Presunúť na hlavný obsah

Tik Tok sa stáva čoraz populárnejšou sociálnou sieťou. Mladí na nej dokážu zarobiť aj tisíce eur

Lifestyle

Aj keď niektorým stále nie je po chuti, faktom je, že novú sociálnu sieť s názvom Tik Tok registrujeme všetci. O čo tam v skutočnosti ide?

Dnes už jedna z najobľúbenejších internetových platforiem vznikla v roku 2016 v Číne. Jej úlohou bolo vytvoriť sieť, ktorá sa bude zaoberať najmä audiovizuálnym obsahom. To znamená, že azda ako jediná aplikácia vylučuje text. Na rozdiel od Instagramu, ktorý sa stále teší obrovskej popularite, je však založená na viacerých aspektoch. Jej používateľ by mal disponovať základnými znalosťami strihu, ale zároveň aj disponovať stručnou a vecnou komunikáciou. Videá, ktoré sa dajú na Tik Toku zdieľať, sú totiž časovo obmedzené. 

Aj keď bol Tik Tok uvedený na trh už krátko po svojom vydaní, faktom je, že existujú jeho dve verzie. Zatiaľ čo je jedna z nich oficiálne distribuovaná vo všetkých krajinách sveta, tá druhá, s názvom Douyin funguje len v Číne - a to kvôli prísnej cenzúre. Ani toto rozdelenie však appke neuškodilo, práve naopak. K dnešnému dňu ju využíva viac než 689 miliónov ľudí po celom svete. Dôvodom je rýchlosť, vtip, kreativita a v neposlednom rade už aj marketing.

Prečítajte si: Populárny film na Netflixe, Sociálna dilema, nás vyzýva zamyslieť sa: Som alebo nie som tá ovca?

Veľký boom

Tik Tok začal naberať intenzívne na popularite koncom roka 2019. Vtipné videá ľudí bavili natoľko, že už o pár týždňov aplikácia zaznamenal rekord - a stala sa najsťahovanejšou, čím porazila gigantov, akými sú Facebook, Instagram, ale aj Whatsapp. Vo veľkom ju začali používať aj svetové celebrity. Medzi najpopulárnejšie známe tváre patrí aj modelka Hailey Bieber, speváčka Katy Perry či dokonca bývalý športovec David Beckham

Sociálna sieť však produkuje aj vlastné celebrity, takzvaných Tik Tokerov. Najmladší z nich, Charli D'Amelio si za svoje krátke, 15-sekundové videá, zarobí približne 4 milióny dolárov. A zďaleka nie je jediný, práve naopak. Mladí ľudia vidia väčší potenciál v tejto, zatiaľ nie príliš prebádanej oblasti, a tak sa so svojimi videami pridávajú do zástupu budúcich internetových celebrít.

Mohlo by vás zaujímať: Film Lepší profil vyvolal diskusiu: Tisícky likov a sledovateľov vás možno urobia slávnym, ale nie šťastným

Slováci Tik Tok milujú

Na Slovensku sa Tik Tok rozbehol o čosi neskôr, v prvej vlne karantény. Príliš veľa voľného času v kombinácií s výzvami celebrít, ktoré svojim fanúšikom odporúčali, aby ich sledovali aj na ďalšej platforme, zaujal nielen tínedžerov, ale aj starších ľudí. Čaru zábavnej siete dokonca prepadla aj herečka Zuzana Vačková, speváčka Emma Drobná či influencerka Naty Kerny. 

Na sociálnu sieť sa pomaly presúvajú aj firmy, obchody a služby. Je teda len otázkou času, kedy bude podobne tak, ako dnes Instagram, dominovať na marketingovom trhu. Podľa odoborníkov je to už čochvíľa. O tom, či to tak skutočne bude, rozhodujeme však my sami.