Presunúť na hlavný obsah

Predplesová kúra, vďaka ktorej budete mať o číslo menej: Pomôže vám ku krajším krivkám do šiat

Chudnutie a diéty

Fitnes tréner Michael Achberger je zvyknutý na to, že žena príde o päť minút dvanásť a potrebuje nutne schudnúť. Samozrejme, za týždeň. Pred plesovou sezónou to nie je výnimka a vtedy odporúča skôr čarovať s týmito trikmi.

Dátum plesu sa nezadržateľne blíži a vaše rozprávkovo krásne šaty sú vám zrazu tesné? Podpísala sa na vás zlá životospráva, ktorú ste viedli v poslednej dobe? Premýšľate, či utekať ku krajčírke  alebo radšej rýchlo sa sebou niečo urobiť? Druhý variant možno bude vyžadovať viac odriekania, ale zato vám určite prospeje. Schudnúť pred plesom je dosť silná motivácia k tomu, aby ste sa konečne zbavili nadbytočných tukových zásob. Pokiaľ si na zdravší spôsob stravovania zvyknete a nepovolíte ani po plese, udržíte si štíhle telo natrvalo. Čo viac si priať. Odmenou vám iste budú očarujúce pohľady mužov nielen v deň D.

Čítajte tiež: Naše telo prijíma cukry dvoma spôsobmi: Takto zabránite tomu, aby ich premieňalo na tukové vankúše

Mať ploché brucho nie je sen

Veľa žien je síce ochotných pre krásu podstúpiť čokoľvek, ale nikdy by to nemalo byť na úkor vášho zdravia. Preto nenechajte svoj organizmus vyhladovať len preto, aby ste sa zmestili do vysnívaných šiat. Existujú ďaleko zdravšie metódy, ako počas niekoľkých málo dní naštartovať metabolizmus a zmenšiť obvod pása. V každom prípade je vhodné začať s dostatočným predstihom, aby úbytky na váhe prebiehali čo najprirodzenejšie a boli trvalé. Ak budete chcieť schudnúť za jeden deň pomocou zeleninových a ovocných štiav, verte, že po plese sa vám všetky kilogramy vrátia späť v podobe jo-jo efektu. A to určite nechcete. Otázkou tiež je, ako sa budete cítiť v samotný deň plesu.

Zamerajte sa najmä na jedálniček

S prípravou na ples začnite s dostatočným predstihom, najlepšie 14 dní vopred. Keďže častou príčinou nafúknutého brucha je zlá strava, zamerajte sa hlavne na jedálniček. Ten treba odľahčiť, ak pridáte navyše každodenné kardio cvičenia a aspoň dvakrát týždenne potrápite telo v posilňovni, prvé viditeľné výsledky sa vzápätí prejavia.

Aby ste donútili telo siahnuť na tukové zásoby, je dobré si v počiatku pomôcť nejakou fungujúcou diétou. Napríklad proteínové diéty dokážu upraviť váš jedálniček tak, aby ste nielen za pár dní schudli, ale pritom nehladovali a poskytli organizmu všetky potrebné živiny. Tým pádom budete v dokonalej kondícii a ples si skutočne užijete. Navyše, proteínové diéty fungujú na chudnutie aj bez cvičenia, takže pri najhoršom akékoľvek športové aktivity nemusíte absolútne riešiť.

Ak budete chcieť čoskoro vyzerať ako modelka, budete musieť v jedálničku obmedziť konzumáciu niektorých potravín, ktoré zahlieňujú organizmus, vytvárajú veľké množstvo plynov a spôsobujú nafukovanie. To sa potom sa cítite doslova ako balón a neviete ako spľasnúť. Dajte pozor aj na ovocie, ovocné cukry obsiahnuté v ovocí totiž v žalúdku kvasia a zbytočne nafukujú brucho.

V jedálničku vynechajte

• vyprážané a tučné jedlá, polotovary, cestoviny, pizzu
• fazuľa a kukurica
• čerstvé biele pečivo
• sladkosti, cukrovinky
• sladené perlivé nápoje a alkohol

Prečistite telo

Aby ste za pár dní namerali v páse o niekoľko centimetrov menej, stavte na detoxikáciu organizmu. Správne prečistené telo zrýchli metabolizmus, čo sa v prvom rade prejaví aj na vašom bruchu. A nielen to, prečisťujúce účinky a dostatočný príjem tekutín vyhladia a rozjasnia vašu pleť, a dokáže zatočiť aj s kruhmi pod očami. Na detoxikáciu organizmu sú ako stvorené rôzne zeleninové šťavy, ktoré si najlepšie v podobe rôznych smoothie mixov pripravíte sami doma. Kúpite ich aj hotové, ak chcete ušetriť čas. Tiež bylinkové čaje alebo ich zmesi (fenikel, mäta, medovka, žihľava) patria do pitného režimu. Podporia nielen trávenie, ale pomáhajú tiež rýchlejšie vyplaviť nežiaduce toxíny.

Odľahčite jedálniček

Na ploché brucho, okrem posilňovania a cvičenia, platí z väčšej miery správna strava. Preto si dopredu premyslite svoj každodenný jedálniček a ten nekompromisne dodržujte. Začnite hneď ráno a nalačno vypite pohár vlažnej vody s citrónom, aby ste naštartovali metabolizmus na plné obrátky. Potom si doprajte kvalitné raňajky, najlepšie ovsenú kašu s čerstvým ovocím. Na desiatu zjedzte grécky jogurt s niekoľkými kúskami ovocia. Na obed si naložte na tanier poriadny kopec zeleniny a k tomu hydinové či rybie mäso. Zelenina nemusí byť len vo forme zeleného šalátu, vhodná je aj jej tepelná úprava v pare. Večeru by mali tvoriť v prevažnej miere bielkoviny a minimum sacharidov. Ako posledné jedlo dňa zvoľte proteínový nápoj alebo čokoľvek iné s vysokým obsahom bielkovín (tvaroh, skyr, ...). Bielkoviny sú totiž veľmi dôležité pre správnu výživu svalov, ktoré potrebujete preto, aby ste rýchlo a efektívne chudli.

Neprehliadnite: VIDEO: Dajte zabrať svojmu bruchu: Týmito pohybmi precvičíte aj tie svaly, na ktoré bežne zabúdame

A čo v deň plesu?

Ak je ples za dverami, môžete si ešte na poslednú chvíľu poradiť. Avšak o skutočné chudnutie v takomto prípade naozaj nejde. Deň vopred od obeda pite len stopercentné ovocné šťavy riedené vodou v pomere 1: 1. Ale primerane, odporúča sa vypiť maximálne dve balenia džúsu. Obvod brucha a pásu sa síce zmenší, ale následne si vyžiada svoju daň v podobe jo-jo efektu a spomaleného metabolizmu.

Tiež samotným držaním tela možno prispieť k tomu, že vaše brucho bude v šatách vyzerať chudšie. Chrbát držte vystretý, ramená zatlačte mierne dozadu a dole, a hlavne spevnite brušné svaly.

Chystáte sa tento rok na ples?

spolu hlasovalo 77 ľudí

Áno
21
Nie
56


- Najčítanejšie -

Diskusia k článku

comments powered by Disqus