Originálne slovenské tenisky, ktoré ovládli svet: Čo stojí za úspechom značky Novesta, ktorá boduje vo svete?
Tradícia, udržateľnosť, ale aj originalita. Toto všetko nájdete pod značkou Novesta, ktorá dokázala zaujať ľudí po celom svete. Čo všetko stojí za jej úspechom, nám exkluzívne prezradil zakladateľ Igor Grošaft.
Svetová slovenská značka
Milujú ju americkí herci a umelci. Ich kúsky sú postavené na originalite, ktorá je čoraz viac žiadaná aj "doma" na Slovensku. Novesta má skutočne bohatú históriu, ktorá siaha dávno do minulosti. Vybudovať si súčasné postavenie síce nebolo jednoduché, ale zotrvať sa vyplatilo. Dnes nájdete kúsky tejto značky v metropolách v Anglicku, Nemecku či Japonsku. O jej začiatkoch sme sa porozprávali priamo so zakladateľom Igorom Grošaftom.
Mohlo by vás zaujímať: Cesta na vrchol vášho kariérneho rebríčka stojí na tejto veci: Čo dokážete pomocou spôsobu reči a gest dosiahnuť?
Spomeniete si ešte, čo bolo prvotným impulzom pri vytvorení značky Novesta a prečo práve tenisky?
Novesta ako značka nadväzuje na obuvnícku tradíciu značky Baťa a jej nástupcov od 40tych rokov minulého storočia. Pôvodne vyrábala celú škálu obuvi, mala zastúpenie v desiatkach obchodov v Čechách a na Slovensku. Od začiatku nového milénia sa však špecializuje na výrobu tenisiek a gumenej obuvi.
Ako dlho vám trvalo vytvorenie prvých modelov? Ako dlho trval proces – myšlienka- návrhy - spustenie predaja?
Pokiaľ tvoríme model na existujúcom zariadení, trvá to cca 3-6 mesiacov. Ak je však potrebné nové zariadenie (nové podošvy alebo formy/kopytá) trvá to približne 2-3 roky.
Neprehliadnite: Talentovaná návrhárka, ktorá stojí za zrodom najštýlovejšej Češky: Nestojíme o followerov, klienti sú dôležitejší
Čo vám podľa vás pomohlo najviac presadiť sa nie len doma, ale aj na zahraničnom trhu?
Pomohol nám najmä celosvetový dopyt po výrobkoch s jasným pôvodom a po udržateľnej móde. Na niektorých trhoch je ťahákom aj samotná história značky Novesta a tradičný spôsob výroby.
Aká je vízia značky Novesta na nasledovné roky? Plánujete sortiment rozšíriť o nejaké nové veci prípadne pracujete na nových modeloch?
Produktový mix rozširujeme každý rok o jeden model. Najnovším je Rubber Sneaker – jesenná verzia tenisiek do dažďa.
Mohlo by vás zaujímať: Instagramový trend zo Slovenska: Gumičky z 90. rokov prebudia vo vás nostalgiu, skrývajú v sebe toto posolstvo
Prečo by ľudia mali kupovať práve vaše modely?
Hlavne to bude asi tým, že ponúkame originálny výrobok, vyrobený lokálne, ekologicky a za prístupnú cenu.
Sledujete domácu módnu scénu? Máte pocit, že napreduje za posledné roky?
Módny trh závisí od okrem iných faktorov aj od príjmov obyvateľstva. Myslím, že ten slovenský sa zlepšuje z roka na rok.
Stretli ste sa niekedy s nejako bizarnou žiadosťou od klienta?
Bizarne nie. Naša cielovka je vskutku „normálne“.
Inšpirujte sa: Lokálne eco friendly značky, ktoré by ste nemali prehliadnuť: Tieto 4 rozhodne stoja za vašu pozornosť