Presunúť na hlavný obsah

To, čo na slovenskom trhu nenašli, si vytvorili. Slavka a Petra založili nápaditú a multifunkčnú značku Athleeya

Kariéra

Sú vhodné na šport, na bežné nosenie, ale aj ako skvelý dizajnový kúsok. Aj také sú kúsky oblečenia od dvoch šikovných Sloveniek, ktoré len nedávno vytvorili značku Athleeya. Tá si už však za krátky čas dokázala získať priazeň - čomu sa jednoznačne nemožno čudovať.

Slávka architektka, Peťka zameraná na oblasť marketingu...ako teda dve šikovné ženy napadlo založiť si vlastnú značku? 

Petra: Myslím, že nás obe vždy lákala túžba vytvoriť niečo vlastné, niečo, čo urobí radosť ženám a prepojí krásne s užitočným. Keďže sa dlhodobo venujem joge, prvý impulz vznikol práve na hodine jógy. Chcela som mať oblečenie, ktoré bude nielen funkčné ale aj ženské, štýlové, pohodlné, ktoré vynikne nielen na jógovej podložke ale aj na prechádzke mestom. 

Slavka: Mne zase robí radosť akékoľvek prepojenie s dizajnom a estetičnom. Po rokoch fungovania v oblasti bytového dizajnu som však zatúžila aj po vlastnom produkte – a teda niečom, čo môžem poskytnúť veľa ľuďom a kľudne aj po celom svete. Predsa len pri zariaďovaní bytov som limitovaná svojou vlastnou kapacitou a moje nápady sa tak dostanú len k úzkemu okruhu ľudí.

S Peťkou sa poznáme už veľa rokov, v podstate od času, kedy som jej pomáhala pri zariaďovaní bytu. Ale až náhodné stretnutie po rokoch, na ktorom mi Peťka porozprávala o svojom nápade, spôsobilo, že sme sa rozvíjaniu tejto myšlienky začali venovať hlbšie. A tak, po skĺbení týchto našich dvoch vášní – jógy a dizajnu vznikla značka ATHLEEYA.

Prečítajte si: Veronika vytvára nápadité svadobné šaty. Ako vyzerá výroba najdôležitejších šiat pre ženu?

Inak, ono to znie dosť idylicky – založím si vlastný brand, kde nájdem veci, aké tu nie sú. Aj je to super. No čo všetko je za tým a čo tomuto predchádza? 

Petra: Veľakrát sa nám stáva, že keď začneme rozprávať nášmu okoliu, čo všetko riešime, akými aktivitami sa dennodenne zaoberáme, tak nám nechcú veriť a asi ani my samé by sme tomu neverili, keby sme si to nezažili. Pred spustením značky sme na nej intenzívne robili 2 roky, hlavne po večeroch a víkendoch, keďže sme mali obe popri tom svoje vlastné joby. Rozvíjali sme myšlienku značky, spolu s grafikmi sme pripravovali logo tak, aby túto myšlienku čo najviac vystihlo. Písali sme biznis plán, hľadali dodávateľov látok a doplnkov, za ktorými sme vycestovali na výstavu do zahraničia. Výsledkom boli stovky vzoriek, ktorými sme sa museli prelúskať, aby sme našli tie správne materiály pre naše veci.

Tiež sme sa vybrali autom po Slovensku a osobne navštevovali krajčírske dielne, aby sme si našli výrobu pre naše veci. Ja osobne som sa musela zorientovať aj vo fungovaní a riadení firmy, keďže som dovtedy bola vždy len zamestnanec a o veľa veciach som nemala ani len tušenie. 

Slavka: ...a prototypovali sme. Dopracovať sa k „dokonalému“ strihu pre naše veci bolo pre nás od začiatku kľúčové. Obidve sme veľké perfekcionistky a nedovolil by sme si vypustiť von vec, s ktorou by sme neboli spokojné. Iba prototypovanie prvej kolekcie trvalo pol roka, od vtedy sa každú jednu vec snažíme stále vylepšovať. A myslím, že sa to vypláca vzhľadom na reakcie od našich zákazníčok, ktoré nám píšu, ako fantasticky im naše veci sedia...a my sa strašne z každej takejto správy tešíme. 

Petra: A ešte netreba zabudnúť na prípravu eshopu, ku ktorému sme od začiatku pristupovali tak, že to musí byť naša výkladná skriňa, keďže nemáme kamennú predajňu a teda toto je to miesto, kde zákazníčky získajú prvý dojem. A časom pribúdajú ďalšie a ďalšie aktivity, píšeme blog, snažíme sa nadväzovať rôzne spolupráce, chodíme prezentovať našu značku na výstavy...a tým to nekončí, lebo nápady na ďalšie aktivity prichádzajú neustále. 

Pre vás je príznačný aj výrazný dizajn, aký som tu ja úprimne ešte nevidela. Ako vám kombinácia lesku so športovým oblečením napadla?

Petra: Asi sme obidve tak trochu strak, obom sa nám páčia výrazné, lesklé materiály. Ale zase nie je lesk ako lesk. Medzi krásnym, elegantným a prehnaným až gýčovým leskom je niekedy iba tenká hranica. V tomto sa však viem perfektne spoľahnúť práve na Slavku. Ona to naozaj cíti. Obom sa nám vždy páčili rovnaké veci, potvrdilo sa to už pri zariaďovaní môjho bytu. Aj vďaka tejto skúsenosti som vedela, že budeme dobré spojenie a že to bude fungovať. Takže keď sú momenty, že ja som si niečím nie istá, a Slavka naopak, je presvedčená, že to bude super, tak ideme do toho, lebo viem, že jej v tomto môžem maximálne dôverovať. S takýmto citom sa človek proste musí narodiť. 

