volániky s výstrihom až po pupok. A ešte milujem ženy, ktoré sa neboja oversite! Pretože správny skombinovaný oversize padavý model s holým chrbtom a možno s nejakým štýlovým opaskov strčí obtiahnuté sexi šatky do vrecka... teda aspoň za mňa.
Na aký kúsok kolekcie nedáte dopustiť? Ktorý je váš obľúbený?
Fuu, ťazká otázka.. všetky moje srdcovky mi visia v šatníku. Momentálne sú to kvôli situácii hlavne teplákové modely, ale už sa neviem dočkať konca tohto korona obdobia a začnem vyťahovať jedny šaty za druhými.
S lokálnymi značkami je to tak, že sú o čosi drahšie než tie zo známych obchodov... ako sa to možno dá vysvetliť? Mnoho ľudí si neuvedomuje, čo všetko je za tým a podobne.
To je obrovská pravda... nedá sa to ani náhodou porovnať s cenami z reťazcov.. skrátka, kto by videl našu perfekcionistickú výrobu, tak by pochopil, koľko to všetko trvá, koľko času trvá celá tvorba od nápadu ,vytvorenia strihu - ten sa často krát prerába, mám pocit, že aj na stokrát, úsielie až po koncové detaily.. a ak chcete ľudí slušne zaplatiť, je nereálne sa oč i len priblížiť cenám v reťazcoch. Myslím, že každý normálny človek, ktorý chce podporovať slovenskú značku, to dobre chápe.
Máte aj nejaký dizajnérsky sen? Možno vlastná kamenná predajňa, nejaká prehliadka...
O áno, prehliadku! Vlastnú prehliadku! Mám ju prehratú v hlave už 100-krát... dokonca mám už aj vybratú hudbu! Veľmi dúfam, že sa raz k nejakej vlastnej prehliadke aj dostanem. Toto je fakt môj sen.
Neprehliadnite: U nás sú neznáme, no v zahraničí majú tisíce fanúšikov. Týmto trom Slovenkám sa podarilo vybudovať biznis v cudzine