Udržateľnosť módy je hlavným posolstvom: Originálny concept store, ktorý milujú Daniela Peštová aj Tereza Maxová
Prísť na módny trh s niečím originálnym je v dnešnej dobe ťažké, ale nie nemožné. Svoje o tom vie aj zakladateľka concept storu Symbols Prague Milena Zhuravlova.
Popredná česká stylistka Milena Zhuravlova dostala pred pár rokmi skutočne originálny nápad - priniesť neopozerané módne značky na domácu scénu. V portfóliu Symbols Prague nájdete značky ako Ruslan Baginskiy, March 11 či Kalmanovich. Všetky majú spoločné i to, že ich milujú aj svetové, ale aj domáce topmodelky či celebrity a nenájdete ich v rámci Česka a Slovenska nikde inde. Ako sa dá však s niečím podobným uspieť za pomerne krátky čas? Exkluzívne pre Feminity to prezradila zakladateľka Symbols Prague.
Na základe čoho si vyberáš značky, ktoré chceš ponúkať?
Je to celkom intuitívny proces. Snažím sa vyberať tie, ktoré by som sama chcela nosiť, a ktoré podporujú moju filozofiu a filozofiu Symbols. Väčšinou ich objavujem počas svojich ciest po svete alebo na Instagrame. Baví ma zachovávať starodávne remeslá a ich povedomie v dnešnom modernom svete.
Prečítajte si: Originálne slovenské tenisky, ktoré ovládli svet: Čo stojí za úspechom značky Novesta, ktorá boduje vo svete?
Čo všetko obnáša spolupráca s týmito značkami. Ako dlhý je ten proces od oslovenia až po uvedenie na tvoj web?
To je ovplyvnné "veľkosťou" značky. Niektoré majú stanovené konkrétne podmienky pre všetkých, iné uvítajú osobitý prístup. To isté platí i na čas, niekto je celkom flexibilný, iní majú naviazanú spoluprácu s agentúrami a showroomami, ktoré majú tiež stanovené podmienky. Počas fashion weekov navštívim showroomy, potom mám pár týždňov na doladenie objednávky a cca za päť mesiacov, začiatkom ďalšej sezóny, mám tovar.
V dobe, kedy dnes e-shopy valcujú módny svet nie je jednoduché udržať si priazeň klientiek. Akým spôsobom a čím sa snažíš vynikať nad konkurenciou?
Myslím, že hlavnou výhodou Symbols je ponuka značiek z celého sveta, ktoré nikde ine na jednom mieste nenájdete. No samozrejme, základom je produkt, ktorému musím veriť. A v neposlednom rade veľký plyv na úspech má aj Instagrame a podpora klientiek, vplyvných žien, ktoré k môju šťastiu Symbols milujú.
V čom spočíva podľa teba tajomstvo úspešného e-shopu?
Pokial nemáte neobmedzený budget, tak konkurovať stránkam ako Net-a-porter.com či Mytheresa.com nie je reálne. Preto si myslím, že vždy by ste si mali nájsť svoju platformu a držať sa zmysluplnej filozofii.
Mohlo by vás zaujímať: Talentovaná návrhárka, ktorá stojí za zrodom najštýlovejšej Češky: Nestojíme o followerov, klienti sú dôležitejší
Práca stylistky sa asi dosť líši od vedenia a predaja vecí. Čo ťa doteraz najviac prekvapilo na tomto "biznise"? Čo si nečakala, že budeš musieť robiť...?
Než som začala pracovať ako stylistka, vyštudovala som Vysokú školu ekonomiky v Prahe s odborom - medzinárodný obhod. Dalo mi to určitý základ pre vlastné podnikanie, ale je veľa vecí, ktoré som sa učila zapochodu. Stále ma prekvapuje, prečo niektoré značky nemajú medzi českou klientelou úspech. Napríklad som bola presvedčená o tom, že gruzínska značka Tata Naka ohromí Prahu, ale zatiaľ to vyzerá tak, že kolekciu budem musieť vynosiť sama...
Aká je tvoja osobná filozofia, resp. filozofia Symbols?
Mám rada "mindful slow fashion" a to je filozofia Symbols od jeho založenia. Dnes sa každá značka snaží presadiť udržateľnosť do svojho marketingu. U niektorých mi to však príde komické, ale aspoň sa o tom hovorí a ľudia si to tak začínajú uvedomovať. Vyberám len veci z prírodných materiálov, veľa z nich sú robené ručne remeselníkmi z rôznych kútov sveta. Nie sú to teatrálne modely, zdôrazňujú ženskosť a prirodzenosť. Samozrejme, nasledujem aj trendy, ale davová psychóza okolo trendy značiek ma celkom odrádza. Baví ma ponúkať módu za rozumné peniaze, v ktorej môžete vyzerať jedinečne a sofistikovane.
Aká by mala byť klientka Symbols?
Na toto nemám jednoznačnú odpoveď. Moje najobľúbenejšie klientky sú moje kamarátky. Milujú cestovanie, prírodu, ženskosť, voľnosť, rešpektujú svoje korene. Každá je iná. Sú to moderné ženy, matky, podnikateľky, umelkyne, ktoré veria v udržateľnsť módy.
Máš nejaké odvážnejšie plány do budúcnosti?
Na ďalší rok mám celkom veľký plán - kamennú predajňu v Prahe a rozšírenie konceptu. Teraz sa celoročne sústredím skôr na "resortwear", ale spolu s kamarátkami chceme posunúť ponuku ďalej na ponúknuť koncept Symbols 24/7, kde bude k dispozícii všetko od plaviek po párty šaty.
Neprehliadnite: Instagramový trend zo Slovenska: Gumičky z 90. rokov prebudia vo vás nostalgiu, skrývajú v sebe toto posolstvo