Slavka: Musím povedať, že odvážnejšia a viac trendy je u nás Peťka, ona má nos na to, čo je páčivé. Bolo to presne to, čo jej samej v ponuke chýbalo a obe sme sa zhodli na tom, že sa chceme výrazne odlíšiť. Už pri prvej návšteve u dodávateľa látok sme sa obe nadchýnali práve nad takýmito materiálmi. Postupom času sme prišli na to, že každý jeden materiál posudzujeme nielen vizuálne, ale aj „poslepiačky“ – a teda ako príjemný je na dotyk. A zimomriavky nám chodia po tele, keď vidíme, že príjemný materiál má navyše aj nádhernú farebnicu. Pri výbere látok sa dokážeme veľmi rýchlo zhodnúť, čo nás teší, lebo vybrať z toľkých možností by bol pri rôznom vkuse určite problém.

Vzhľad však nie je jedinou silnou stránkou vašej značky. Čo ešte? V čom sa líšia vaše produkty od tých iných, slovenských, športových? 

Petra: Nevyrábame čisto športové oblečenie, chceme aby naše kúsky dámy nosili aj na bežný deň. Pri navrhovaní preto myslíme na to, aby sa zákazníčky v našich modeloch cítili príjemne a trendy zároveň, aby ich mohli zladiť k športovým, ležérnym ale kľudne aj elegantným outfitom. To však neznamená, že ich oberáme o funkčnosť. Práve naopak, naše kúsky sú navrhnuté tak, aby zvládli tréning vo fitku aj posedenie pri káve.  Proste ANYTIME ANYWEAR.

Slavka: Aj preto je základom našich kolekcií nadčasovosť. Jednotlivé kúsky tvoríme tak, aby boli verzatilné a jednoducho kombinovateľné nielen navzájom, ale aj so zvyšnými vecami v šatníku. Módne trendy sledujeme, ale nedržíme sa ich striktne. Skôr sa nimi inšpirujeme, hlavne čo sa týka trendov vo farbách a nových technológií v materiáloch. 

Materiál je pre nás alfou omegou. Aby prešiel našim interným výberom musí spĺňať niekoľko kritérií: musí byť európskeho pôvodu, určený na športovanie, krásny na pohľad a príjemný na dotyk. Aj preto často volíme materiál s obsahom Lycry. Vďaka Lycre sa potom v legínach cítime ako v druhej koži, krásne sa prispôsobia krivkám tela. Navyše, toto vlákno predlžuje životnosť materiálov, zabezpečuje stálosť farieb a legíny vďaka nemu držia tvar po nosení či praní.

Ak sa nemýlim, ste pomerne nová značka. Ako vnímate svoje postavenie na trhu?

Petra: Tým, že sme na trhu krátko (len od októbra 2019) a ešte sme vychytali aj nie úplne najideálnejší rok na spustenie značky, do vážnejších úvah o postavení na trhu by som sa zatiaľ nepúšťala. Momentálne intenzívne pracujeme na tom, aby nás spoznalo čo najviac žien na Slovensku a v Čechách – a takéto budovanie povedomia, keď zoberieme do úvahy koľko produktov existuje na trhu a samozrejme obmedzený budget, tak je to beh na dlhé trate. Čo však sme si na 100% isté a o čom nás neustále presviedča aj spätná väzba, ktorú dostávame, je, že sme urobili dobré rozhodnutie, že sme sa do toho pustili a že treba len pokračovať v tom, čo sme začali a neustále sa zlepšovať.
 
Slavka: Keďže však pravidelne sledujeme aj iné značky, či už slovenské alebo zahraničné, môžeme k nášmu postaveniu na trhu povedať minimálne to, že sme jasne odlíšiteľné a rozpoznateľné. A to je dobrý začiatok pre novú značku.

Akoby ste opísali posolstvo Athleeyi?

Slavka: Spojiť príjemné s užitočným, vyzerať krásne v športových veciach a športovo v krásnych veciach je našou filozofiou. A aby sa dámy v našich kúskoch cítili za každých okolností príjemne.
 
Petra: Dôraz na detail, výber najvyššej kvality, punc štýlu, a to všetko zabalené do harmónie, v ktorej sa kontrasty dopĺňajú a povrchy splývajú. To je Athleeya.

Aké máte ďalšie plány týkajúce sa značky? Aspoň tie najbližšie.. :)

Slavka: Aktuálne dokončujeme plán nových modelov na rok 2021, o ktoré rozšírime našu kolekciu. Novinkou budú recyklované materiály, na ktoré sa chceme v budúcnosti čoraz viac orientovať. Pribudnú ďalšie krásne farby, letné modely, aj univerzálny kúsok kombinovateľný s čímkoľvek z našej kolekcie. A už v blízkej budúcnosti pribudne aj malý darček k nákupu – ako poďakovanie, že si zákazníčky vyberajú práve naše veci.

Petra: A určite by sme sa tiež chceli viac prezentovať na výstavách na Slovensku aj v zahraničí. Tento rok nám nedoprial veľa takýchto príležitosti, veríme, že ten ďalší už bude štedrejší. Výstavy sú fantastický priestor nielen na získavanie nových zákazníkov a spoluprác a zdieľanie skúseností s inými predajcami, ale hlavne je to skvelá príležitosť stretnúť sa so zákazníkmi osobne a vypočuť si ich názory aj nápady. Veľakrát pri kreovaní nových vecí potom čerpáme práve z takýchto tipov. 

- Najčítanejšie -